Enorme FPS loss en misfire

Zeromechanic

Member
17 feb 2020
6
0
Trophies
1
Hallo allemaal,

Momenteel ben ik bezig met een cyma tactical van een maat van me.
Deze had hem ergens opgeduikeld en deed niks meer.
De hele boel leeggetrokken, en gereinigd.
Geen zichtbare schade aan de interne onderdelen.
Alles zijn stock parts.

Probleem was dat de selector overbrenging veel ruimte had en dus klem was gaan zitten.

Nieuwe oring op de piston, wat teflon op cilinderkop(jaja ik weet het, maar voor nu ff) en de airseal in de cilinder is nagegoeg perfect.
Alle gears weer lekker ingevet.
Barrel schoongemaakt..

Zit nog een stock nozzle op, zon doorzichtige, seal laat te wensen over.

Test fires perfect, mooi geluid en geen gekraak en gezucht

Tijd om te testen.
Hopup volledig op 0

FPS rond de 380 op 1.35J (is te hoog weet ik).
2e schot zelfde, maar dan..
FPS klapt weg naar 100,150,30 naar misfires.
Maakt dan niet het geluid van een dryfire, maar wel het geluid dat er druk wordt opgebouwd maar de bb niet lanceert.
Zeg maar dat als je je vinger op de barrel houdt en schiet (zonder bbs natuurlijk!!)

Hopup Rubber gewisseld met een ander, geen effect.

Wat ik uitgeprobeerd heb is:
Replica op zn kop, bbs in de hopup en chrono.
Alle 4 perfect rond de 380FPS, maar op het moment dat magazijn er inzit (hicap) begint de ellende.
Uiteindelijk zelf een delayer chip geknutseld, maar maakt niks uit.

Ook met replica op de kop met magazijn erin ellende.

Op het moment dat er ietsje druk op de bbs komt, veer magazijn of met duim lichtjes aandrukken begint dit probleem.

Als ik wat tap op de trigger, dus de piston verder terug gaat plopt ie de bb er met 380 uit, maar is geen werken.

Ken dus niet de geschiedenis van deze ak en hoe oud ie is ook niet.

Wat kan dit zijn, zelf denk ik aan de hopupunit.

Alvast bedankt.
 
Klinkt alsof het magazijn druk zet op de hop up kamer en daardoor de nozzle niet goed in de hop up loopt. Zit de hop up kamer goed tegen de gearbox aangedrukt meestal is dit in ak's een combi van een veer en een blokje plastic? Heb je mogelijk andere magazijnen, kan zijn dat de uitlijning met het desbetreffende magazijn zo slecht is dat de nozzle niet goed aansluit.
 
Klinkt als bucking, Nozzle, taped plate of hopup unit. Maar ja welke.

Als je de geschiedenis niet kent, kan het ook gewoon een magazijn zijn wat er niet bijhoort of gewoon niet feed op deze replica.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix
Bedankt voor de reacties.

De hopup zit "gefixeerd" tegen de GB.
De barrel met hopup zit met 2 schroefjes ( heb ik ook al eens weggelaten zodat alles zn eigen plek kan vinden) vast aan het voorste stuk met de outerbarrel en wordt middels beetje kantelen over de nozzle geschoven en in de GB gedrukt.

Er moet natuurlijk nog wel eea vervangen worden, oa nozzle, cylinderhead etc.

Maar zie het nu ff niet.
Dat het iets met druk te maken heeft snap ik, aangezien als je de bbs zo in de hopup laat vallen, stuk of 5, en middels zwaartekracht laat feeden is de FPS constant rond 380.
Maar als ik dan met de duim lichtjes op de bbs druk, maakt ie wel dat geluid dat er druk is maar niet weg kan en dus misfired, zeg maar wat de veer in het magazijn ook doet.

Wat mij ook opvalt is dat de nozzle altijd in de achterste stand terugkomt, maar wat ik op het grote web vind, maakt dat niet zoveel uit.

Hopup rubber had ik al gewisseld maar doet hetzelfde.

Maar magazijn zat ik ook aan te denken.
Heb al ff rondgevraagd of iemand toevallig een ak magazijn heeft liggen.

Ook het papiertje op de hopup methode geprobeerd, blijft netjes liggen beweegt klein beetje, dus die seal lijkt me wel ok.
 
Misschien dat de bb dan te hoog in de hop up kamer zit en niet goed in de hop up kan worden geduwd. Soms heb je het tegenovergestelde, de bb blijft niet mooi liggen tot hij gefeed wordt en mensen maken dan een kleine indeuking in het dak van de hop up om te zorgen dat de bb blijft liggen, mogelijk dat er bij deze hop up kamer juist teveel ruimte is (niet gemaakt maar wat er al was) en daardoor niet lekker feed wanneer hij tegen het plafond gedrukt wordt? Het is een gok hoor. Weet niet waar je woont, maar heb zelf nog wat hop ups van ak's liggen als je wat wil proberen.
 
Ik zie wel iets slijtage(krasjes) op het "dak",
Ik woon zelf in flevoland, maar als we dingen heen en weer moeten gaan sturen kan ik net zo goed een nieuwe hopup bestellen ;)

Mischien weet iemand hoe je de uitlijning hopup/nozzle zou kunnen controleren.
En/of dat de positie van de nozzle,altijd terug in achterste stand, inderdaad niks uit maakt.
 
Ik zie wel iets slijtage(krasjes) op het "dak",
Ik woon zelf in flevoland, maar als we dingen heen en weer moeten gaan sturen kan ik net zo goed een nieuwe hopup bestellen ;)

Mischien weet iemand hoe je de uitlijning hopup/nozzle zou kunnen controleren.
En/of dat de positie van de nozzle,altijd terug in achterste stand, inderdaad niks uit maakt.

Was meer als je om de hoek woonde, krasjes of slijtage zal niet een probleem zijn. Je kan de uitlijning controleren door te kijken of er licht te zien is of ongelijk rondom de nozzle wanneer je door de barrel kijkt en iets schijnt in de feed tube. Nozzle moet dan helemaal naar voren staan oftewel even de ARL aantikken.