Double feed door overspin?

Tweeq

Member
13 aug 2014
10
3
Trophies
2
Hoi Allemaal,

Ik ben al geruime tijd aan het troubleshooten naar mijn doublefeed issue.
Voor jullie beeldvorming heb ik alleen het probleem bij semi-auto. Bijna elk schot is een doublefeed met een FPS drop van ruim 150FPS.

Nu heb ik al vanalles geprobeerd maar niks lijkt te helpen. Echter het lijkt erop dat de geringe overspin van de motor dit probleem veroorzaakt.

De body is een oude CA Proline SPC echter de internals zijn allemaal high end, inclusief AB-Mosfet.

Nu lees ik verhalen dat Short Stroking van de Sector-Gear een oplossing kan zijn echter om zomaar de vijl in mijn gears te zetten voelt niet echt goed.

Hebben jullie nog tips en of trucs die ik kan proberen.

Alle hulp is welkom.

Tnx in advance,

Greets
 
Ik had exact hetzelfde. een soort van doublefeed en soms een misfeed. Mijn FPS ging van 350 naar 170 FPS en weer terug. Bleek uiteindelijk dat mijn nozzle te strak zat op mijn cylinderhead. Toen ik mijn stock nozzle weer er op zetten was het probleem over.

Heb je dit al geprobeerd?
 
Hoi hoi wat voor batterij gebruikje en heb je een anti reversal latch?

Ben niet goed bekend bij dit model namelijk
 
Lipo 7.4V 2400mah 20C
Life 9.9V 2100mah 30C

Beide geven de overspin, heb de ARL al terug geplaatst maar helaas geen succes.

Ik run een Lonex A2 Titan met een Prom 110 spring en dus de ASCU AB mosfet.

@ Crumble, de Nozzle en Cylinderhead zijn allebei van Prometheus en ik ben er vanuit gegaan dat dat 100% zou moeten matchen. Maar het is zeker het proberen waard.
 
Pfoe dat zijn stevige 7.4 lipos
Er van uitgaande bij de mosfet de lonex a2 is een hongerige motor en kan het voor me kaar krijgen om meer energie te trekken dan dat je met ab wilt. Juist om dit probleem dus te verkomen heb je cycle detection nodig of je moet je veer omhoog doen zodat de motor meer moeite moet doen of je moet een batterij doen die minder spanning kan overbrengen zoals een nimh batterij of zwakkere lipo of je doet er een cycle detection mosfet in

Tis in elk geval niet leuk:(
 
Mosfet is de ASCU en heeft AB met cycle detection.

Vandaar dat ik ook denk dat de motor te krachtig is voor de veer.

Ik lees dat short stroking een oplossing is maar heb daar geen ervaringen mee. Iemand van jullie wel toevallig?
 
Probeer eens een 1200 Mah 7.4v Lipo. Die voorziet de motor niet van te veel power
 
@rebbelattack kan je wel iets meer over shortstroken vertellen denk ik

Ik zelf ken het principe ben er alleen geen fan van maar goed dat is meer mijn mening want iemand anders kan het weer fantastich vinden snapje?

Maar goed je heb dus de de sector gear dit is een halve maan. Wat je doet bij short stroken is idd een paar tanden weg hier van gaat je rps omlaag omdat je pick up snelheid van de piston omlaag gaat. Als je dus op enkel schot overspin heb kan het zijn dat een paar tandjes weg halen de optie is alleen heb je een grote random factor en dat is hoeveel tandjes je weg moet halen maar als je dit dus doet gaat op de automaat je rps omlaag en heb je dus niks aan je motor van wat je eigenlijk wilt verwachten.

Wat ik zelf nu denk is dat je dan beter je piston dan kan short stroken en een zwaardere veer moet/kan pakken om weer op je fps te komen.
Maar goed correct me if i am wrong please ik wil je wel goed helpen maar het kan ook zijn dat ik er helemaal naast zit

Verder sorry dat ik het zeg maar dan is je mosfet best wel brak eigenlijk:(
 
Laatst bewerkt:
@Chris, Ik ben ook niet helemaal happy met de ASCU maar om nu 100 euro in de prullenbak te mikken doet ook zo'n zeer, haha.

Ben er verder wel tevreden over namelijk, 3 round burst etc works like a charm.
 
Pfoe 100euro voor een fcu degene die je dit heb laten betalen heb je wel serieus afgezet dan maar inderdaad ik geef je dan groot gelijk dat je in elk geval een werkende combi wilt voor dat geld.

3round burst is eigenlijk op dat moment logisch dat het het doet als 1cycle te sterk is kan een fcu/domme mosfet op tri cycle springen om je replica in elk geval te redden voor enige schade maar goed single shot is single shot en geen tri burst:p
 
Ik heb het gevoel dat er nu 2 dingen door elkaar zijn gehaald. Dus even voor mijn beeld vorming, je hebt dubbel feeds, oftewel 2 bbs die in de hop up worden gefeed en afgeschoten? En daarbij heb je dan nog overspin van de replica, dus je piston staat niet stil in een enigszins voorwaartse positie?

Qua double feeds zou ik ook kijken naar de nozzle en hop up chamber. Hoe zit het met de lengte van de nozzle, loopt deze door de O-ring stroef en is de hop up chamber aftermarket en zo ja heb je deze problemen ook met de stock unit?

Qua overspin, zou ik als je AB hebt staan op de ASCU daar eerst eens naar kijken, want als je AB hebt aan staan en alsnog overspin is dat niet heel gewoonlijk. Overspin kan trouwens over het algemeen niet heel erg kwaad, het enigste is dat je aan het einde van de dag de piston niet onder druk wil weg zetten, maar het zou niet veel invloed horen te hebben op het feeden. Short stroking is een andere fix, maar dat is meestal als je geen AB gebruikt/wil gebruiken en ik gebruik het liever ook zo min mogelijk om het maximale aan air volume eruit te halen (afhankelijk van setup). Hoe zit het trouwens met stock wiring, heb je dan ook overspin?

De mAh en C rating van een batterij kan ook niet uit maken, de motor trekt een X aantal ampère en dus kan je beter het gewoon genoeg geven, als je het gaat choken door te weinig geven is het veel slechter.
 
Hoi Rebelattack,

Tnx voor je feedback. Ik weet niet precies wat het probleem is, maar ik hoor de motor/veer iets of wat terug lopen, na een schot. Misschien maar een paar milimeter.

Wat ik als verklaring had bedacht is dat door de overspin er nog net een BB de hopup in kan, en bij de volgende trigger pull de nozzle nogmaals achteruit gaat voor het feeden van nog een BB.

Zover ik weet is er geen mogelijkheid om op de ASCU gen3+ om AB uit te zetten, dus ik ga ervan uit dat deze gewoon aanstaat, echter ga dit wel even uitzoeken.

Hopup chamber = prometheus metal NEO
Bucking = Prometheus Purple soft bucking
Nozzle = Prometheus
Inner barrel = Prometheus

helaas heb ik de oude chamber niet meer, dus is terugbouwen helaas geen optie.

Dus om in te haken op je eerste zin, ik weet niet of het een hopup issue is of dat de double feeds komen van een overspin.
Dat probeer ik juist uit te zoeken aangezien ik er helaas niet meer zelf uitkom en ik na 50x mijn AA in en uitbouwen moedeloos ben geworden..
 
Overspin alleen is unlikely, gezien de nozzle over het algemeen alsnog de bb langs de lips van de bucking moet duwen voordat deze hier in gaat. Wat ik dus denk is dat de feeding lips de bb's niet tegenhouden en dan zou de overspin er wel voor kunnen zorgen dat er meerdere bb's worden gefeed in de hop up, omdat ze nu langs de nozzle in de hop up kunnen vallen. Als je nog een andere bucking hebt liggen kan je deze proberen en kijken of deze wel goed feed of wat teflon tape rondom de feeding lips doen zodat deze wat meer druk zetten.