Eerste AA aanschaffen.

Olaf

Well-Known Member
3 jan 2019
163
62
Trophies
11
Beste leden,

Als nieuw lid op het forum heb ik een vraagje. Ik wil binnenkort mijn eerste AA aanschaffen. Geld is niet problematisch maar bewuste keuze (met oog op toekomst plannen binnen de Airsoft.

En dacht gezien mijn woonplaats omdat er weinig winkels in de regio zijn aan Shogun. Nu lees ik (ook op dit forum) verschillende ervaringen (die vind je ook bij andere shops) en dus de volgende vraag :

Ik zat te denken mijn eerste AA dus bij Shogun te kopen/bestellen. Classic Army M4 KM10 of DELTA10. Ik heb me al, flink verdiept in de budget AA's. Puur om te beginnen met Airsoft en eerste skirms. Wil uit eindelijk een Sniper aanschaffen of duurdere AA in de toekomst. En dan de Classic Army aan de muur (in de Wapenkast) Ik kom zelf uit Haarlem en vroeg me af of iemand een (web)shop kan aanraden in mijn omgeving.

Laatst bewerkt:
Beste leden, als nieuw lid heb ik een vraagje. Ik wil binnenkort mijn eerste AA aanschaffen. En dacht gezien mijn woonplaats aan Shogun. Nu lees ik (ook op dit forum) verschillende ervaringen (die vind je ook bij andere shops) en dus de volgende vraag :

Ik zat te denken mijn eerste AA dus bij Shogun te kopen/bestellen. Classic Army M4 KM10 of DELTA10. Ik heb me al, flink verdiept in de budget AA's. Puur om te beginnen met Airsoft en eerste skirms. Wil uit eindelijk een Sniper aanschaffen of duurdere AA in de toekomst. En dan de Classic Army aan de muur (in de Wapenkast) Ik kom zelf uit Haarlem en vroeg me af of iemand een (web)shop kan aanraden in mijn omgeving.
Als eerste: welkom! Succes met het opstarten van je airsoftcarriere. :)

De door jou genoemde replica's ken ik verder niet en ik heb daar dan ook geen ervaring mee. Shogun heb ik zelf ook geen ervaring mee, behalve dat ik ze voor mijn gevoel vaak een beetje duurder vindt. (maar dat kan ook aan mij liggen.)

Binnen shops in NL heb ik ook niet heel veel ervaringen, behalve met Unit13, welke in Sittard zit. Heb daar meerdere replica's gekocht, zowel online als in de winkel zelf. Is voor mij ook altijd een eindje rijden, maar ik vond het altijd wel een leuk ritje.

Als ik jou voorgestelde replica's zie en ook het budget zo ongeveer in schat, heb ik misschien een aanraden voor je waar ik zelf nu net wat ervaring mee heb: de ICS Peleader is ook een hele goede replica om mee te beginnen. Ik heb deze nu zelf 1 skirm gebruikt en ben er content mee. Stock heeft deze absoluut hele goede prestaties, maar is lichtgewicht en degelijk. Verder is deze replica nog niet zo heel lang verkrijgbaar, waardoor reviews wat meer schaars zijn.

Verder heb ik ook al eens een tijd terug een review gedaan over de Cyma AK CM.077, welke ook in jouw budget past: https://airsoftclubnederland.nl/community/threads/review-cyma-ak-cm-077-a.2867/
Desondanks wel een AK en een stuk groter en zwaarder, maar wel in jouw budget.

Succes met kiezen! ;)

• Leuk
Waarderingen: Olaf
Ik kies specifiek voor een lager budget momenteel.

Omdat ik nog een goeie bril wil aanschaffen. En andere noodzakelijke/handige bescherming/uitrusting.

Meeste AA hebben een Hi-Cap magazijn en persoonlijk wil ik al voor Mid-Cap gaan. En 1-2 mags zijn te weinig. Extra accu/acculader enzo.

Gezien het totaal plaatje wat ik nog moet aanschaffen en ik rustig voor een duurdere AA (met name Sniper in de toekomst) waar ik liever bepaalde grote upgrades voor zal halen en accessoires. En niet te vergeten een Sidearm.

En de M4 sowieso voor (Wapenkast) wanddecoratie zal dienen in de toekomst of back-up/reserve/leen wapen voor introducé zal gaan dienen is dat de voornaamste reden dat ik nu aan budget M4 zit te denken.

En Classic Army komt daarvoor het beste naar voren met alles wat je krijgt.

• Leuk
Waarderingen: sherlockzor
Persoonlijk zou ik door sparen, Army is niet echt geweldig. Kijk eens naar de modellen van specna arms. Die hebben mooie replica's voor redelijke lage prijzen.

Shogun blijf ik overigens bij weg. Maar dat is ieder zijn eigem ervaring :)

• Leuk
Persoonlijk zou ik door sparen, Army is niet echt geweldig. Kijk eens naar de modellen van specna arms. Die hebben mooie replica's voor redelijke lage prijzen.

Shogun blijf ik overigens bij weg. Maar dat is ieder zijn eigem ervaring :)

Doorsparen doe ik daarna. Zoals ik al zei ik heb genoeg andere dingen aan te schaffen. En ook mijn vraag qua ervaring met hun Omdat een walk-in winkel in de buurt van Haarlem schaars is (qua hands on testen) en een webshop die AA kan verzenden maakt niet uit waar die zit.

Hallo,

Ik denk dat de punten die al genoemd zijn door Kroeskopje en Bvdzeeuw juist zijn. Ik lees dat je momenteel een replica wilt die je door je eerste skirms kan brengen, en wanneer je dan definitief doorgaat hij een wallhanger zal zijn. De winkel Shogun kan ik niet aanraden, vooral om de hoge prijzen. Ik zou eerder kijken op Gunfire.pl naar de Specna arms core lijn. Je zegt ook dat je nog meer dingen moet aanschaffen, en dat dat je budget voor de replica beperkt. misschien dat 2de hands daarvoor een goede optie is. Ook benoem je dat je later voor een sniper wilt gaan. Maar daar moet je toch minimaal 400 euro aan upgrade parts indoen om leuk te kunnen sniperen, en je hebt daar ook een sidearm voor nodig. Dus ik denk dat je dan toch even aan het sparen bent, en het zou zonde zijn als de Classic army het na 1 of 2 skirms het begeeft, of toch niet is wat je zoekt door de matige prestaties.

Als ik jou was zou ik eens naar het 2de hands segment kijken voor je gear en wat meer uitgeven aan een replica. Alleen dat moet je natuurlijk zelf weten. Wij kunnen alleen advieels geven, wat je daar mee doet is aan jou.

Ik kies specifiek voor een lager budget momenteel.

Omdat ik nog een goeie bril wil aanschaffen. En andere noodzakelijke/handige bescherming/uitrusting.

Meeste AA hebben een Hi-Cap magazijn en persoonlijk wil ik al voor Mid-Cap gaan. En 1-2 mags zijn te weinig. Extra accu/acculader enzo.
Die ene highcap die je er bij krijgt zou ik niet je keuze door laten maken. Midcaps heb je er wel een aantal nodig(speel er zelf ook mee), maar zeker in het begin kan het erg fijn zijn om die volle highcap mee te nemen.

• Leuk
Zou ook gewoon alles beetje in etappes kopen.
Tuurlijk heb je goede bril exlct nodig.
Maar het kan echt geen kwaad om 1e skirm met 1 hicap te spelen.
Zeker de eerste keer ben je meer naar de respawn aan het lopen dan iets anders en heb je aan 1 magazijn met 400 bbs wel genoeg (kan je in respawn bijvullen).

Verder wil ik me nergens mee bemoeien maar replicas aan de muur hangen ga je mee in de problemen komen als iemand het ziet, dus als je het doet zorg dan dat het vanaf buiten niet te zien is.

Als je uiteindelijk wilt gaan snipen dan kan je ook een tokyo marui mk23 kopen.
Dit is een non blow back pistol welke een hoop snipers als secundairy gebruiken omdat deze heel stil is en goed schiet. Deze kan met wat simpele upgrades 60 meter ver schieten en daardoor kan je hiermee prima mee uit de voeten de 1e paar skirms (zowel indoor als outdoor).
Is misschien een betere optie dan een m4 kopen, hoop midcaps, speedloader ect en vervolgens er niks mee doen omdat je wilt gaan snipen

Keuze voor Midcap is bewust. Omdat Hi-cap een wieltje hebben voor feeden en rammelen. Handig als back-up.

Aan de muur is in de Wapenkast (die kan op slot in een (extra) kamer die ik heb die ook nog op slot kan. Van buiten af sowieso niet zichtbaar. Voor in de toekomst wordt het een back up/uitleen wapen Ik ben zelf wel verder kijken dan de Classic Army of G&G. Maar persoonlijk heb ik mn twijfels over Specna Arms. Naar mijn idee is het Poolse/Russisch namaak (Replica van Replica) omdat ik er niet veel informatie over kan vinden (wat echt duidelijk is).

Laat ik zo zeggen ik zoek een beginners M4 (betrouwbaar) tot €250 (liefst inclusief accu + lader (geen must).

Maar persoonlijk heb ik mn twijfels over Specna Arms. Naar mijn idee is het Poolse/Russisch namaak (Replica van Replica) omdat ik er niet veel informatie over kan vinden (wat echt duidelijk is).

Ik snap niet waarom je advies komt vragen als je het allemaal wel beter weet?

Laatst bewerkt door een moderator:
Classic army = duur voor wat je krijgt. Specna, g&g en eventueel een Amoeba uit Italië zijn the way to go.

• Leuk
Waarderingen: Crix en Olaf
Ik snap niet waarom je advies komt vragen als je het allemaal wel beter weet?

Misschien moet je beter lezen. Ik heb het over wat ik na onderzoek voor indruk heb gekregen Omdat er weinig NL/En reviews te vinden zijn. En Aluminum/Zink weet ik niet wat ik daar van moet denken. Daarom vraag ik naar menig ervaring. En alleen maar positieve ervaring lijkt een verkoop praatje. Lees veel over droge/niet gesmeerde gearbox. Misschien logisch (standaard verkoop idee) smeren voor gebruik ipv out of the box naar de knoppen schieten. Als ik bepaalde merken/types zoek vind ik veel informatie Hoor ik van anderen Specna met enige reden is beter (terwijl men toegeeft de andere merken niet te kennen) kan ik dat niet zomaar aannemen. Voorbeeld is dat Classic Army veel goeie internals heeft out of the box. Is stevig. Alleen van zogezegd plastic. Een Specna weegt 200gr zwaarder en is van full metal (metaal legering). Maar vind weinig duidelijkheid over de internals. Daarom vraag ik naar info/ervaring Niet een mening. Gelukkig zijn er meer mensen die anders reageren. En mij meer kunnen vertellen over het voor mij onbekende.

Laatst bewerkt door een moderator:
Inmiddels al wat info rijker over Specna Arms en al aan het kijken welke het evt zal worden

Misschien moet je beter lezen. Ik heb het over wat ik na onderzoek voor indruk heb gekregen Omdat er weinig NL/En reviews te vinden zijn. En Aluminum/Zink weet ik niet wat ik daar van moet denken. Daarom vraag ik naar menig ervaring. En alleen maar positieve ervaring lijkt een verkoop praatje. Lees veel over droge/niet gesmeerde gearbox. Misschien logisch (standaard verkoop idee) smeren voor gebruik ipv out of the box naar de knoppen schieten. Als ik bepaalde merken/types zoek vind ik veel informatie Hoor ik van anderen Specna met enige reden is beter (terwijl men toegeeft de andere merken niet te kennen) kan ik dat niet zomaar aannemen. Voorbeeld is dat Classic Army veel goeie internals heeft out of the box. Is stevig. Alleen van zogezegd plastic. Een Specna weegt 200gr zwaarder en is van full metal (metaal legering). Maar vind weinig duidelijkheid over de internals. Daarom vraag ik naar info/ervaring Niet een mening. Gelukkig zijn er meer mensen die anders reageren. En mij meer kunnen vertellen over het voor mij onbekende.

Mijn ervaring als airsoft tech met de Specna arms is dat het de beste gearbox is in de prijsklasse. Goede stevige internals alles ziet er netjes uit en kwalitatief goed. Met ballbearings ipv bushings. En onthoud dat je eigenlijk het beste elke replica na ontvangst moet laten onderhouden, want vanuit de fabriek is er altijd een bepaalde speling in de gears en dat heeft bijna elke replica vanuit de fabriek. Heb er al menig onderhouden en geupgrade en dat ging altijd goed en probleemloos. Ook met de classic army heb ik ervaring, en daar was ik een stuk minder over te spreken. Overmatig veel groen vet wat dus niet goed is voor de gearbox. En een goedkoop en slecht aanvoelende replica. Iets wat Specna arms vele mate beter doet. En ja ze zijn gemaakt van Potmetaal, want daar betaal je voor. Er is een reden dat. Sommige replicas 500 euro kosten en sommige 100 euro.

• Leuk
Echte AR's zijn ook van aluminium gemaakt en praktisch elke M4 replica is van een zink aluminium legering gemaakt, de ene beter dan de ander maar dat terzijde. De replica heeft genoeg reviews in het Engels maar ook in het Nederlands online staan zelfs van ACN zelf dus weet niet goed waar je dan hebt zitten zoeken.

• Leuk
Waarderingen: Jan, Olaf en JWieleman
Leden bedankt! Zoals ik al aangaf ik ben inmiddels wat meer info rijker Mede dankzij jullie! Mijn oog is gevallen op de Specna Army SA-B03. Toen ik specifiek op het type zocht kwam ik inderdaad al meer info tegen.

Nogmaals bedankt voor alle info!

Misschien had ik ook niet zo arrogant moeten reageren maar goed.

Specna is voor velen hier inclusief mezelf de betere in zijn prijsklasse. Een quick change gearbox maak gearbox onderhoud 20 keer makkelijker voor een nieuweling en die heb je standaard bij specna.

Ik heb er al meerdere vast gehad en opengedraaid en elke keer het idee dat ik een sloophamer vasthad. Die dingen zijn echt wel sollide. De core reeks is ook zeker een optie, goedkoper en lichter en performance is nagenoeg identiek.

• Leuk
Naar mijn idee is het Poolse/Russisch namaak (Replica van Replica) omdat ik er niet veel informatie over kan vinden (wat echt duidelijk is).

Heel veel is een een replica van een replica. Als je 'origineel' wilt (een factor waar ik zeer aan betwijfel of die enige waarde heeft), moet je een tokyo marui kopen.

Plus geen informatie? alleen al op dit forum kan ik 4 reviews vinden van specna arms m4 modellen:
https://www.airsoftclubnederland.nl/community/threads/specna-arms-sa-b01.1332/
https://www.airsoftclubnederland.nl/community/threads/specna-arms-sa-a05.1092/
https://www.airsoftclubnederland.nl/community/threads/sa-c12-core-review-mods.5307/
https://www.airsoftclubnederland.nl/community/threads/sa-c03-core-review.5280/

en dan nog drie acn reviews:
https://www.airsoftclubnederland.nl/specna-arms-sa-a01-review/

en dan nog wat in het engels:

Kortom: echt wel wat over te vinden.

Mijn mening: specna arms is mijn schoolvoorbeeld van 'bang for your buck': goede externals, goede internals, goede prijs. Als je een specna arms koopt voor een bepaalde prijs krijg je daar een replica voor terug die je goed zal dienen en bovendien gemakkelijk te upgraden is.

Misschien had ik ook niet zo arrogant moeten reageren maar goed.

Specna is voor velen hier inclusief mezelf de betere in zijn prijsklasse. Een quick change gearbox maak gearbox onderhoud 20 keer makkelijker voor een nieuweling en die heb je standaard bij specna.

Ik heb er al meerdere vast gehad en opengedraaid en elke keer het idee dat ik een sloophamer vasthad. Die dingen zijn echt wel sollide. De core reeks is ook zeker een optie, goedkoper en lichter en performance is nagenoeg identiek.

Nee joh .dat is juist het leuke aan forums