Ervaringen met TM AA-12 / SGR-12 ?

Dodgy

Well-Known Member
29 jan 2019
277
176
Trophies
11
Vakantiegeld komt er over een paar weken aan en ik zit al sinds mijn korte periode in airsoft te kijken naar de AA-12 of de SGR-12. Nu heb ik eerst verstandig een normale AA gehaald, maar zou dit er toch graag bij willen hebben.

Nu wil ik de SGR-12 met drug mag, maar mijn vraag is tweeledig:
-Hebben mensen hier ervaringen met deze AA's?
-Zoja, batterij verbruik? Gerammel van drum mag? Anders pro's/con's?
-Ook hoor ik graag hoe blij organisaties/ andere spelers met een SGR-12 drum mag?
Hij wordt toch overal wel geaccepteerd?


Even als bij-vraag, kan ik hier nu een Titan mosfet basic inzetten? Aangezien ik al een Titan advanced heb (qua aansluitkabels enzo)? Zodat ik toch als advanced kan inregelen? Of zit er nog meer verschil dan alleen hardware tussen de basic en advanced?
 
Even als bij-vraag, kan ik hier nu een Titan mosfet basic inzetten? Aangezien ik al een Titan advanced heb (qua aansluitkabels enzo)? Zodat ik toch als advanced kan inregelen? Of zit er nog meer verschil dan alleen hardware tussen de basic en advanced?

Het enige verschil tussen de basic en advanced is de firmware die er op staat. De basic is verder beperkt totdat je iets van 35 euro betaald dan krijg je alle functies.

Bij de advanced krijg je inderdaag wat extra kabels dacht ik maar die kan je ook los kopen.

Mijn advies is als je er een titan in zet gewoon de basic kopen, aansluiten op je pc en dan de Advanced versie unlocken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dodgy
Een vriend van mij had een aa-12, dus ik kan je wel wat erover vertellen.


-Zoja, batterij verbruik? Gerammel van drum mag? Anders pro's/con's?
Niet bij\zonder voor zover ik weet. Tja de drummag is een highcap dus die rammelt wel wat. De aa-12 is echt zwaar en bij mijn vriend was een van de slingmounts afgebroken. Je hebt er wel echt een sling voor nodig.

Ook hoor ik graag hoe blij organisaties/ andere spelers met een SGR-12 drum mag?
Kijk het is een volautomatische shottie, je bent de held van je team en de duivel van de ander. Dit ding is echt eng door het geluid en de hoeveelheid bb's die je naar de vijand blaast. Organisaties vinden ze meestal niet erg, zolang je je gedraagt. De aa-12 is echt overshooting materiaal, ook in single.

Hij wordt toch overal wel geaccepteerd?
Voor zover ik weet wel, zolang jeje maar gedraagt dus.

Even als bij-vraag, kan ik hier nu een Titan mosfet basic inzetten?
https://eagle6.co.uk/shop/catalog/p...t-for-aa12-automatic-electric-shotgun-series/

Ik hoop dat het plaatje het duidelijk maakt. Hier kan absoluut niet een titan in. Er kan wel een mosfet worden geïnstalleerd, alleen niet een titan of andere trigger vervanger.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dodgy
Je kan ook niet zomaar een basic fet kopen en verwachten dat je plots advanced features kan gebruiken omdat je al een advanced fet hebt.

Dit is een license per mosfet.
 
Een vriend van mij had een aa-12, dus ik kan je wel wat erover vertellen.



Niet bij\zonder voor zover ik weet. Tja de drummag is een highcap dus die rammelt wel wat. De aa-12 is echt zwaar en bij mijn vriend was een van de slingmounts afgebroken. Je hebt er wel echt een sling voor nodig.


Kijk het is een volautomatische shottie, je bent de held van je team en de duivel van de ander. Dit ding is echt eng door het geluid en de hoeveelheid bb's die je naar de vijand blaast. Organisaties vinden ze meestal niet erg, zolang je je gedraagt. De aa-12 is echt overshooting materiaal, ook in single.


Voor zover ik weet wel, zolang jeje maar gedraagt dus.


https://eagle6.co.uk/shop/catalog/p...t-for-aa12-automatic-electric-shotgun-series/

Ik hoop dat het plaatje het duidelijk maakt. Hier kan absoluut niet een titan in. Er kan wel een mosfet worden geïnstalleerd, alleen niet een titan of andere trigger vervanger.

Afgebroken sling mounts had ik ook in andere reviews gezien. Alleen bij de SGR zou dit beter moeten zijn.

Thnx voor alle uitleg met foto’s. Dat is wel jmmr.
 
Afgebroken sling mounts had ik ook in andere reviews gezien. Alleen bij de SGR zou dit beter moeten zijn.

Thnx voor alle uitleg met foto’s. Dat is wel jmmr.
Je hebt hier echt geen upgrades voor nodig, ding werkt prima zoals die is. Ja je kan ze net zoals andere aeg upgraden met betere lopen etc, maar dat is op een aa-12 of sgr gewoon anders en moeilijker dan normaal.
 
  • Leuk
Waarderingen: sherlockzor
Je hebt hier echt geen upgrades voor nodig, ding werkt prima zoals die is. Ja je kan ze net zoals andere aeg upgraden met betere lopen etc, maar dat is op een aa-12 of sgr gewoon anders en moeilijker dan normaal.

Gaat ook meer om de trekker, maar mss moet ik inderdaad eens:
1) dat ding kopen
2) standaard uitproberen.

Thnx Maffo
 
Hier een AA-12 owner.
De reacties zijn altijd super als je dat monster uit je tas trekt, je maakt gelijk vrienden ;)
Het is echt een "unicorn" en dat is zo gaaf.
Drum mag is een must evenals goede batterijen.

Echter moet ik ook de keerzijde even melden.
mijn AA-12 is niet meer...
De gearbox is vastgelopen en er blijken bar weinig mensen verstand te hebben van een AA-12, laat staan dat deze te repareren is.
heb zelfs overwogen deze om te laten bouwen naar een HPA systeem om maar van de, sorry dat ik het zeg, gammele gearbox af te zijn.

inmiddels ligt de AA-12 weer een jaar stil.

mocht je toevallig interesse hebben in een drummag, dan hoor ik het graag
 
  • Leuk
Waarderingen: Dodgy
Hier een AA-12 owner.
De reacties zijn altijd super als je dat monster uit je tas trekt, je maakt gelijk vrienden ;)
Het is echt een "unicorn" en dat is zo gaaf.
Drum mag is een must evenals goede batterijen.

Echter moet ik ook de keerzijde even melden.
mijn AA-12 is niet meer...
De gearbox is vastgelopen en er blijken bar weinig mensen verstand te hebben van een AA-12, laat staan dat deze te repareren is.
heb zelfs overwogen deze om te laten bouwen naar een HPA systeem om maar van de, sorry dat ik het zeg, gammele gearbox af te zijn.

inmiddels ligt de AA-12 weer een jaar stil.

mocht je toevallig interesse hebben in een drummag, dan hoor ik het graag


Je kan een replacement gearbox kopen en ondertussen zelf het ding proberen te fixen
 
Heb er op de baan een paar voorbij zien komen. Vaak zijn de spelers die er echt een dag mee lopen de gasten met de grootste onderarmen want wat is dat ding zwaar!

Verder wordt hij over het algemeen prima geaccepteerd bij locaties.
De "zolang je je maar gedraagt" ligt hem dan voornamelijk in het inachtnemen van de m.e.d. en iemand niet volpompen met meerdere schoten.

Maar, je ziet wel vaak dat de gasten die dit kopen er heel netjes mee omgaan omdat ze bewust zijn van de risico's / kracht / you name it van deze replica
 
inmiddels ligt de AA-12 weer een jaar stil.

mocht je toevallig interesse hebben in een drummag, dan hoor ik het graag

Dat is echt balen! Maar als er een SGR-12 leuk voorbij komt zonder drum mag, laat ik wel van me horen.

Maar, je ziet wel vaak dat de gasten die dit kopen er heel netjes mee omgaan omdat ze bewust zijn van de risico's / kracht / you name it van deze replica

Ook schiet deze maar 3x 0,92J en (net als repareren) is upgraden van deze dingen ook blijkbaar een vak apart. Er zijn ondertussen kits, had ik begrepen.
 
  • Leuk
Waarderingen: sherlockzor
Ook schiet deze maar 3x 0,92J en (net als repareren) is upgraden van deze dingen ook blijkbaar een vak apart. Er zijn ondertussen kits, had ik begrepen.

Een nieuwe gearbox zat rond de 400 euro (wel het complete binnen werk had ik begrepen)

ben inderdaad ook bij Combat geweest voor de vraag naar de HPA ombouw, maar dat geintje ging ruim 1500 euro kosten.
dus blijft "Sharky" voorlopig even stof happen.