Ervaringen met tweedehands (ver)kopen?

Kevinvr

Well-Known Member
20 feb 2018
464
341
Trophies
16
Ik ontvang binnenkort mijn pas, en zit er aan te denken om voor mijn eerste replica een tweedehands te halen omdat ik nog niet goed weet welk platform ik als primary wil gaan gebruiken. Om dan iets nieuws te kopen wat ik misschien al heel snel ga vervangen is dan natuurlijk zonde. Dus dan maar op zoek naar een 2ehands 'standaard' AEG.

Ik houd behalve dit forum ook de 2 marktplaats-achtige websites in de gaten, maar ik ben niet echt te spreken over de gebruiksvriendelijkheid er van. Geen goede filter/sorteer mogelijkheden, en met name lastig te zien hoe lang een advertentie al bestaat (en of deze dus al wss verkocht is). Misschien werkt het beter als je naar een specifiek model op zoek bent, maar omdat ik meer een beetje aan het 'browsen' ben is dit erg lastig.

Wat zijn de ervaringen en tips en tricks van jullie mbt het kopen en verkopen van 2ehands replicas? Waar kan ik het beste naar kijken en op letten? Welke websites/groepen/forums/etc? En... als iemand toevallig een AEG heeft liggen die eigenlijk stof ligt te verzamelen... ik ben wellicht geïnteresseerd!
 
2de hands is moeilijk te vertrouwens en als je iets betrouwbaars wil moet je al snel toch wat meer geld neerleggen zelfs voor een 2de hands. De budget lijn moet je vaak toch in acht nemen dat er een relatief aardige kans is dat er iets aan gefixed moet worden om het allemaal weer soepel te laten lopen. Ik zou vooral kijken denk ik naar dingen die niet geupgrade zijn (gezien daar de grootste fouten in kunnen zitten) en welke zo jong mogelijk is qua gebruik en aanschafdatum. Voor de rest zou ik een M4 halen gezien daar het meeste voor te halen is en als het straks je back up wordt dat je deze dan ook makkelijk kan gebruiken als sleutel platform. Eigenlijk kom je dan aardig snel op een specna uit (Is een nieuwe SA B01 van 150 euro niet iets?).
 
Ik zal er even naar kijken. Nieuw in de prijs range is de recent ge-update G&G raider (verschillende versies) ook wel interessant.
 
2de hands is denk ik vooral gokwerk, je kan het goed treffen. Maar je moet ervan uit gaan dat er iets mis is met de replica, want hij word verkocht. Dus er is iets mee :p Ik zou als eerste replicas een nieuw apparaat kopen, dan heb je een betrouwbaar apparaat waar je op kan vertrouwen. Wil je dan later nog wat andere replicas kan je die 2de hands kopen en eventueel zelf opknappen.

Wanneer je iets 2de hands koopt let dan op een aantal dingen:
-Tijdens het schieten op rare geluiden. Kraken, schuren enz.
-Check of hij op Singlefire ook full auto kan schieten, doormiddel van een hele kleine triggerpull.
-Check ook de motor Pinion gear. Die is makkelijk uit de pistolgrip te halen, die geeft vaak een duidelijk beeld over de GB.
 
Ik zou inderdaad ook altijd vragen om bij de verkoper langs te gaan en de replica te testen.
Zaterdag heb ik een VFC Scar-H gebruikt overgenomen van iemand die wegens een blessure (voorlopig) niet meer kan Airsoften.
Replica was 4 maanden oud (originele bon had hij nog), compleet, op een paar kleine plekjes van een sling geen beschadigingen en hij schoot prima. Dus dan vind ik het nog vertrouwbaar om de gok te nemen.
 
Ik heb via het forum replicas overgenomen van maffo. Nooit een probleem.

Het gaat om vertrouwen, maar met nieuwe replicas van 150 tot 200 euro is dat ook wel erg interessant ipv 2e hands.
 
Ik kan (hopelijk)volgende week ook gaan shoppen voor n replica en vroeg me indd ook af of een 2ehands replica geen optie is..je loopt natuurlijk het risico om andermans ellende over te nemen..maar je kan ook mazzel hebben toch? Dit gezegd hebbende...nog iemand iets leuks ak-achtigs op de plank liggen toevallig? *grinnn*
 
Voor onder de 100 euro koop je bij TaiwanGun een Cyma AK nieuw, heb zelf een CM028 tactical (grijs/zwart met rails), ding doet het prima, helemaal voor het geld.

http://www.taiwangun.com/en/electric/cm-028a-tactical?from=listing&campaign-id=14
Niiice! Ik ga,denk ik,eerst ff bij bunker 501 kijken..omdat je de replica dan toch ff kan voelen/vasthouden..ik ga ook voor n tactical ak..ik wil iig wel n foregrip en iets van n red dot ofzo..en wss een flashlight..heb n budget van rond de 300€ dus ik ga er vanuit dat ik toch n eind moet kunnen komen...klein probleempje is alleen dat ik de gelukkige bezitter ben van 10 linkerduimen,oftewel..ik ben super onhandig en atechnisch haha..is verder goed mee te leven hoor..maar het betekent wel dat mijn replica òf altijd stock zal blijven..of dat ik alles qua upgrades zal moeten laten doen..met alle kosten vandien...
 
Laatst bewerkt:
Bij bunker501 ga je zeker meer geld uitgeven dan nodig, 300 euro voor een AK is mogelijk, kijk eens naar LCT bij firesupport in de UK of bij airsoftentrepot en anders gewoon een CYMA van de VFC line up. Upgraden of iig onderhouden van replica's is niet super moeilijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Martinolie4
reken als prijs iets meer dan 50% van nieuwprijs. extra's zijn maar bijkomstigheden en vermeerderen de prijs niet. Zo zi ik het altijd. zodra je een auto/tv/replica koopt verliest hij ook gelijk zijn nieuw waarde.
 
@Sephi hoe schiet deze out of the box zeg maar (zoek nog een back up, just in case mijn m4 de geest geeft bij een skrim, of uit te lenen aan iemand die mee wil)

Nog geen hele lange afstanden mee geschoten en maar een halve dag gebruikt, maar naar mijn idee schiet ie tot een meter of 35-40 redelijk accuraat. Veel verder heb je wel last dat de bb's alle kanten op gaan, maar wat wil je voor een stock Cyma.

Spend 40 more en koop een CM045 dan is hij grootendeels staal en voelt het wat minder crappy aan.

Op de lower receiver na is het leeuwendeel van deze replica ook gewoon (pot)metal (stock, pistolgrip en rails zijn ABS). Heb nog niet het idee gehad dat het allemaal 'piep en kraak' plastic is, sowieso beter als het full-ABS instap-model van de Cyma AK's.

Internals heb ik verder nog niet bekeken, als ik daar mee aan de slag ga, gaat er toch vanalles vervangen worden.
 
het is een combinatie van de juiste deal vinden plus als het hem niet is 2de hands probeer dan de prijs te hebben zodat je het kan zien als leergeld anders is het erg zuur allemaal.

persoonlijk zou ik kijken naar een simpele m4 zoals een specna core of een gng raider of een ander specna arms model kan je lekker spelen upgraden down the line of als je iets leukers wilt ga je niet te hard de boot in bij verkoop

een tweede/derde betrouwbare bron is boudewijn btw voor evt 2de hands dingetjes of hans
 
Ik gebruik de comfort front grip op mijn AK, past perfect en heeft voor mijn handen een lekkere hoek / grip:

http://www.taiwangun.com/en/grips-h...ing-grip-black-mp?from=listing&campaign-id=19

Samen met een el-cheapo red dot van Pirate Arms, ik ga geen dure optic op een basic AK zetten, ziet er naar mijn mening ook niet uit.
het is een combinatie van de juiste deal vinden plus als het hem niet is 2de hands probeer dan de prijs te hebben zodat je het kan zien als leergeld anders is het erg zuur allemaal.

persoonlijk zou ik kijken naar een simpele m4 zoals een specna core of een gng raider of een ander specna arms model kan je lekker spelen upgraden down the line of als je iets leukers wilt ga je niet te hard de boot in bij verkoop

een tweede/derde betrouwbare bron is boudewijn btw voor evt 2de hands dingetjes of hans
Ik hou hier ook het marktplaats topic scherp in de gaten..om de een of andere reden lijkt het iets vertrouwder om hier een 2ehands aan te schaffen dan op de andere airsoft marktplaats sites..en ik heb toch het idee dat ik voor een budget van rond de 300-350€ 2ehands een kwalitatief betere replica kan kopen dan wanneer ik dit nieuw zou aanschaffen...maar ik ben er duidelijk nog niet echt uit..*zuchttt*
 
Ik hou hier ook het marktplaats topic scherp in de gaten..om de een of andere reden lijkt het iets vertrouwder om hier een 2ehands aan te schaffen dan op de andere airsoft marktplaats sites..en ik heb toch het idee dat ik voor een budget van rond de 300-350€ 2ehands een kwalitatief betere replica kan kopen dan wanneer ik dit nieuw zou aanschaffen...maar ik ben er duidelijk nog niet echt uit..*zuchttt*

Voor dat budget kan je een nieuwe ICS, G&G, Krytac Alpha, sommige VFC's en met een beetje uitstrekken zelfs een VFC Hk416, dus dan moet je wel echt een goede deal op een TM vinden of een andere heel ver geupgrade replica wil je iets beters vinden.