Ervaring ICS?

HenTactical

New Member
31 mei 2018
3
1
Trophies
2
Hey!

Zoals de titel al zegt ben ik benieuwd naar de ervaringen met replica's van ICS.
Onlangs ben ik bij Unit13 geweest en daar is mij verteld dat ICS kwalitatief hoog staat aangeschreven.
Nu heb ik zelf nog geen ervaring met aeg replica's dus ben zeer benieuwd naar wat jullie ervaringen zijn..

heb zelf een jaartje of 2 een ICS par MK3. Enige issue tot op heden is een losgelopen schroefje van de magazijn release. Ff vast draaien en weer verder.

• Leuk
Waarderingen: HenTactical
ICS MARS is hun topline, kan wel eens evenwaardig geacht worden aan Krytac tridents en VFC avalons out of the box.

Al de rest is best oké, hoewel ik persoonlijk een beetje teleurgesteld was van mijn ex MX5 (versie met de collapsable stock en flashlight handguard, nog niet de tactical met 3round burst etc etc) toen ik deze onlangs moest herstellen voor een maat van mij.
Zit maar een plastic springguide in, had toch wel een metalen verwacht in een replica van 290 euro.

Overigens de best M1 garand op de markt momenteel (in skirmzin) is ook van ICS.
Verder zorgt hun splitgearbox dat een aantal onderhoudsprocessen makkelijker zijn gemaakt.

Zeker geen slechte keuze ICS, bij unit 13 kan je ook nog voor een combat machine gaan, denk wereldwijd een van de meest geliefde starter replicas.

• Leuk
Zelf ben ik een erg tevreden ICS gebruiker (fanboy) echter is de MP5 van hun wat mij betreft geen aanrader. De M4 ish, sig 55x en L85s zijn prima. Al zit je meestal met niet compatibel hopup units bij ICS, das wel jammer.

ICS APE in bezit voor bijna 2 jaar. Ding blijft doordraaien. Nooit geen problemen mee gehad. Blijft stevig en mooi. Bij een onderhoudsbeurt bleek dat ie helemaal geen slijtage had in de gearbox na 1 jaar.

Ik kan het prima aanraden.

• Leuk
Waarderingen: BoomSmurf en HenTactical
Ik heb zelf de cxp captain sinds dit jaar, ben erg tevreden alles is lekker simpel uit elkaar te nemen. Bb's komen er met consequente groupings uit. Meer wensen stel ik niet voorlopig. Trouwens ook bij Unit 13 vandaan.

• Leuk
Ik heb zelf de cxp captain sinds dit jaar, ben erg tevreden alles is lekker simpel uit elkaar te nemen. Bb's komen er met consequente groupings uit. Meer wensen stel ik niet voorlopig. Trouwens ook bij Unit 13 vandaan.

Wat is dat ics captain gedoe eigenlijk, zie meerdere mensen deze titel claimen

• Leuk
Waarderingen: Toothpick
Volgens mij zijn dit de replicas met het NL leger logo in gegraveerd.
Is een beperkte oplage.

....... en L85s zijn prima. Al zit je meestal met niet compatibel hopup units bij ICS, das wel jammer.

Mijn L86 had een issue die meerdere L85's/L86's hebben. Namelijk dat de hop-up arm niet goed is en e teveel/geen hop hebt. Verder als je vaak achter elkaar de trekker overhaalde in single dan liep hij vast. Ik heb m darom verkocht al had ik net voor verkoop een inferno op de kop getikt en er in gezet. Maar toch de L86 weggedaan voor WE L85 (mijn 2e L85 van WE)

Wat is dat ics captain gedoe eigenlijk, zie meerdere mensen deze titel claimen

Het is gewoon een titel die ze deze replica gegeven hebben. Het is een erg korte m4 variant ik geloof 7 inch barrel. Hij heeft een erg opvallend grote muzzle brake. Hij is te krijgen met en zonder stock. Alhoewel ik zonder stock echt mooi vind verkoos ik de voordelen van juist wel een stock in verband met aanleggen en natuurlijk ook een makkelijker(vind ik) plaats voor je lipo batterijen.

Volgens mij zijn dit de replicas met het NL leger logo in gegraveerd.
Is een beperkte oplage.

Ik weet niks af van een nl leger logo. De mijne heeft in ieder geval de cxp engel erin gegraveerd net als alle foto's wat ik van deze replica ben tegen gekomen.

Ik heb die 'speciale editie' genaamd de Dutchy inderdaad net gegoogled. Dat is wel vet.
prod_icsaa008c01_01.jpg

Heb vorige week mijn fully upgraded UK1 captain verkocht aan mijn maatje!, onwijs mooi stevig modelletje;)
reden verkoop ( ik ben een AK47 fanboy) blyaaat!

Hier ook een CXP Ape, nu ongeveer een half jaartje in mijn bezit en bevalt nog altijd top.
Spring downgrade was een eitje, 1 pin los en je trekt zo de cylinder eruit dankzij het split gearbox systeem.
Afwerking is ook van topniveau, ben nog niets kwijtgeraakt of beschadigd / afgebroken.

Ik zou deze replica dan ook aanbevelen voor de geintresseerden.