En weer een voorsteller.

• Onderwerp starter Onderwerp starter 1972
  • Startdatum Startdatum

1972

Member
4 jun 2018
18
9
Trophies
2
Beste forumleden, na lange tijd anoniem te hebben meegelezen vind ik t maar eens tijd om mezelf voor te stellen.
Mijn naam is Frank ben 46 jaar en ik woon in Duitsland ( net over de grens bij Winterswijk ) vorig jaar heb ik op uitnodiging van een zakelijke relatie deelgenomen aan een besloten skirm ( in Duitsland ) en dit was een super ervaring. Heerlijk mijn hoofd leegmaken, fysiek actief en lekker met een Tippmann M4 spelen.
Na deze skirm bleef het in mijn hoofd zitten en met vriend Google veel filmpjes, reviews, forums ed gekeken
Tot ik de beslissing heb gemaakt om actief te gaan airsoften en wel in Nederland.
Ik heb mij inmiddels aangemeld bij de NAVB en moet nu nog een VOG aanvragen op de analoge manier omdat ik in Duitsland woon en geen Digid heb.
Zodra het allemaal binnen is zal beginnen met aanschaffen van een Tippmann M4 HPA en als side arm een TM Glock , de rest van de spulletjes moet ik nog even uitzoeken, Loadout ed

Verder wil ik graag vermelden dat er op dit forum erg netjes met elkaar word omgegaan iets wat op andere platformen in mijn ogen als leek niet altijd t geval is.

Gr Frank
Ps: kom je uit de Achterhoek, neem ff contact op

• Leuk
Waarderingen: Peter
Welkom!,
Kom zelf uit Apeldoorn en gelukkig worden skirms in veel regio's gehouden. En zo groot is Nederland niet, dus wie weet tot binnenkort bij een skirm.

• Leuk
Waarderingen: 1972
Hallo Frank, welkom op het forum! Ik denk dat je dit al wel weet, maar let aub op dat je je replica's bij een erkende handelaar in Duitsland koopt. Alles wat je hebt moet echt een officiële f-mark hebben. Dit moet je ook kunnen bewijzen eventueel met aankooppapieren en een papieren kopie van de Duitse wapenwet over airsoft is ook handig om een Duitse Diender eventueel mee om het hoofd te kunnen 'slaan'. Dit betekent helaas dat het duurder zal zijn, maar de full auto stand kan je best missen hoor.

• Leuk
Waarderingen: Peter en 1972
Welkom welkom :) Ga je ook airsoften in Duitsland of echt alleen in NL?

Hallo Frank, welkom op het forum! Ik denk dat je dit al wel weet, maar let aub op dat je je replica's bij een erkende handelaar in Duitsland koopt. Alles wat je hebt moet echt een officiële f-mark hebben. Dit moet je ook kunnen bewijzen eventueel met aankooppapieren en een papieren kopie van de Duitse wapenwet over airsoft is ook handig om een Duitse Diender eventueel mee om het hoofd te kunnen 'slaan'. Dit betekent helaas dat het duurder zal zijn, maar de full auto stand kan je best missen hoor.

Hoi Maffo ik ben bekend met de Duitse wetgeving en hun officiele F-mark. Tevens heb ik van wat airsofters uit duitsland gehoord dat de gemiddelde kennis van de Duitse diender niet optimaal is....... en dat er wel eens wat uitgelegd moet worden.

Moet trouwens zeggen dat jouw :Maffo`s introductie tot airsoft colum een echte aanrader is voor de beginnende / verkennende airsofter
een dikke pluim !

Gr Frank

@1972 welkom hier. Als je ook duits ID kaart hebt hoef je helemaal geen NABV aan te vragen. Buiten NL gezetenen krijgen gewoon ontheffing zoals geregeld is in de RWM art.17
Ben je wel Nederlander (dus NL-ID/paspoort) dan heb je wel NABV nodig.

Maar wel leuk dat je in NL wil komen spelen. En full auto wie heeft dat nu nodig? als je kunt richten kun je het met singel ook goed af, misschien zelfs wel beter.

@1972 welkom hier. Als je ook duits ID kaart hebt hoef je helemaal geen NABV aan te vragen. Buiten NL gezetenen krijgen gewoon ontheffing zoals geregeld is in de RWM art.17
Ben je wel Nederlander (dus NL-ID/paspoort) dan heb je wel NABV nodig.

Maar wel leuk dat je in NL wil komen spelen. En full auto wie heeft dat nu nodig? als je kunt richten kun je het met singel ook goed af, misschien zelfs wel beter.

Ben een Duits ingezetene met een NL paspoort vraag me af waar ik dan rechtmatig sta.... ( ben al bezig met de aanvraag NAVB en analoge VOG ) maar toch. Bij de skirm die ik heb gedaan in Dld heb ik full auto niet gemist ( misschien handig bij rennende spelers )

Gr Frank

• Leuk
Waarderingen: Toothpick
Welkom! Ook achterhoek hiero

Top misschien een keertje afspreken ! Ben bezig om op mijn bedrijf een shooting range te bouwen voor t inschieten en testen van de AA `s ( lichtenvoorde ) kan nog wel wat technische hulp gebruiken.....,

gr Frank

• Leuk
Waarderingen: Bozzie
Top misschien een keertje afspreken ! Ben bezig om op mijn bedrijf een shooting range te bouwen voor t inschieten en testen van de AA `s ( lichtenvoorde ) kan nog wel wat technische hulp gebruiken.....,

gr Frank
Ik zal je ff m pm doen

• Leuk

gr Frank

Denk eraan dat er regels zijn omtrent gebruik replica's (niet zichtbaar vanaf openbare weg o.a.) en je moet aangeven als je gaat reizen vanaf huis naar werk met je replicas.

• Leuk
Denk eraan dat er regels zijn omtrent gebruik replica's (niet zichtbaar vanaf openbare weg o.a.) en je moet aangeven als je gaat reizen vanaf huis naar werk met je replicas.

Dit is allemaal bekend , het is in een afgesloten hal die ik hiervoor inricht dus niet zichtbaar ed puur als oefen en afstel ruimte.
Gr Frank

• Leuk
Waarderingen: JWieleman