Ervaringen met en downgraden van de SA-B11

JSimonis

New Member
2 feb 2016
3
0
Trophies
1
Hallo iedereen,
ik ben van plan om, als de hobby bevalt wat ik voor 99,9% verwacht, de Specna Arms B11 URX te kopen. Alleen komt deze uit de doos met een FPS van ~400. Er wordt een veer bijgeleverd die dat downgrade naar 310 FPS. Alleen is dit een makkelijke (voor iemand die het nog nooit gedaan heeft) handeling of heb ik hulp van een ervaren iemand nodig? Er wordt wel gemeld dat het binnen enkele seconden gedaan is, maar dat zeggen ze ook over veel IKEA meuk.

En heeft er verder iemand ervaring met deze replica? Ik wil er 5 m4/m16 magazijnen bij bestellen, een reflex sight en een flashlight.

http://gunfire.pl/product-eng-1152205880-Specna-Arms-SA-B11-URX-carbine-replica.html?product=1152205880

Ik hoor het graag!
Groet Justin.

Edit: Voor het vervangen van de spring heb ik onderstaand filmpje gevonden en het ziet eruit alsof ik het ook kan :).

https://www.youtube.com/watch?v=ynlGM7wdEnA

Dan gelijk een andere vraag:
Er gaan 9,6V Ni-MH batterijen in. Alleen welke soort? de nunchucks?
 
Ik geloof dat ze m bij gunfire ook voor je kunnen downgraden
 
Het hangt een beetje af van welke gearbox je hebt. Specna levert bijna alle modellen in een Enter & Convert versie en een SAEC versie. Bij Enter & Convert moet je je hele replica alsnog uit elkaar halen behalve de gearbox en kan je de veer zo uit de gearbox halen. In het kader van dat je je garantie kwijt bent als je de gearbox opent hebben ze denk ik deze optie gemaakt zodat je zonder je garantie te verliezen je spring kan wisselen.
Bij het SAEC systeem hoef je alleen maar je stock eraf te halen en kan je er direct bij zonder dat je je hele replica uit elkaar hoeft te halen.
Ik ga morgen eens kijken hoe lang het duurt voor ik een nieuwe veer in mijn Enter & Convert gearbox heb zitten.
 
Zelf heb ik mijn SA-B03 ook opengehad tot de gearbox. Het is heel simpel en ik kan alle stappen zo uitleggen. In het filmpje wat je erbij hebt gedaan zit het SAEC systeem. de standaard B11 URX heeft dit niet. Die heeft het Enter & Convert systeem (voorloper van SAEC). Daarvoor moet je de replica tot aan de gearbox uit elkaar halen. Als je een setje inbus sleutels en een scherpe en botte kruiskop schroevendraaier hebt kun je de replica in +- 10-20 minuten uit elkaar halen en de spring vevangen. Ik heb de veer erin gedaan die werd meegeleverd, moet nog een keer naar een chrono maar het werkt allemaal en ik zie ook geen slijtage door het in en uit elkaar halen. Als je er hulp bij wilt of er moeite mee hebt kun je altijd contact opnemen :) Ik help je graag.
 
Lennart-vm;18326 zei:
Als je er hulp bij wilt of er moeite mee hebt kun je altijd contact opnemen :) Ik help je graag.

Thanks! Ik heb hem nog niet, alleen ik ben soms iets te ijverig met info opzoeken. Ik ga eerst een keer skirmen, als dat bevalt (hoogstwaarschijnlijk) dan vraag ik de NABV-lidmaatschap aan en daarna de replica's kopen. Zodra ik ze dan binnen heb zou ik hulp erg op prijs stellen! Maar ik zag inderdaad ook, wat yannick zei, dat ze bij gunfire ook een downgrade service hebben. Dus misschien hoef ik het zelf niet te doen :).
 
@JSimonis Wanneer ga je skirmen. Ik ben zondag a.s. bij Balls & Arrows. Lekker ploeteren in het natte veld met mn eerste skirm :). Als ik mijn replica schoonmaak die avond zal ik wel foto's posten en een teardown maken van de SA-B03. Heb je iig alvast een idee van wat je ongeveer gaat kopen als je besluit lid te worden etc. Zelf had ik eerst ook gekozen voor de downgrade service van Gunfire maar ik bedacht me toen dat ik best wel van de techniek hou en hem toch wel open ging maken (ja ik ben erg nieuwsgierig met onbekende techniek) dus heb ik dat gecancled en de M90 spring er zelf in gezet die ze erbij leveren. Ik raad dit ook aan aan mensen die handig zijn met het in elkaar zetten en uit elkaar halen van dingen. Als je daar niet van bent of het eng vind kun je de downgrade service gebruiken maar ik vind het leuker om het zelf te doen en dan weet je ook gelijk hoe alles in elkaar zit en wat er allemaal los kan en dus makkelijk schoongemaakt kan worden na een skirm in de modder/regen.

Maar deze keuze is voor iedereen anders. Dit is hoe ik er zelf over denk
 
Ik ga, als er ruimte is, met oa @ChaoSState mee de 28e naar CQB-Arnhem.
Als ik het goed onthouden heb ga jij daar misschien ook heen. dus zie ik je misschien daar :).
 
@Lennart-vm Kun je de FPS posten met de M90 spring na de skirm? Ik ben wel benieuwd met hoeveel je FPS daarmee omlaag gaat.
Ik heb zelf een M95 spring besteld en een M100. Mocht er een airleak ontstaan dan kan ik de FPS iig makkelijk omhoog halen.
 
JSimonis;18330 zei:
Ik ga, als er ruimte is, met oa @ChaoSState mee de 28e naar CQB-Arnhem.
Als ik het goed onthouden heb ga jij daar misschien ook heen. dus zie ik je misschien daar :).

Klopt, moet even kijken nog. Ben een beetje platzak door de aankopen maar hoop er toch naartoe te kunnen
 
ChaoSState;18331 zei:
@Lennart-vm Kun je de FPS posten met de M90 spring na de skirm? Ik ben wel benieuwd met hoeveel je FPS daarmee omlaag gaat.
Ik heb zelf een M95 spring besteld en een M100. Mocht er een airleak ontstaan dan kan ik de FPS iig makkelijk omhoog halen.

Komt helemaal goed. ik zal alle metingen noteren voor je zondag.

edit: Ik heb zelf ook 0.25 gram bio BB's en 0.20 gram NON-bio bb's. Wie weet mag ik ook even met die 0.20's testen bij de chrono voor de verschillen ertussen.