En weer een beginner erbij ;)

• Onderwerp starter Onderwerp starter nexo
  • Startdatum Startdatum

nexo

New Member
24 mei 2015
1
0
Trophies
1
Hallo @ACN,

Na een tijdje rondkijken en lezen (veel lezen vooral), ook maar even tijd om me te registreren en voor te stellen. Ik ben Peter Berkenbosch, 35 jaar alweer en werk als onafhankelijke software ontwikkelaar / consultant (zzp-er dus),woonachtig in altijd prachtige :P Oosterwolde.

NABV aanvraag is bezig, VOG aanvraag nog in de verwerking.

Binnenkort een keer naar B&A om het allemaal eens mee te maken.

Wat gear betreft inmiddels wat bescherming besteld en camo kleren, alhoewel ik compleet zwart wel prettig vindt is op termijn wat camo een goed idee. Als Noob al schietschijf genoeg tenslotte :) Erg gecharmeerd van ICS, verwacht ook dat ik iets dergelijks zal aanschaffen wanneer ik het NABV gebeuren rond is. Toekomst zal het uitwijzen, ben erg nieuwsgierig naar mijn eerst skirm, alhoewel ik vroeger (lang lang geleden) best vaak outdoor paintball gespeeld heb zal dit toch wel even een stukje anders zijn.

Wellicht tot op het veld.

Welkom in deze prachtige sport en dito forum.

Veel plezier met het uitzoeken maar vooral op het veld, tot gauw.

Welkom op het ACN forum Peter.

Ik hoef hier geeneens meer ICS te promoten, leuk dat de meeste nieuwe gastem zelf ICS al vinden :)

Jammer dat je net een maandje te laat bent, anders had je mee kunnen doen met onze awesome introdag. Maar bij de organisatie van B&A zul je het vast wel naar je zin hebben.

Ik wou dat ik kon zeggen dat je het wel een eind gaat komen met je paintball ervaring, maar dan lieg ik :P

Tot op het veld !

Ja, ICS komt erg goed naar voren. TM ook, maar ook erg specifiek en lastig(?) onderdelen voor te vinden e.d. En mbt het paintball, ik had niet anders verwacht. Daarom lijkt me dit ook zoveel leuker :)

TM en lastig onderdelen vinden? Hoe kom je daarbij als ik vragen mag?

Hi @Oddball, op meerdere reviews online is dat iets dat men vaakt opmerkt. Ik plaats overigens niet voor niets een vraagteken achter de lastig.. Heb er nog totaal geen persoonlijke ervaring mee uiteraard. Heb jij persoonlijke ervaringen? Zijn wel prachtige apparaten!

@nexo, volgens mij worden de meeste apparaten Tokyo Marui compatible gemaakt, en zijn de meeste items daar dus wel voor te vinden.. al ben ik ook nog aan het wachten op mijn eerste replica (beginner dus)

Okay, thanks! ik ben wel wat aan het window-shoppen, maar ga pas echt serieus kijken wanneer de VOG en NABV helemaal rond is. Blijft wel leuk om te zoeken en te vergelijken :)

Welke replica heb je besteld?

een M4 achtige denk ik Jan. de Tranform4 bijvoorbeeld. Nu zag ik gisteren ook een review van de SIG (natuurlijk kan ik die nu net even niet meer vinden). Ik ga voor mijn eerste apparaat wel voor iets "standaards" zodat ik er ook wat hulp bij kan krijgen indien nodig. 

Ik bezit een ics sig 551 swat, het is een geweldig apparaat alleen niet bepaald standaard. Normale m4 mags passen niet bijvoorbeeld daar zijn alleen highcaps of 50round low caps voor te krijgen. Qua internals is het ook wat ander. Er zit een normale v3 gearbox in alleen weer een niet standaard nozzle.

Thanks Sander, ik hou wel van niet standaard :) maar om te beginnen weet ik niet zo goed of dat dan wel een goed idee is. ben er nog niet helemaal uit.. Keuze's, keuze's.... 

De standaard ics onderdelen zijn overigens wel goed verkrijgbaar, alleen met upgrade parts, zoals metalen hopup unit of een andere nozzle etc van andere merken kan het wel eens problematiek opleveren.

Okay, thanks! ik ben wel wat aan het window-shoppen, maar ga pas echt serieus kijken wanneer de VOG en NABV helemaal rond is. Blijft wel leuk om te zoeken en te vergelijken :)

Welke replica heb je besteld?

Ik heb eerst zeven maanden rondgekeken, toen een keer met ACN meegeskirmed en ben toen gevallen voor een AUG die van 260 naar 130 in de aanbieding was :P EN HIJ KOMT MORGEN AAN *omg*

Als eerste replica ben ik stiekem wel een beetje verliefd geworden op deze: http://icsbb.com/new-product/ics-cxp-ape/

Ziet er heel vet uit ja! Ik zou alleen kijken naar een take-down/onderhouds video op Youtube. De SIG 552 van Cybergun is bijvoorbeeld een kreng om uit elkaar te halen als je de M4/M16 bent gewend. Het is natuurlijk ook wel gewenning, maar dan alsnog. Bij de SIG heb je zo wat 50 stappen tegenover de 10 die je er op de M4 hebt voordat je bij de Gearbox bent. 

Even iets om mee te nemen in je overweging ^_^ 

Had ik gedaan @Jan, is super easy! check: https://www.youtube.com/watch?v=anHjh83uiME