Ervaring ICS?

Inderdaad wat Evil zegt :
Zelf ben ik een erg tevreden ICS gebruiker (fanboy) echter is de MP5 van hun wat mij betreft geen aanrader. De M4 ish, sig 55x en L85s zijn prima. Al zit je meestal met niet compatibel hopup units bij ICS, das wel jammer.

Ik heb de L85 en ICS APE. Zeer tevreden
Voor de L85 is het inderdaad wel goed om wat knutsel vaardigheden te bezitten vanwege de hopup unit.
Als er al wat kapot gaat is het geklungel van deze knutsel smurf zelf, of gewoon slijtage.

Ik zie dus best veel mensen met de APE hier.
Vraagje nog voor jullie, wat runnen jullie in de APE? Welke accu en met of zonder mosfet?

Ik run 7.4 2,2 Amper (35C!!!:cool:)
Met Gate Merf. 3.2 mosfet.

Inderdaad wat Evil zegt :

Ik heb de L85 en ICS APE. Zeer tevreden
Voor de L85 is het inderdaad wel goed om wat knutsel vaardigheden te bezitten vanwege de hopup unit.
Als er al wat kapot gaat is het geklungel van deze knutsel smurf zelf, of gewoon slijtage.

Vraagje nog voor jullie, wat runnen jullie in de APE? Welke accu en met of zonder mosfet?

Ik run 7.4 2,2 Amper (35C!!!:cool:)
Met Gate Merf. 3.2 mosfet.

Op moment gewoon een standaard Nuprol 7.4 Lipo met 1300 mAh (30C?), ik heb filmpjes gezien met een 11.1 erin waarbij de ROF drastisch omhoog gaat, maar ik denk niet dat enkel de sterkere zekering de boel lang heel zal houden.
Als je dat gaat doen, zou ik er zelf sowieso een (basic) mosfet in doen.

Ben ik zelf voorlopig niet van plan, met de 7.4 schiet ie voor mij snel genoeg en ik ben eerder van plan om m'n VFC Scar-H een DMR upgrade te gaan geven. (inclusief instelbare mosfet voor velden met een 2-sec delay regel)

Heb mijn APE inmiddels ook al weer meer dan een jaar. Enige upgrades tot nu toe zijn een Prometheus inner barrel en Maple Leaf hop-up/nub
Run de mijne met 7.4 V / 1.8mAh (25C), zonder mosfet. Staan wel nog wat upgrades op het lijstje zoals een Gate Titan mosfet en nieuwe piston/cilinder (wss Lonex)

Ben zeer tevreden over mijn komodo ook kwa upgrades als je het eenmaal weet erg makkelijk.

Ben zeer tevreden over mijn komodo ook kwa upgrades als je het eenmaal weet erg makkelijk.

Paul, ik heb ook een komodo maar heb het probleem zodra ik van safe naar single switch dat er 2 bb's uitkomen als ik schiet. Heb jij dat ook?

Paul, ik heb ook een komodo maar heb het probleem zodra ik van safe naar single switch dat er 2 bb's uitkomen als ik schiet. Heb jij dat ook?
Gebeurt mij ook. Is het nadelige gevolg van het mechanisme wat de veer ontlast in de safe stand.

Trouwens toevallig dat het topic nu omhoog komt, toevallig vandaag mijn sidearm gehaald ook een ICS, de BLE

• Leuk
Waarderingen: Eviltwin-NL

Dit is bij ICS volledig normaal.

Wanneer je je ICS Replica van een vuurstand op 'safe' zet, ook na bijvoorbeeld leegschieten, wordt de veer ontspannen.

Wanneer je het apparaat van safe naar weer op een vuurstand zet, moet de veer dus eerst weer gespannen worden. Dat kost 1 schot. Dit zorgt er alleen wel voor dat je eerst schot dus 2 bb's kan opleveren, of dat bij je eerste schot een bb uit je barrel kan rollen.

Mijn APE heeft precies hetzelfde. Is niet schadelijk. Wel even rekening bij houden met bijvoorbeeld FPS'en. Ik doe dan meestal eerst 2 proefschoten om te kijken of er wel bb's uitkomen.
7,4V 1450mah 30C lipo accu van Nuprol. Al 2 jaar zonder problemen en zonder Mosfet....

Yep had ik last van hem er nu geen last van andere mosfet erin gezet