Ervaring hpa drummag gevraagd

Helnas

Well-Known Member
18 jul 2018
231
52
Trophies
8
Heren,

Ik speel pistol only met hicapa, en zie zo nu en dan eens iemand rondrennen met een hpa drummag waar 1000+ bbs inkunnen.
Kan weinig ervaringen vinden van mensen hoe het is en hoezwaar het drummag inclusief bbs weegt.
Heeft er iemand ervaring mee?

geen ervaring mee, maar de mag met bbs zit je natuurlijk al snel aan een halve kilo tot een kilo. Lijkt niet veel, tot je er de hele dag mee rond loopt.
Daarnaast zit er natuurlijk ook ineens een slang aan je replica en heb je een fles op je rug die je anders niet hebt.

Lijkt me wel ideaal dat je kan spelen zonder zonder bb's te komen zitten (althans niet snel)

nopompom.gif

• Leuk
Waarderingen: Twinfromhell
Het eeuwige gerammel lijkt me echt vreselijk. Het idee dat je een keer een mooie actie maakt en ergens achter enemy lines zit en dat je tegenstander denkt 'he wat hoor ik nou' en toch besluit om te draaien... :mad:

Ik ben zelf niet zo'n fan van die 'grote' drum mags voor pistool replica's, puur omdat dat niet overeen komt met een RS pistool drum (9mm), die grote drum is eigenlijk voor een geweer.

Dus ik heb zelf (op voorbeeld van anderen) een '9mm type' drum gemaakt:

01.jpg

02.jpg

Werkt als een trein, en weegt net zoveel als een extended G18 mag (misschien wel lichter zelfs).

Het rammelen van de bb's is minimaal want de drum is zo gemaakt dat er een klepje meeschuift met de bb's waardoor die samengedrukt blijven en dus weinig bewegen.

Als je voor HPA kiest ben je natuurlijk wel gebonden aan een backpack met fles en luchtslang. Heel eerlijk; ik vond het in het begin helemaal niks, en niet mooi om een slang aan m'n replica te hebben. Maar man man man, wat een gemak is HPA, geen gedonder met gas, temperatuur, FPS etc.. En dankzij dit soort drum mags (ik heb er meerdere gemaakt voor m'n andere GBBs) heb ik aan 1 mag genoeg en blijf toch genieten van de blowback en werkwijze van GBBs.

In het kort: ik zeg doen (ook met zo'n grote drum), ga je geen spijt van krijgen :)

• Leuk
Waarderingen: Instant en Helnas
Waar kan je zoiets bestellen.
Want als ik ernaar zoek vind ik wel drum mags met 350 bbs welke je met de hand opwind.
Maar deze weeg leeg al 1.1 kg.

Ik gebruik op dit moment 2 extended mags op hpa.
Maar hoevaak ik mijn magazijn er wel niet uithaal om te kijken hoeveel bbs ik nog heb.
Kan niet goed zijn voor loading nozzle.
Ik stuur je even een pb, ik ben niet zo handig

PB gezien, kom ik vanavond op terug.

Over de nozzle; volgens mij is het geen probleem voor je nozzle (tenzij je deze hebt aangepast waardoor hij erg strak aansluit). Of je moet elke keer netjes de slede naar achter vast zetten bij het plaatsen van je magazijn (maar ja dan heb je elke keer 2 bbs in je loop vanwege het dubbel doorladen :P).

• Leuk
Waarderingen: Helnas
Hoi lj.nl,

Is het makkelijk om de mags aan te passen, zit er een handleiding bij of is er een YT filmpje te vinden?

je kan ook kijken naar die primary airsoft m4 adapters, dan kan je alsnog een boel bbs in 1 midcap meenemen zonder het geluid of gewicht, en deze makkelijk wisselen.

Hoi lj.nl,

Is het makkelijk om de mags aan te passen, zit er een handleiding bij of is er een YT filmpje te vinden?

Er is tot op heden nog geen uitleg/filmpje voor het maken van dit soort drummags (dacht ik). Het maken van een uitleg staat op m'n todo-lijst :)

je kan ook kijken naar die primary airsoft m4 adapters, dan kan je alsnog een boel bbs in 1 midcap meenemen zonder het geluid of gewicht, en deze makkelijk wisselen.

Ook een goede optie inderdaad, alleen stap je dan weer (een heel eind) van het realisme af.. (naar mijn mening is zo'n M4 mag onder een pistol echt butt-ugly :D)