Een re-enactor die airsoft erbij wil gaan doen

No4 commando

New Member
3 nov 2015
1
0
Trophies
1
Hallo iedereen,

Mijn naam is Bob Koster ben 28 jaar en woon bij kwadendamme (ligt bij goes) ik ben al een aantal jaar actief als re-enactor van de 2de wereld oorlog.
Binnen de re-enactment doe ik veel op het gebied als infanterist of als combat medic.
Ik heb zelf veel ervaring met mock battle's waar we ook een gevecht na spelen met wapens en losse flodders.
Tevens heb ik meerdere tactieken van de Amerikanen Canadezen Engelsen en diverse commando eenheden mogen testen en uitproberen.

Nu ben ik al een tijdje airsoft in de gaten aan het houden om dit naast de re-enactment te gaan doen als extra toevoeging aan de hobby.

Nu hoop ik een keertje mee te kunnen doen aan een openbaar event of aan een introductie dag om meer te weten te komen over deze sport en om hem in de toekomst zelf te gaan uit oefenen.

Groeten bob

Welkom Bob!

Gaaf is dat re-enactment. Heb een aantal maanden geleden een re-enactment battle gezien in Brielle. Compleet met Halftrack en al. Heel indrukwekkend.

Ik neem aan dat je met airsoft ook voor een WO2 kit gaat? Zit hier nog iemand op dit forum die een Amerikaanse WO2 kit gebruikt.

Alvast veel speel plezier, en stel gerust vragen!

-Roel

Ha Bob, Welkom hier.

Mooi om te zien dat re-enactors het bruggetje naar de Airsoft sport ook zien. Ikzelf heb ook vele WO2 events bijgewoond, welliswaar als bezoeker, maar werdt wel een beetje vaste hap. Grootste evenement was het Market Garden weekend, zeer indrukwekkend. 

Mocht je nog op zoek zijn naar WO2 spul, ik heb nog een mooie combat medic helm ( repro, maar wel mooi ) 

Groeten,

Strelok

Hey Bob,

Welkom!!

Qua re-enactment en airsoft zal het in nederland niet veel verder gaan dan je eigen gear helemaal in een stijl brengen die je aanspreekt.

Wat gameplay betreft zal het weinig re-enactment zijn , de missie's zijn gewoon verzonnen dingen wat vaak neer komt op verzamel spul A en breng het naar B. De ROE zijn als je rood bent schiet je op blauw en vice versa.

Dat is ook een reden dat ik me meer in Tac sim ga verdiepen , daar heb je namelijk meerdere facties etc met ROE en is het dus niet zoals bij veel games "schiet maar op alles wat beweegt"

En hou het forum en de Evenementen Agenda in de gaten waar wij (ACN leden) en/of forumleden en aanhang naartoe gaan en meldt je aan, discussieer mee in het betreffende topic en ga gewoon mee.

Hallo, mede WWII fanaat, Bob,

zoals @RoelTheWorld al aan gaf is op dit forum nog een WWII U.S. airsofter aanwezig! En dat ben ik :D

Leuk dat je airsoft wilt gaan doen, is ook gewoon een gave sport.

Ik heb zelf een WWII 2nd Rangers batalion uniform(zeg maar het Tom Hanks, Saving private Ryan, uniform).

Weet je al voor welke load out en/of replica's je wilt gaan halen?

Bob van harte welkom ! Mocht je jezelf een fraai Duitse replica willen aanschaffen. Mijn K98 wacht op je !!!

Vr. groet

Tri Shot.

6JQdZV8.jpg
[/img]

Hahaha,je verdiend de sluikreclamebadge Tri-Shot.

Bob,welkom op dit gezellige forum.

Re-enactment en airsoft gaan prima samen maar de gameplay van airsoft is inderdaad over het algemeen zelf verzonnen battles.

Zoals op Bunker Hill heb je het SFRT (regeringstroepen) en de Black Cobra's (rebellen).

Wel een doorlopende verhaallijn.

In Frankrijk en Engeland worden wel met enige regelmaat airsoft re-enactment events gehouden.

Mischien dat dat in de toekomst in Nederland ook van de grond komt maar de sport is hier nog redelijk jong dus afwachten.

https://www.youtube.com/watch?v=x9UI9besKG0

dit filmpje laat wat zien van wat er in het buitenland allemaal gebeurt op dit gebied.

Gaaaaaf !!! Wat een spullen. Ehhh waar kan ik de badge afhalen hahaha.

Badge afhalen?

Bedoel je de WWII patch op dit forum?

DIe is alleen te verdienen door het hebben van een WWII uniform EN replica('s).

Echter moeten wij dit wel in real life hebben moeten beoordelen. :D

Dus zorg dat je het bij je hebt bij onze volgende skirm!!

Nee,nee,nee Paul.

Lezen wat er voor af geschreven is boefje.

Tri-Shot verdiend van mij de SLUIKRECLAME-patch.

Dit omdat hij die K98 als een vertegenwoordiger met 1 voet tussen de deur probeert aan de man te brengen.

Welkom Bob! 

Leuk dat je een keer onze sport wilt proberen! Kan inderdaad een mooie aanvulling zijn ^_^ Zoals Michiel al zei, houdt onze agenda in de gaten. Einde van het jaar is het niet zo actief meer vanwege drukke december periode, maar hier en daar willen mensen nog wel eens op skirm gaan.