Een paar vraagjes

• Onderwerp starter Onderwerp starter DK
  • Startdatum Startdatum

DK

New Member
13 mei 2016
1
0
Trophies
1
Hallo mensen,

Ik ben niew met airsoft dus hier een paar vraagjes:
  • Hoelang duurt een potje airsoft?
  • Wordt er niet veel gecheat en wat wordt daaraan gedaan? (daarmee bedoel ik bijv. geen hit roepen)
  • Bestaat er een AK-12, Desert eagle en FAL in airsoft en is deze legaal in Nederland?

Gr,

DK :smile:

Hallo DK,

Welkom in de wondere wereld van Airsoft

1. Een gemiddeld "Potje" airsoft duurt ongeveer van 09.00 uur tot 16.00 uur.
2. Krijgen eerste keer een waarschuwing van een marshall, tweede keer is exit.(gebeurd naar mijn idee te weinig dat weg sturen van cheaters).
3. Desert Eagle, FAL en AK-12 zijn er. Typ gewoon "Airsoft" en "Type replica" in op google dan vind je ze wel. Replica's zijn in Nederland toegestaan mits je als Nederlander in het bezit bent van een NABV pas(lidmaatschap).

Kijk vooral rustig verder op dit forum. De meeste vragen zijn al eens gesteld en beantwoord.

Succes met deze verslavende (dure) hobby.

Welkom DK,

Zoals je ziet kun je hier terecht voor al je vragen! Ik weet niet of je al eens geskirmd hebt?

Anders zou je de "skirm-pagina" op het forum in de gaten houden. Vaak zijn er wel mensen die een introducé mee willen nemen.

Veel plezier!

Gr,

Binky Jules

van de AK-12 is er niet echt een fatsoenlijk replica, als in niet hele hoge kwaliteit. Andere 2 wel. Also al in bezit van een NABV pas?

Binky Jules, misschien een domme vraag maar wat betekend "geskirmd"?

Rebalattack, jammer want de echte versie is erg mooi. Dat is zeker ook zo voor de PPD-40? En nee ik heb nog geen NABV pas. Ik zou het een keer willen uit proberen. Dat kan vast wel zonder pas?

DK;21951 zei:
Binky Jules, misschien een domme vraag maar wat betekend "geskirmd"?

Rebalattack, jammer want de echte versie is erg mooi. Dat is zeker ook zo voor de PPD-40? En nee ik heb nog geen NABV pas. Ik zou het een keer willen uit proberen. Dat kan vast wel zonder pas?

Skirmen oftewel spelen op een airsoft event, geskirmd is dus dat je al een keer bent wezen airsoften :).

Ja je kan mogelijk wel een AK gewoon modden om als een AK12 door het leven te gaan. De PPD-40 niet maar je zou wel een PPSH wederom kunnen ombouwen om eruit te zien als een PPD-40. Skirmen kan zonder een NABV pas zeker.

Nou ik denk niet dat "modden" mijn sterkste vak is, ik weet nog helemaal niks
:smiley:
Oké, is dit dan een soort open dag ofzo en hoe vind ik daar informatie over?

Afhankelijk van waar je woont kun je je inschrijven bij een locatie voor een "Open Skirm" (iedereen is welkom). Hier geef je aan dat je geen NABV pashouder bent, en dan schrijft de locatie jou in als introducé. Je mag tot 6x per jaar als introducé meedoen, daarna moet je wachten tot volgend jaar, of NABV lid worden.

Trouwens, @Jan (van ACN) heeft hier een goed filmpje over gemaakt.. Deze kun je hier bekijken.

Dankje Stey, hij zegt dat een huurkitje iets gaat kosten, maar hij zegt niet wat zo'n kitje inhoud en hoe duur dit ongeveer is. Weten jullie dit?

Een voorbeeldje, Balls & Arrows in Lelystad heeft Huursetjes (normaal en deluxe)
  • Gewoon entree € 25
  • Entree + Huurset Basis € 55
  • Entree + Huurset Elite € 62.5 (carrier + extra mag)

Standaard huurset = overall + replica + oogbescherming.
Deluxe huurset = overall + carrier + extra mag (dus in totaal 2 magazijnen).

Dat is goedkoper dan ik dacht. En laat dat nou net eens in de stad zijn waar ik woon :)

Eerst kon dat wel, maar nu hebben ze bij B&A alleen maar een g36.
Op veel andere locaties krijg je een AK of een M4 met een rare kit er omheen.
Of je gaat een keer met mij mee en dan heb je een fatsoenlijke m4 :P

Volgens mij hadden ze ook een AKSU (voor de RUS lovers), voor de rest G36 en dat soort spul.

Wat ben je van plan om zelf te gaan doen qua gear, als je uiteindelijk wilt airsoften @DK ?

Welkom @DK !

Ik las even de dingen hierboven. Let wel op dat je in Nederland 18 moet zijn (ik weet je leeftijd niet) om te mogen airsoften, ook als je mee gaat als introducee.

Welkom!

Ik zie dat het gros van je vragen al beantwoord zijn. Maar ik heb wel een aanvullend antwoord op je AK-12 vraag. Voorheen bestond er alleen een AK-12 van een heel goedkoop merk, zoiets wat je in de WalMart koopt. Ding was echt troep en van doorzichtig plastic.

MAAR! NPO-AEG (een Russisch bedrijf) komt binnenkort uit met een AK-12. NPO-AEG maakt alleen Russische replica's die voorheen niet bestonden of niet goed uitgevoerd waren, denk aan de VSS Vintorez, AS Val, SVU, VSK-94 , SR-3M, etc. Helaas is de prijs wel aan de hoge kant. In Rusland zelf zal hij rond de €350,- kosten maar vanwege import kosten, en volgens mij is er ook een wapen embargo op het moment met Rusland. Zal deze buiten Rusland uitkomen op zeker €700,-. :(
Je kan altijd nog proberen via iemand die dicht bij Rusland woont te regelen. Maar dit kan wellicht lastig zijn.