"Eigengemaakte" war-/speedbelt

Dodgy

Well-Known Member
Trophies
11
Ik wil het niet te uitgebreid maken, het is maar een klein projectje en niet iedereens lievelingstopic, maar ik heb mijn eigen war / speedbelt gemaakt van een paintball Dye attack belt.

Want dit is echt geen porum voor meer als € 100,00:
upload_2019-7-9_11-42-35.png


Dus de basis was een Dye Precision Attack pack pro. Veel comfortabelere afstelling en draagbaarheid. Kun je ook hoog of laag dragen en leuke patches op plakken, het oog wilt ook wat.

upload_2019-7-9_11-42-50.png



Hier heb ik alle podhouders van verwijderd door de stiksels los te snijden met zo een klein naai tooltje. Een tornmesje. Erg simpel!


upload_2019-7-9_11-43-7.png



Dan hou je dit over:

upload_2019-7-9_11-43-35.png


Daarna heb ik parachuteband gekocht van 25mm breed. Dit is de molle breedte. Deze heeft een klein beetje rek en erg stevig. Duurde lang voordat ik achter de term parachuteband kwam.

upload_2019-7-9_11-44-6.png


Ik heb er 5 banden op gestikt om de meeste verstelbaarheid te creëren. Ook bleek dit precies genoeg voor de magazijnhouders die ik wilde.

Dit zijn ze, de fastmag pouches via Aliexpress. 4 dubbele voor 8 mags.

upload_2019-7-9_11-44-21.png



Alles afgespeld

upload_2019-7-9_11-44-56.png
upload_2019-7-9_11-45-2.png


En naaien maar! Of stikken in dit geval.

Een kleine 2 uur aan stikken verder:

upload_2019-7-9_11-45-18.png


Nog een dumppouch eronder en klaar.

upload_2019-7-9_11-45-33.png




Ben erg tevreden met het resultaat! Heb het nog niet in de praktijk kunnen testen.
Heb er al wel 2 keer 5km mee hardgelopen om de duurzaamheid/comfort te testen.
Maar dat zat wel snor, ook toentertijd bij paintball waren deze erg comfortabel!
 
Hierbij dan ook gelijk de oproep aan alle (ex)paintballers.

Als er nog mensen zijn met een Dye Precision Attack pack pro, dan neem ik die graag over.
Ik zoek er namelijk nog 1 of 2 voor erbij.
 
Thnx, daarom zoek ik eigen nog een dyecam versie van deze belt.

Dat was het camo pattern van Dye die op multicam lijkt.

Deze is nu vooral voor indoor/cqb inderdaad.
Zal hem woensdag in Waalwijk en zaterdag in Landgraaf uitproberen. Maar daarna is het vooral zo snel mogelijk een camo versie maken want het zit geweldig. Zelfs met 3-4 kg aan magazijnen, bb’s en houders.
 
Doe me denken aan het "Molle Harnass" van Dye, zoals bijlage.
Er is nog wel een Duitse webwinkel die ze verkoopt.
 

Bijlagen

  • DYE.jpg
    DYE.jpg
    242,2 KB · Weergaven: 257
Heel vet!

Ik heb de speedqb belt zelf, hij is superlicht en zit echt enorm comfortabel.
Maar ik heb ook al gezien dat de belt buckles stuk gaan bij de heftige spelers dus dit is zeker geen slecht idee!
Vaak als die buckles stuk gaan dan doen ze ongeveer zoiets als jij hier hebt, de paintball belt aansluiting eraan vast naaien en ju!
 
Doe me denken aan het "Molle Harnass" van Dye, zoals bijlage.
Er is nog wel een Duitse webwinkel die ze verkoopt.

Die heb ik, samen met het Dye vest. In mijn pic hiernaast zit ik ook in volledige Dyecam 2012 outfit. Sponsordeal toen met de Dye DM13 en DAM. Rib uit je lijf, zelfs met de "deal".

Maar ik moet nog een "echtere" outfit halen, mss als ik aansluit bij een team. Tot die tijd zit de Dye gear echt nog goed.
 
Heel vet!

Ik heb de speedqb belt zelf, hij is superlicht en zit echt enorm comfortabel.
Maar ik heb ook al gezien dat de belt buckles stuk gaan bij de heftige spelers dus dit is zeker geen slecht idee!
Vaak als die buckles stuk gaan dan doen ze ongeveer zoiets als jij hier hebt, de paintball belt aansluiting eraan vast naaien en ju!

Je hebt ook meer ruimte voor accessoires op de speedbelt. Daarom moet ik nog kijken of ik er mee toekom. Maar zeker voor korte CQB/Speed games moet dit wel goed aansluiten. Want de Speedqb belt aanpassen met deze paintball elastische banden is natuurlijk het beste van beide werelden!

Alleen had ik deze battle pack nog liggen + de parachuteband en de aliexpress mags, was ik voor 35€ klaar.

Ben ook weer contact aan het zoeken met paintballers van vroeger. Heb al een paar oude i4 (en zelfs i3) maskers gevonden die ze willen verkopen voor een appel en een ei. Sommige hebben nog dezelfde Dye-cam gear die ik heb en heb al 1 met een battlepack gevonden alleen is deze ook zwart.
 
De belt heeft het echt heel goed gedaan. Was er erg blij mee. Comfort was zoals ik al eerder gewend was, en al het naaiwerk houdt het tot nu toe (2 skirms) goed vol. Paar actie shots bij Helenaveen op zondag:

IMG_3732.PNG
IMG_3731.PNG
 
Terug
Bovenaan