Zie je die flecktarn die ik draag op mijn avatar? Die komt normaal met duitse vlaggen op beide mouwen. Die heb ik eraf gehaald en vervangen met wat anders. Waarom? Omdat het niet meer past bij het doel dat het nu had. Het uniform werd niet meer gebruikt op een manier die Duitsland representeerde.
Maar dat was mijn persoonlijke keuze en ik vind het totaal niet raar als iemand in deze simulatie sport patches en rangen zou dragen die hij niet zou hebben 'verdient'. Want het gaat hier niet om dat je het draagt, maar de attitude die je ernaar hebt. Als jij net doet alsof je het hebt verdient, of iedereen zit rond te bevelen omdat je voelt dat je dat kan vanwege je sergeant strepen, dat vind ik helemaal niks. Maar voor de rest? Tenzij je letterlijk patches zit te verbranden op het veld, zie ik er geen probleem in om ze te dragen.
Ik zou het zelfs nog sterker willen stellen: dit soort 'stolen honor' achtige ideeën/taferelen mogen lekker in de V.S. blijven van me. Mensen die zo boos worden over andermans uniform, gedragen in de context van de, en ik zeker het nog eens, simulatie sport airsoft, snappen niet het idee van airsoft. Als er 1 plek is waar je er geen aanstoot aan zou moeten hebben dat iemand de patches van een bepaalde eenheid draagt, dan is het wel op het airsoft veld.
Want niemand op dat veld doet net alsof hij echt bij die unit horen, echt niet. Veteranen hebben goed recht om zich te storen aan mensen die doen alsof ze veteranen zijn, maar airsofters op een airsoft veld horen daar niet bij.
Zo, dat is een uitgesproken mening, ik hoop dat deze niet al te hardvochtig overkomt.