Online staat er dat je niet mee gezien mag worden, en dat het dan strafbaar is. maar als ik deze thuis hou tot mijn pas binnen is kan dit toch geen probleem zijn ?Is dit serieus een vraag die je moet stellen en waar je niet zelf uit komt? ffs
Je bent strafbaar op het moment dat jij zonder NABV pas en een geldig lidmaatschap replica's bezit. Of je er nu mee gezien wordt of niet.
Wees slim en volwassen. Koop pas een replica als jij je pasje binnen hebt.
Door dit soort acties worden de leden van deze sport in slecht daglicht gezet, en mogen zij met de gevolgen dealen. Onnodig.
Hoi, Ben wel benieuwd hoe je hem gekocht hebt dan. Waarschijnlijk 2e hands?
Ook voor thuisgebruik en opslag is een NABV lidmaatschap noodzakelijk.
Maar goed, aangezien het "kwaad" nu al is geschied en je hem al hebt zonder lidmaatschap.
Je meest handige actie is het overigens niet. Airsofters moeten, aangezien de sport beladen is, erg nauw met regels omgaan.
Verdiep jezelf hier alsjeblieft in!
Anyhow:
Wij kunnen al wel voorsorteren op zaken die straks als je wél NABV lid bent ook gelden. Denk hierbij dus aan de wijze van opslag bijvoorbeeld.
Ik neem aan dat dat wel bij je bekend is?
Ohja dan krijg ik de email vast nog wel, zeg dan wel gewoon dat ze de order maar vasthouden tot vrijdag of volgende week vrijdag . wanneer mijn pas binnen komtLigt eraan waar jij je replica hebt gekocht. De meeste webwinkels vragen om je NABV na een paar uur via de mail.
Als je niet de fotos van je NABV pas levert, sturen ze hem niet op.
Pas nadat het bevestigd is sturen ze hem op.
Edit: Het in bezit zijn van een Replica zonder pas is niet toegestaan. Het bestellen zou niet mogelijk moeten zijn als de webshops hun controles uitvoeren.
Ohja dan krijg ik de email vast nog wel, zeg dan wel gewoon dat ze de order maar vasthouden tot vrijdag of volgende week vrijdag . wanneer mijn pas binnen komt
bedankt voor de info!!
\Slim.
Zorg er ook voor dat je je replica(s) achter slot en grendel laat zodat mensen die geen lid zijn er niet bij kunnen. Een stevige afsluitbare kast, kluis of locker, voldoet hieraan.
Hetzelfde geldt voor transport. Zorg dat je replica in een afgesloten tas of koffer zit en niet herkenbaar is als zijnde replica.
Ligt er trouwens wel aan waar je deze replica aan hebt geschaft.
Als je in het buitenland hebt besteld is de kans aanwezig zonder verdere vragen je pakketje te kunnen ontvangen.
In NL ''zouden in theorie'' alle winkels een fotokopie van je pasje vragen.
\
We zullen wel zien, is als het goed is een nederlandse webshop dus verwacht wel een email daarover!
__Het punt van die mail is dat ze je die sturen, met het verzoek je nabv lidmaatschap aan te tonen. NADAT jij dit hebt gedaan hoort een leverancier pas je bestelling te voltooien. Dus nee, die mail hoef je niet meer te verwachten, betreffende zaak heeft het al opgekloot.
Daarnaast zou je je wellicht iets beter kunnen inlezen als je een hobby begint, en toch zeker voordat je een replica aanschaft. Er zijn jarenlang mensen bezig geweest om de airsoftsport legaal te krijgen in Nederland, en acties zoals deze bewijzen maar weer dat niet iedereen bekwaam is om zich aan die paar simpele opgestelde regels te houden.
Gezien het probleem al bestaat heb je maar één betere optie dan wat hierboven al beschreven is, namelijk je replica laten opslaan door en bij iemand die al lid is van de NABV. Daarnaast linksom of rechtsom zo snel mogelijk je eigen papierwerk in orde maken.
ben eigenlijk al zo goed als lid van NABV alleen ja het pasje nog, vond het zelf niet zo'n raar idee. maarja regels zijn regels daarom hou ik hem bij mijn maat en haal ik hem op wanneer het pasje binnen is!
Ligt er een beetje aan: sommige winkels zijn niet zo actief met corresponderen en wachten gerust tot jij een ons weegt.NADAT jij dit hebt gedaan hoort een leverancier pas je bestelling te voltooien. Dus nee, die mail hoef je niet meer te verwachten, betreffende zaak heeft het al opgekloot.