Elite Force m1911 tac (Co2 Gbb) downgraden?

PvtShitface

Member
21 mei 2018
12
4
Trophies
3
Hey allemaal,

Ik ben sindskort begonnen met airsoften en ben toen via Youtube filmpjes al snel verzot geraakt op de Elite Force m1911. Alleen ben ik bang dat de FPS veel te hoog zal liggen om er iets met indoor (en outdoor..?) skirms te mogen doen. Op de box staat namelijk 1.3 Joules wat met 0.2g ~374FPS zou zijn. Organisatoren zullen vast niet permitteren dat er met 0.25g wordt ge-cronod..

Dan zou ik hem moeten laten downgraden (Ik ben zelf bepaald niet technisch). Mijn vragen dus:

Gelden voor outdoor skirms dezelfde algemene FPS limieten als voor indoor skirms?
Is dit probleem op te lossen door alleen met 0.25g te schieten?
Bieden winkels deze downgrade service aan?

Hey allemaal,

Ik ben sindskort begonnen met airsoften en ben toen via Youtube filmpjes al snel verzot geraakt op de Elite Force m1911. Alleen ben ik bang dat de FPS veel te hoog zal liggen om er iets met indoor (en outdoor..?) skirms te mogen doen. Op de box staat namelijk 1.3 Joules wat met 0.2g ~374FPS zou zijn. Organisatoren zullen vast niet permitteren dat er met 0.25g wordt ge-cronod..

Dan zou ik hem moeten laten downgraden (Ik ben zelf bepaald niet technisch). Mijn vragen dus:

Gelden voor outdoor skirms dezelfde algemene FPS limieten als voor indoor skirms?
Is dit probleem op te lossen door alleen met 0.25g te schieten?
Bieden winkels deze downgrade service aan?

Chronoen is altijd met 0.20, je mag niet met 0.25 chronoen. Outdoor en indoor in heel Nederland is 360 voor sidearms de limiet. Je kan hem dus domweg nu niet gebruiken op skirms dus.

Over downgraden van CO2 kan ik niet antwoorden, geen ervaring mee.

Ik beschik zelf over de 1911 GBB CO2 TAC Edition, deze is ook 1.3J, wat met 0.2g inderdaad ongeveer op de 374 FPS gaat liggen. Ik heb het inderdaad zien gebeuren dat er met een nieuw CO2 patroon net boven de 360 FPS wordt gemeten en dat zou natuurlijk zuur zijn.

Wat ik persoonlijk altijd doe, is voordat ik hem het veld mee in neem er altijd eerst even 2-3 keer mee schiet (meestal gewoon droogvuren) aangezien dan de hoogste druk van mijn CO2 patroon af is komt mijn FPS dan altijd neer op een nette 320-330 FPS. Er zit ook ergens een ventiel op je magazijn, waarmee je wat gas/CO2 kan laten ontsnappen, echter doe ik het altijd door droogvuren omdat ik bang ben dat er anders heel veel CO2 ontsnapt.

Ik beschik zelf over de 1911 GBB CO2 TAC Edition, deze is ook 1.3J, wat met 0.2g inderdaad ongeveer op de 374 FPS gaat liggen. Ik heb het inderdaad zien gebeuren dat er met een nieuw CO2 patroon net boven de 360 FPS wordt gemeten en dat zou natuurlijk zuur zijn.

Wat ik persoonlijk altijd doe, is voordat ik hem het veld mee in neem er altijd eerst even 2-3 keer mee schiet (meestal gewoon droogvuren) aangezien dan de hoogste druk van mijn CO2 patroon af is komt mijn FPS dan altijd neer op een nette 320-330 FPS. Er zit ook ergens een ventiel op je magazijn, waarmee je wat gas/CO2 kan laten ontsnappen, echter doe ik het altijd door droogvuren omdat ik bang ben dat er anders heel veel CO2 ontsnapt.

Dit betekent dus dat als je, in game, je magazijn wisselt met een nieuw CO2 patroon je wel boven de 360 FPS schiet. Daarmee overtreed je dus de regels en als je in game op dat moment gechronëd wordt mag je naar huis. Deze methode zou ik dus niet hanteren.

Zo ontsnap je dus alleen (soms) aan de chrono. Maar zijn er dus geen winkels die zowel je AEG als je CO2 blowback onder de loep willen nemen?

Dat wel. Combat in Geldermalsen zou het voor je kunnen doen. Die doen alles qua downgrades, upgrades, onderhoud en noem maar op.

• Leuk
Waarderingen: PvtShitface
Dit betekent dus dat als je, in game, je magazijn wisselt met een nieuw CO2 patroon je wel boven de 360 FPS schiet. Daarmee overtreed je dus de regels en als je in game op dat moment gechronëd wordt mag je naar huis. Deze methode zou ik dus niet hanteren.

Klopt helemaal, daarom doe ik dat van te voren ook met al mijn magazijnen die ik mee het veld in neem. Heb er zelf ook mee geëxperimenteerd. Officieel heb je gelijk en zou ik eigenlijk intern iets moeten aanpassen, waaronder de veer oid om het probleem geheel te fixen. Maar het gaat in mijn geval dat ik met een vol CO2 patroon net 363-365 FPS schiet, dus net 3-5 FPS over limiet heen. Vandaar dat ik dit dan op deze manier op los.... Niet helemaal op de juiste manier idd, daar ben ik het helemaal mee eens. Mocht het nou zo zijn geweest dat de FPS verder uit elkaar zou liggen en dat ik verschillen had van een aantal tientallen FPS dat ik het niet op deze manier zou hebben opgelost.

Al ben ik het natuurlijk wel helemaal met je eens dat het officieel niet helemaal zo hoort.

• Leuk
Waarderingen: Jelle en Crumble
Ik weet dat er bij bunker hill iemand is/ was die deze manier structureel gebruikte, met een pistool dat 410 chronoed. En dat was iemand die volgens mij onderdeel van 3D is/ was.
Dan geloof ik die 365 nog wel.

• Leuk
Waarderingen: Prinzie
Weet iemand wie de oem van die elite force 1911's is? kjw of kwc?

Als het een kwc is dan is de instalatie van de floating valve van rwa een optie. Deze is er speciaal voor om de fps naar beneden te brengen.