Eerste replica; Specna Edge of toch G&G?

Knoopje413

Active Member
21 jul 2019
27
13
Trophies
4
Goedemiddag allen,
Na de laatste weken vooral flink te hebben meegelezen heb ik het inmiddels enorm te pakken, en verwacht ik volgende week mijn VOG en NABV pas aan te vragen. Door een kleine achtergrond bij Defensie ben ik al voorzien van een klein beetje uitrusting, dus komt het volgende grote issue: de eerste replica. Ik heb de keuze al teruggebracht tot 2 opties, en ik ben benieuwd of er ervaringsdeskundigen zijn op de volgende replica's:

Specna Arms Edge 11
https://gunfire.com/en/products/rra-sa-e11-edge-tm-carbine-replica-1152221322.html
+ (Van horen zeggen) enorm goede prijs-kwaliteit verhouding
+ Mooie allround replica voor zowel CQB als buiten
- Terugvallen op garantie is lastig vanwege de buitenlandse shop.

G&G Raider 2.0 L
https://www.qtac.nl///airsoft-replicas/rifles/aeg-geweren/16557-cm16-raider-l-20e-zwart
+ met G&G een merk met bewezen degelijke replica's.
+ QTAC zit praktisch gezien om de hoek
- Intern iets minder luxe uitgevoerd dan de SA.

Nu wil ik na de aanschaf liever investeren in attachments dan in interne upgrades, omdat ik attachments evt kan meenemen naar een volgende replica, dus vandaar dat momenteel mijn voorkeur toch licht uitgaat naar de SA. Graag hoor ik jullie meningen, ik ben benieuwd of er wellicht mensen goede argumenten hebben voor een andere keuze.

Beide prima instappers.

Maar verwacht van beide dan ook geen top prestaties zonder upgrades... met een flat hop erin zal je met beide echt wel leuk mee kunnen doen hoor, maar je gaat in situaties komen waarin een ander jou wel gaat raken en jij de ander niet.

Maar nogmaals welke je ook kiest, met beide ga je echt wel plezier hebben hoor (al heb ik een persoonlijke voorkeur voor SA).

Succes met keuze.

Groet,
Peter

Ik heb een G&G CM16 Predator en een Specna Arms SA-E12, persoonlijk vindt ik de specna fijner. Na het plaatsen van een flathop circa 50 m range, replica was niet duur en gewicht valt ook nog wel mee. Het enige minpuntje van de specna vindt ik dan de connector's naar de mosfet komen makkelijk los, gemakkelijk opgelost door te vast te tapen.

Van mijn G&G ook plezier gehad enige nadeel ik vindt hem toch wat lang is langer als 80 cm.

Mocht ik de eerste opnieuw kiezen was ik voor de specna gegaan.

Klinkt allemaal erg bekend, vandaag de aanvraag, pasfoto en VOG geregeld en na weken twijfelen nog steeds geen keuze kunnen maken. Nu eerst maar eens verdiepen in het verbeteren van een replica en de termen die ik voorbij zie schieten eens eigen gaan maken. Ik wil zonder veel moeite de boel verbeteren en kosten ach daar kijk ik maar even niet naar. Moet natuurlijk niet te gek worden voor mijn eerste replica.

Ik heb geen ervaringen met de SA of G&G, maar ik zelf ben recentelijk begonnen met de: ICS CXP Peleador.
Geweldig apparaat, en vooral de split gearbox is erg tof (makkelijk voor onderhoud en upgrades).

Ook 1 van de redenen was dat deze gewoon leverbaar was in NL.
Nog succes met kiezen! :)

Wordt er niet makkelijker op o_O maar elke suggestie is welkom. Gelukkig dat ik wel alvast een model in mijn hoofd heb zitten M4/M16 .

Ik heb geen ervaringen met de SA of G&G, maar ik zelf ben recentelijk begonnen met de: ICS CXP Peleador.
Geweldig apparaat, en vooral de split gearbox is erg tof (makkelijk voor onderhoud en upgrades).

Ook 1 van de redenen was dat deze gewoon leverbaar was in NL.
Nog succes met kiezen! :)

Ik kan bovenstaande ook bevestigen. Heb zelf ook een Peleardor, al is het voor mij een back-up plus CQB apparaat. :)

Ik heb eerst een TM HK416 gekocht en daarna nog een G&G ARP 556 voor een project build. Maar ik moet echt zeggen dat de G&G me erg bevalt OOTB. Zo erg dat ik eerst er nog even standaard mee speel. Ook andere die hem ondertussen hebben vastgehouden vinden hem lekker schieten. Heb nu de laatste 4 skirms mijn TM bijna niet aangeraakt (wel vooral CQB gespeeld.)

Ik haal 40-45 meter met de G&G en de TM (welke ook nog standaard is) in mijn achtertuin met 0,28gr.

• Leuk
Waarderingen: Holierhoek
Dank voor alle reacties! Lijkt toch vooral neer te komen op 'koop wat je wilt want beide keuzes zijn prima'. Ga waarschijnlijk inderdaad voor de SA, nieuwe flathop, bucking en nub, voor wat ik begrijp ben ik dan een heel eind in de goede richting.

Afgelopen zondag is de geplande skirm last minute geannuleerd dus ik ga zondag nog naar Ghost Town, en in principe daarna alle zaken in orde maken voor een eigen replica. I'll keep you guys posted ✌