ERVAREN Snipers/DMR's GEZOCHT!

• Onderwerp starter Onderwerp starter jules.cornelissen
  • Startdatum Startdatum
J

jules.cornelissen

Beste mensen van dit forum,

Voor iedereen die het aangaat de volgende post!

Ik heb nu een aantal keer geskirmed (met huursetjes welliswaar). En ben tot de conclusie gekomen dat een assault rol gewoon niet mijn ding is, ondanks dat ik als een complete barbarian door het veld ren en duik. Ik haal hier zeker veel plezier uit maar het is gewoon niet mijn ding. Ook het shotgun idee is van tafel, ondanks dat dit wel leuk is. Maar de airsoft shotguns gaan gewoon niet ver genoeg voor een outdoor skirm.

Daarom wil ik een sniper gaan bouwen met als platform een L96. (Ja de meeste raden dit af als eerste replica) en dan nog de kreten "het is anders dan bij Call Of Duty" of "een sniper kost super veel geld", ja ook dat weet ik allemaal en daar ben ik allemaal bekend mee. Maar na veel wikken en wegen is dit gewoon wat ik wil.

Dus om deze L96 tot een goed einde te brengen heb ik ervaren snipers en DMR's nodig die mij kunnen helpen in deze barre tocht tot perfectie!

Zeg maar meesters van het vak die mij als leerling tot zich willen nemen! 

Begin ik meteen maar met een paar vragen: 

- Voor de Well L96 MB01/08 wil ik meteen upgrades kopen:

Welke upgrades raden jullie aan?

Ik zat zelf te denken aan een 6.03 MM tightbore barrel en een goede hop up unit met bucking.

- Volgende vraag:

Als bovenstaande daadwerkelijk een goede upgrade is, waar kan ik deze dan vinden en wat zijn dan de beste hiervoor? Ook vroeg ik me af welk merk kwaliteit internals maakt?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groeten,

Jules

P.S. ik ben niet van plan om deze AA te gaan rushen. Het mag gerust een hobby project worden waar tijd en geld in mag gaan zitten. Mits het resultaat maar goed is natuurlijk!

Zou je er niet goed aan doen om eerst een beetje veldwerk te doen voordat je een berg geld uit gaat geven?

Een keer in de rol van Sniper kruipen geeft je een realistiser beeld .

Is assault sniper niets voor je?. Dit doe je in combi met een mg.Is minder statisch dan een gewone sniper,maar wel heel erg effectief.

Kijk eens naar de VSR van TM of de Bar 10 van Jing gong.. Dit schijnen DE upgrade snipers te zijn. Er zijn Hele forums aan tips en tricks hiervoor te vinden op het internet.

Novritsch (wel bekend neem ik aan) had op zijn website al staan hoe hij zijn VSR-10 geupgrade heeft. Maar zojuist (circa 1 uur geleden) heeft hij hier ook een video van op youtube gezet. 

https://www.youtube.com/watch?v=eT5nJbRSVDE

@De ouwe stomp je bedoelt een aeg met vertraging of gewoon een normale aeg met scope?

Hmmmm VSR is beter uit de doos. Bar 10 goedkoper maar dan kun je er wel meteen upgrades in rammen...

Ik kan je niet veel vertellen over de L96 maar wel over de M24 replica's. En snipers in het algemeen.

Als je goeie/de beste onderdelen wil hebben voor je sniper moet je hier zijn: www.x-fire.org/

De betere prijs/kwalitijd verhouding ga je hier vinden: http://www.airsoftpro.cz/

Kijk ook is bij mijn oudere post/reacties. Daar staat ook nog wel wat handigs bij.

Het is ook slim om een goed basis platform te hebben en geen spul van Well. Well is echt een hit of mis. Als je een goed basis platform koopt bijvoorbeeld van Tanaka of Tokio Marui heb je ook minder snel dat er iets stuk gaat. En stel 1 cylinder guide gaat stuk omdat de kwalitijd nogal min is, dan moet je een nieuw onderdeel bestellen die vaak niet te krijgen zijn voor de goedkopere modelen en moet je je replica gewoon helemaal opnieuw kopen. Er word wel gezegt dat het een Well een kloon is van bijvoorbeeld een TM model, maar dat betekend zeker niet dat de internals 100% overeen komen.

Succes!

Als je echt L96 wilt hebben en upgraden vraag het dan aan toothless (of sniperwolf op yt) hij heeft L96 die rete geil schiet. En anders sabretooth maar hij heeft geen l96 volgens mij.

Ik heb zelf de Well l96 /mb01 , en heb eigenlijk alleen een 6.03 barrel ingestopt en een metalen springguide. hij  schiet nu ongeveer 60 a 70 meter "half man size targets" getest op een baan met afstand aanduiding dus daadwerkelijk 60 a 70 meter. 

Met .30bbs 

Het grote voordeel van een mb01 is , dat ze daadwerkelijk geen drol kosten en upgrade / aftermarket parts in overvloed hebben.

Zeker bij airsoft pro heb je voldoende parts. Als je toch meteen gaat upgraden waarom dan een dure TM kopen (nooit gedacht dat ik dat zou zeggen) als je iets anders voor veel minder kan krijgen?

Een TM is leuk voor als je niet zoveel geld of kennis hebt om te upgraden omdat een TM eigenlijk al redelijk goed out of the box schiet.

Edit : voor de well mb01 raad ik de volgende upgrades aan: 1x metalen springguide en een precision barrel 6.03 en een m150 spring.
vervolgens lekker stock gaan spelen of testen dan kijken wat je wilt upgraden . ik zou dan een metalen hop-up erin steken van airsoftpro en als je trigger unit verot gaat een metalen trigger unit van airsoftpro.
voor de rest kun je kijken naar barrel spacers maar je kan ook gewoon duct tape gebruiken.

Moet wel zeggen dat ik het met @Sander een ben. Waarom zou ik een TM kopen als ik het binnenwerk toch meteen ga vervangen? Iemand daar een goed argument op?

Als je meteen gaat upgraden dan koop je de jg bar 10. Uiteindelijk hou je alleen de stock en wat schroefjes origineel over.

Is het een lange termijn project dan ga liever voor de TM.

@sander niet lullig bedoeld, maar wat jou sniper presteert kan een getunede aeg ook en doet een ptw met orga barrel en hop beter

@Oddball het mag wel een lange termijn project worden maar wil er wel meteen een nieuwe barrel inzetten bijvoorbeeld. Raad je dan de TM aan of de JG?

Moet wel zeggen dat ik het met @Sander een ben. Waarom zou ik een TM kopen als ik het binnenwerk toch meteen ga vervangen? Iemand daar een goed argument op?

Omdat je niet 100% van de internals vervangt. Zoals ik al zij over bijvoorbeeld cylinder guides. Of speciale schoeven. Deze zijn vaak niet los te krijgen voor goedkopere modelen.

Als zijn L96 echt 70 meter schiet met minimale upgrades moet je die gewoon overnemen. 70 meter met zo wijnig upgrades en zonder flat hop en dat soort dingen is echt heel erg goed.

Iemand ervaring met deze site? Verkopen de JG Bar-10 G-Spec voor Euro:135,-

Is een exacte clone van de TM VSR.

Goedkoper en ik hou geld voor upgrades over!

http://airsoftpro.cz/eshop/product_info.php?currency=EUR&manufacturers_id=14&products_id=3698&amp%3BosCsid=um7egql7s2lt2rttb7nhnj85m0&language=fr

Nog iets wat wel mee speelt. De G-Spec heeft bij TM en JG een innerbarrel van 303 mm maar wel een silencer. De pro sniper (normale) heeft dit niet en een 435 mm inner barrel. MAAR het schijnt dat bij de pro sniper je hand tegen de scope komt als je de bolt wilt laten cyclen. Klopt dat? Is het een fabeltje of inderdaad een keiharde productie fout? Omdat ze het bij de G-Spec verholpen hebben.

Ook zit er bij de pro sniper geen RIS rails om je scope te monteren? Of ook een fabeltje? Omdat Novritsch er wel een op heeft zitten...

@oddball ik weet dat een geupgrade aeg verder schiet, vind ik ook geen probleem als je ziet wat ik er tot nu toe aangedaan heb.
Ik heb nog geen tijd en geld ingestoken om hem goed te upgraden.
Als ik er een knappe hopup en bucking en een andere cilinder plus piston in hang, vervolgens barrel spacers erin druk dan zal het wel een ander effect hebben.

@Roelof
Mijn sniper of bolt action replica ( zoals ik hem nu noem want echt sniper is het niet) is helaas niet te koop :-P maar ik was zelf ook wel verbaasd over de range wat hij haalde, en met mij nog een paar teamgenoten.