En de volgende!

Sir MadJack

Well-Known Member
1 jul 2018
93
35
Trophies
5
Hallo beste mensen,

Mijn naam is Roy en na een aantal skirms meegemaakt te hebben nu eindelijk besloten om een lidmaatschap aan te vragen samen met een vriend. Ik ben me nog aan het oriënteren op de replicas en evenementen en mijn gevoel is dat ik hier zomaar op de goede plek kan zijn.

Zo wil ik graag uitvinden wat jullie bevindingen zijn van de CYMA M14. Ik wil graag een rifle achtige replica en op verschillende sites komt deze replica goed uit de bus. Is het inderdaad een prima replica of hebben jullie andere tips? Wil graag gezien het mijn eerste replica (en airsoftervaring) is onder de 200 euro blijven.

Ik hoor graag van jullie.

Roy

Welkom!
N vriend van mij heeft de cm032,(een M14EBR) en die schiet otb gewoon goed.

Welkom welkom. Ik heb zelf geen ervaringen met de m14 modellen

Welkom.

Teamgenoot van mij had er ook een. Gebruikte deze als backup voor zijn 2 m4 replicas. Liep vaker met de M14 te spelen dan met zijn M4's aangezien de M14 het altijd deed.

Dat klinkt al goed. En heeft iemand toevallig ook ervaring met de socom versie? Ben benieuwd of er ook echt verschil zit in de range. Anders kan de socom versie ook interessant zijn, aangezien deze praktischer is in kleine ruimtes.

Welkom!

Range zal met het budget wat je opgeeft op elke replica gelijk zijn. Ga je richting de duurdere modellen zal de range beter zijn uit de doos. Je kan je bucking en nub vervangen voor extra range, erg makkelijk zelf te doen ;)

Welkom op het forum! Ik heb weinig meer toe te voegen, dus ik sluit me graag aan wat de rest al heeft gezegd.

Welkom!

Range zal met het budget wat je opgeeft op elke replica gelijk zijn. Ga je richting de duurdere modellen zal de range beter zijn uit de doos. Je kan je bucking en nub vervangen voor extra range, erg makkelijk zelf te doen ;)

En met het oog op de toekomst, stel ik wil er een soort DMR van maken. Maakt het dan nog steeds niet uit of ik voor socom ga of de reguliere of kan de langere barrel wel iets verschil betekenen?

En met het oog op de toekomst, stel ik wil er een soort DMR van maken. Maakt het dan nog steeds niet uit of ik voor socom ga of de reguliere of kan de langere barrel wel iets verschil betekenen?

Langere barrel levert niks op. Daarnaast kans groot dat DMR regels gaan veranderen komende tijd (0.5 seconds delay zie ik op meerdere plekken).

Dat veranderd de zaak wel! In dat geval is dus een socom gelijk aan de reguliere? Even uitzoeken of daar ook gewoon een scope op past en ik heb denk ik een prima beginnerswapen.

Of hebben jullie nog andere mogelijke wapens die interessant zijn in die prijsklasse? Zag op gunfire dat de m14 te krijgen is voor ongeveer 120 euro. Jullie geven aan dat in deze prijsklasse alles ongeveer even ver schiet. Dan maakt het dus ook niet uit of ik voor een m14 ga of voor een assault wapen zoals de m4?

Dat veranderd de zaak wel! In dat geval is dus een socom gelijk aan de reguliere? Even uitzoeken of daar ook gewoon een scope op past en ik heb denk ik een prima beginnerswapen.

Of hebben jullie nog andere mogelijke wapens die interessant zijn in die prijsklasse? Zag op gunfire dat de m14 te krijgen is voor ongeveer 120 euro. Jullie geven aan dat in deze prijsklasse alles ongeveer even ver schiet. Dan maakt het dus ook niet uit of ik voor een m14 ga of voor een assault wapen zoals de m4?

Jawel, dat maakt zeker uit! Een M14 gebruikt een v7 gearbox en een m4 een v2 gearbox. Er zijn veel meer spullen voor v2 gearboxen, dan voor v7 gearboxen.

Verder heb ik je gister getagt in een andere discussie op het forum die gaat over de cyma m14s en andere m14s. Hier kan je ook al veel info uithalen.

We spreken binnen airsoft niet over w@pens maar over Replica's, AA of aeg's.
Verder heeft een langere barrel geen invloed op range en groupings. Te lang kan zelfs nadelig zijn voor je range ivm cilinder volume.

DMR zou ik nog even niet naar kijken, dit vereist wat meer kennis over de replica's en gezien het budget wat je nu aangeeft ben ik bang dat je (nog) niet het budget hebt om een DMR te kunnen bouwen. Voor een DMR zal je een mosfet erin moeten zetten, je airseal optimaal maken, shimmen, AOE moeten aanpassen. Wellicht andere cilinder erin zetten en nog wat andere dingen, zou eerst lekker het spel spelen en ervaring opdoen ;)

m14 of m4 in die prijs klasse zullen alle 2 het zelfde presteren. Ik ben niet bekend met de genoemde modellen van het merk, wel verwacht ik voor dat geld dat het allemaal plastic zou kunnen zijn. Persoonlijk zou ik 100 euro meer uitgeven en naar een model van specna arms kijken. Dan heb je zeker weten een goede beginners replica. Grote kans dat bij een replica van 120euro je hem 1 keer laat vallen en die breekt.