Ervaringen Topcom radio's

NielsHoffland

Well-Known Member
27 jul 2017
1.148
490
Trophies
23
hallo,

Ik ben van plan om 2 topcom radios te kopen, dat is namelijk een setje. Hebben jullie hier ervaring mee? Qua programmeren en betrouwbaarheid in het veld?

Alvast Bedankt!

Ik heb zo'n setje en het was een prima aankoop voor wat hij doet. Geluid is prima, spraak komt mooi door, simpel en efficient. Komt met el-cheapo headsetje die niet prettig zit. Zitten standaard kanalen en sub kanalen op, programmeren gaat niet. Batterijen gaan lang mee, en je plugt hem zo weer aan de lader. Tuurlijk is het geen end-game spul, en daar is de prijs dan ook naar.

• Leuk
Waarderingen: Camilo
Ik heb zo'n setje en het was een prima aankoop voor wat hij doet. Geluid is prima, spraak komt mooi door, simpel en efficient. Komt met el-cheapo headsetje die niet prettig zit. Zitten standaard kanalen en sub kanalen op, programmeren gaat niet. Batterijen gaan lang mee, en je plugt hem zo weer aan de lader. Tuurlijk is het geen end-game spul, en daar is de prijs dan ook naar.

Thx! Klinkt goed. Over het oortje ben ik toch van plan om een headset te kopen. Dus die zal ik niet gaan gebruiken. Het gaat mij vooral om de betrouwbaaheid. Ik hoor vaak genoeg 'Mijn porto doet het niet'. Dat wil ik voorkomen :P

Ik heb een setje Topcom 9500 AE's over. Ik heb er 1 een paar skirms gebruikt, maar ben een jaar later overgestapt naar een Baofeng.
1 is dus helemaal ongebruikt. De andere is wel gebruikt, en daarvan is helaas de koptelefoonpoort van gaan storen. Hij doet het wel, maar als je aan het kabel gaat draaien valt soms het geluid weg. En de oplaadbare batterijen van beide zijn overleden. Gewone AAA's doen het ook kwam ik achter. Voor het hele pakketje vraag ik 30 euro. Mocht je interesse hebben, laat het maar weten.

Ik heb een setje Topcom 9500 AE's over. Ik heb er 1 een paar skirms gebruikt, maar ben een jaar later overgestapt naar een Baofeng.
1 is dus helemaal ongebruikt. De andere is wel gebruikt, en daarvan is helaas de koptelefoonpoort van gaan storen. Hij doet het wel, maar als je aan het kabel gaat draaien valt soms het geluid weg. En de oplaadbare batterijen van beide zijn overleden. Gewone AAA's doen het ook kwam ik achter. Voor het hele pakketje vraag ik 30 euro. Mocht je interesse hebben, laat het maar weten.

Aah nice! Ik stuur je even een berichtje!

In mijn ervaring is het qua bereik en problemen een mindere set dan Midland, die weer minder zijn dan Baofeng's (maar ja die breken de spelregels ook een beetje dus is geen eerlijke vergelijking).

Gister ook weer een aantal mensen die met de topcom net wat meer moeite hadden om het in het net te krijgen en door te komen dan de midland en baofeng gebruikers.