Downgraden Specna Arms M4

• Onderwerp starter Onderwerp starter ST6
  • Startdatum Startdatum

ST6

Member
2 nov 2018
15
1
Trophies
2
Hallo,

ik heb sinds kort een Specna Arms M4 replica, tweedehands over genomen. Volgens de vorige eigenaar was de replica geupgrade naar 380 fps, maar dat wist hij niet zeker. Omdat ik morgen de replica laat testen, moet ik er rekening mee houden dat mijn replica gewongrade moet worden. Volgende week heb ik nl. een private event georganiseerd, waar 360 fps de max. is. Ik zoek dus iemand die indien nodig mijn replica kan downgraden. Aangezien ik in het zuiden van Limburg woon zoek ik natuurlijk naar mogelijkheden in de regio. Wie kan helpen?

Marcel

Is het een replica met enter en concert systeem of SAEC? Zo ja, dan kan je het makkelijk zelf met behulp van YouTube en een half uurtje als je chrono hebt.

Moet je gearbox echt helemaal open, dan is het iets meer werk en moet je bedenken of je dat zelf wilt. Het zal je lukken met wat technisch verstand en YouTube, echter is en blijft een chrono erg handig als je niet weet wat hij nu schiet. Ik woon zelf in Amsterdam, dus chrono lenen is niet zo makkelijk bij mij.

• Leuk
Waarderingen: ST6
Je hebt een specna arms m4, downgraden is makkelijk. google het merk van je replica, zoek op welk quick change veersysteem erin zit en google dat dan. Dit moet je zelf gemakkelijk kunnen. M90-m100 veer moet je goed mee zitten.

• Leuk
Waarderingen: ST6
Is het een replica met enter en concert systeem of SAEC? Zo ja, dan kan je het makkelijk zelf met behulp van YouTube en een half uurtje als je chrono hebt.

Moet je gearbox echt helemaal open, dan is het iets meer werk en moet je bedenken of je dat zelf wilt. Het zal je lukken met wat technisch verstand en YouTube, echter is en blijft een chrono erg handig als je niet weet wat hij nu schiet. Ik woon zelf in Amsterdam, dus chrono lenen is niet zo makkelijk bij mij.
Geen flauw idee, ik ben een rookie en heb de replica 2de hands :-)

Ik wil wel helpen moest het niet lukken, ik zit bij Maastricht
Hoi Shrelock,

graag....zoals vermeld zal ik morgen mijn replica laten testen, dan weet ik ook meteen meer. De test wordt gedaan bij Unit 13 in Sittard. Aangezien zij geen Spec Arms verkopen wagen ze zich liever niet aan mijn replica.

De test wordt gedaan bij Unit 13 in Sittard. Aangezien zij geen Spec Arms verkopen wagen ze zich liever niet aan mijn replica.

Als ze geen veer kunnen vervangen in een specna arms vraag ik me sterk af of ze uberhaupt wel een replica moeten aanraken.

Laat de fps meten, maak voor ons een foto van de replica en ik zoek met alle liefde op hoe je de veer kan vervangen.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: ST6 en Hotshothotshot1
Unit 13 zijn gewoon voddemannen, dat wist ik al lang. en inderdaad, als het gemeten is, stuur me eventjes een foto, we kijken welke veer je moet hebben en we regelen het asap. meeste specnas hebben een quick change gearbox

Als ze geen veer kunnen vervangen in een specna arms vraag ik me sterk af of ze uberhaupt wel een replica moeten aanraken.

Laat de fps meten, maak voor ons een foto van de replica en ik zoek met alle liefde op hoe je de veer kan vervangen.
Ok zal ik doen, thanks! Wellicht handig: ik ben a-technisch :-)

Unit 13 zijn gewoon voddemannen, dat wist ik al lang. en inderdaad, als het gemeten is, stuur me eventjes een foto, we kijken welke veer je moet hebben en we regelen het asap. meeste specnas hebben een quick change gearbox
Ok dank je voor het aanbod! I

P.S. Het is niet zo zeer dat ze het niet kunnen, maar omdat ze geen Specna Arms verkopen waarschijnljik te weinig ervaring er mee. Vandaar dat ze het niet doen...

P.S. Het is niet zo zeer dat ze het niet kunnen, maar omdat ze geen Specna Arms verkopen waarschijnljik te weinig ervaring er mee. Vandaar dat ze het niet doen...
Maffo zijn opmerking is geheel terecht hoor, een V2 gearbox is een V2 gearbox. het uit elkaar halen van de replica is 1 youtube filmpke googelen, hoop en al een uurtje werk als je het rustig op jezelf wilt doen.

Aangezien zij geen Spec Arms verkopen wagen ze zich liever niet aan mijn replica.

Als ze dit echt gezegd hebben vind ik dat oprecht heel slecht...
Maar daar ben jij niet mee geholpen :P Ik heb hier ook een specna liggen, prima replica om aan te sleutelen :)

• Leuk
Waarderingen: sherlockzor
Maffo zijn opmerking is geheel terecht hoor, een V2 gearbox is een V2 gearbox. het uit elkaar halen van de replica is 1 youtube filmpke googelen, hoop en al een uurtje werk als je het rustig op jezelf wilt doen.

Nouja, niet altijd hoor. Ik had laatst een g&g tr-418 open. EBB gearbox, rare manier van body dissassembly en veel externe stukken aan de gearbox maakten dat wel een gedoe. Kan me voorstellen dat je daarover twijfelt.

Maar over specna arms? Het gaat hier om een veerverwisseling. Ik zou voor specna arms niet eens geld vragen voor een veer verwisseling, het kost je max een minuut om te doen. Gearbox hoeft niet eens uit de replica.

Specna Arms, heeft dat niet standaard het SAEC systeem?
Volgens mij heeft het ACN Youtube kanaal ooit een review gemaakt van een Specna Arms, volgens mij laten ze daar ook zien hoe je de veer verwisseld met dat SAEC systeem.

Nouja, niet altijd hoor. Ik had laatst een g&g tr-418 open. EBB gearbox, rare manier van body dissassembly en veel externe stukken aan de gearbox maakten dat wel een gedoe. Kan me voorstellen dat je daarover twijfelt.

Maar over specna arms? Het gaat hier om een veerverwisseling. Ik zou voor specna arms niet eens geld vragen voor een veer verwisseling, het kost je max een minuut om te doen. Gearbox hoeft niet eens uit de replica.

Jawel, als je geen SAEC systeem hebt moet hij er zeker uit.

Specna Arms, heeft dat niet standaard het SAEC systeem?
Volgens mij heeft het ACN Youtube kanaal ooit een review gemaakt van een Specna Arms, volgens mij laten ze daar ook zien hoe je de veer verwisseld met dat SAEC systeem.

hebben ze niet allemaal hoor, wel hebben ze zo goed als allemaal een quick change gearbox, maar dat is niet hetzelfde

En dan nog, het vervangen van de veer is echt in een half uurtje gepiept.. als je bij me in de buurt had gewoond had ik t voor een zakje bb's gedaan haha

Hai Sherlock

bij de test van mijn replica bleek deze op 411 fps te hebben, ik moet hem dus downgraden. Zij gaven aan dat ik het best een M90 spring kon plaatsen, ik twijfel over een M95 om niet te veel te verliezen (met het risico dat ik dan toch nog te hoog zit). Wat jij? Aangezien ik zaterdag een skirm heb: zou je deze week nog tijd en ruimte hebben om mij te helpen om de veer te vervangen?

Bijlagen

• DSC_2498.JPG
    DSC_2498.JPG
    15,8 KB · Weergaven: 276
  • DSC_2500.JPG
    DSC_2500.JPG
    54,6 KB · Weergaven: 267
  • DSC_2502.JPG
    DSC_2502.JPG
    55,2 KB · Weergaven: 268
Je quote de verkeerde, maar als het goed is zit er een M90 bij de replica douw die erin zou ik zeggen. Zo moeilijk is dat trouwens niet, je hoeft niet eens de gearbox open te maken.

je kan een m95 proberen of een m100 maar met die m90 zit je zeker safe. Ik heb het enorm druk komende week toevallig wel. Woensdag avond is het enige moment dat me zou lukken.