Even voorstellen dan maar

Patrick

Member
6 aug 2015
5
2
Trophies
3
Goede middag allemaal!

Ik ben Patrick Groot uit Heemskerk (NH)

Monteur auto/motor in Beverwijk en ondertussen 30 jaar oud

Hoe ik bij airsoft kom is eigenlijk door diverse filmpjes op het internet, dus nu druk bezig met aanvraag VOG (die elk moment binnen kan komen) en de NABV 

Op dit moment dus druk bezig om alles bij elkaar te zoeken, zodat wanneer mn pasje binnen is ik alles binnen kan gaan halen.

Dit brengt mij eigenlijk meteen op een vraag........

Mijn oog is gevallen op de Specna Arms SA-B02 bij airsoftshop.be

Dit niet alleen ivm de gunstige prijs maar ook kwa looks. Maar zijn er mensen die ervaringen hebben met Specna Arms en dan eigenlijk zeker mbt de B02.

Is dit een goede repica of kan ik beter naar een ander type gaan kijken?

Helaas ben ik natuurlijk weer te laat beginnen met alle aanvragen, tegen de tijd dat ik alles binnen heb is het helemaal bagger weer maar ik zie het wel haha

Hoop jullie alleen een keer tegen te mogen komen tijdens een Skirm!!

Adviezen enz zijn altijd welkom!  Heb eigenlijk totaal geen verstand en ervaringen met airsoft en eigenlijk niemand in mijn vriendenkring airsoft..

Patrick Groot 

Hi Patrick! 

Welkom op os stulpje! Leuk dat je al bent begonnen met de sport (min of meer).

Ik heb zelf Specna Arms en dat bevalt goed. De hop-up is iets losser, maar dat is pech hebben. Extern zijn er twee dingen kapot gegaan in twee jaar en heb er enigszins geregeld mee geskirmed. Geld/kwaliteitsverhouding vind ik prima! 

Goede middag Jan

Oei, dat klinkt al niet best.... Is dit algemeen bekend dat de SA iets teer van buiten is en de kwaal met de hop-up?

Raad jij me wat anders aan, iets beters?

Ik heb liever dat ik ff wat meer neerleg voor een replica dan dat ik er gezeur mee krijg

Nou, ben ik weer hoor hahahaha

Na aanleiding van het bericht van Jan, gelijk even achter mn pc gekropen en 20 tab-bladen geopend.

Eigenlijk had ik een budget van 200-300 voor een replica maar ik heb liever meteen iets goeds dan dat ik loopt te kloten.

Nu kwam ik voorbij G&P... een slag duurder dan de SA.... Mijn oog viel op de sentry van €449.9

Mijn vraag is nu, is deze replica die dik het dubbele in aanschaf is ook dubbel zo goed? Of kan ik als beginneling beter gewoon bij de SA blijven

Mijn excuses voor mijn noob vragen allemaal :P

Hey Patrick, Hier hans uit Alkmaar. Ik heb zelf een Spena Arms. deze werkt prima. Ik heb deze nu twee jaar en werkt nog prima..Als je meer budget hebt zou ik zelf ook voor een wat duurder merk gaan. Laten we eerljk zijn dan heb je gewoon een iets betere replica.Het hangt er natuurlijk ook van af hoe vaak je in een jaar naar een skirm gaat. Ik heb ook andere replica's. Hier al wel eens problemen mee gehad. In Alkmaar zit het airsoftwarehouse. De jongens repareren AA's en verkopen spullen om de boel op te pimpen. Misschien handig om te weten?

Groeten, Hans

Welkom op dit forum Patrick.

Wij raden op dit forum juist vaak Specna arms aan, vanwege de goeie prijs / kwaliteit verhouding. Zeker voor beginners, dan heb je iets redelijk betrouwbaars in je handen en ben je niet gelijk een mega inverstering kwijt. Tevens staan er van de specna Arms een hoop filmpjes op het internet, dus werkt er iets niet goed, dan is er vast wel wat over te vinden.

G&P ben ik niet bekend mee, dus daar durf ik geen uitspraken over te doen.

Bedankt voor het warme welkom hier!!! 

En heel erg bedankt voor de info en adviezen :) Wat ik al zei, niemand in mn vriendenkring airsoft, dus ben bang dat ik jullie nog wel vaker moet gaan 'lastig vallen'...... hahaha

Er is inderdaad heel veel te vinden over SA op het internet maar had nog weinig gevonden wat de ervaringen na 1-2 jaar waren...

Ik ga inderdaad, wanneer ik het papierwerk binnen heb, voor een SA. De lijst met alles wat ik nodig heb, ligt al naast me dus ik hoop op korte termijn de airsoftshop even blij te maken hahaha

Hoop jullie alleen snel een keer op het veld tegen te mogen komen!

Hoi Patrick, Ik ga zondag 13 september naar Assendelft. Mocht je zin hebben?Sluit je gerust aan. Groeten, Hans (Alkmaar)

@Motorordonhans bij RSL? Ik zal even kijken, misschien inderdaad wel even leuk en gezellig om even langs te wippen :D

Ik heb hem in ieder geval even in mn agenda gezet, thnx

Ha Patrick! 

Sorry voor de late reactie!! Duurder is bijna altijd ook beter. Dat betekend echter niet dat er niets mee zal of kan gebeuren. Genoeg verhalen gehoord en gezien van dure replica's die problemen krijgen.

Gunfire zei dat de hop-up een one time thing was (pech hebben). De externals zal dat ook wel zijn. Dat betekend niet dat het bij jou niet kan gebeuren, de kans zit er in. 

Als je meer over hebt voor een betere replica, kan je dat doen. Je kan het eerst ook met deze replica proberen en zien wat je van airsoft vindt. Als je het tof vindt, kan je na een jaar of twee altijd nog upgrade. Vindt je het niets, dan zit je met een replica van 250 euro, die je voor 125 kan verkopen, in plaats van een 500 euro replica die nog 350 moet opleveren. 

Noob vragen vinden wij hier overigens helemaal niet erg!

Ik zelf ben voor ICS gegaan weet ik terminste dat ik een goed merk heb makkelijk aan spares kan komen  en niet megaduur is , en die geweldige splitboxjes zijn ook zeer makkelijk met onderhoud :D

Tijd om maar weer eens wat in te vullen hier hahaha

Al een flinke tijd geleden dat ik hier op de site/forum ben geweest...... *schaamschaam*
Ik ben helaas niet echt een type dat veel op fora`s enz zit :o

Sinds 2015 probeer ik altijd minimaal 1x per maand een evenementje mee te pakken...
Voorheen regelmatig te vinden op het veld van RSL, meestal als lonewolf waarna ik me altijd wel bij een team aansloot
Tot mijn grote verdriet heeft RSL moeten sluiten sinds begin dit jaar, dus het wordt tijd om eens andere velden te bezoeken :)
Zelf denk ik om maar weer eens B&A te gaan bezoeken maar een weekend BunkerHill staat ook hoog op mn lijstje
Ik ben hier nu dus een beetje aan het neuzen welke mensen/teams, wanneer en waar heen gaan om vervolgens, als dat oke is, eventueel aan te sluiten op het veld :)

Nu een klein beetje info (ook wel leuk :P)
Ik ben dus woonachtig in Heemskerk (NH) en ondertussen alweer 33 :'(
Voornamelijk een Woodland speler. Indoor zo op zn tijd vind ik ook wel leuk voor de afwisseling, maar laat mij maar lekker buiten spelen :P
Zelf in het bezit van 4 replica`s. 2x een Specna Arms, een V05 en voor indoor de A06, een L96 en een Colt 1911 als side-arm

denk dat dit nu wel weer genoeg is :P

• Leuk
Waarderingen: Jan
Hey Patrick, hier een mede-Heemskerker (van 30 jaar oud... kennen wij elkaar misschien niet al?) :)

Ik ben mij momenteel aan het oriënteren in airsoft en ga zondag 18 februari a.s. met een groep vrienden voor de eerste keer skirmen bij Balls & Arrows.
Daarna waarschijnlijk wel doorpakken met een NABV en het compleet maken van alle gear. Voor nu ben ik nog bezig met zoveel mogelijk informatie te verzamelen om t.z.t. de juiste keuze te maken qua replica... maar ik neig wel naar Specna Arms.

Misschien moeten wij maar eens een keertje afspreken om wat informatie uit te wisselen? ;)

• Leuk
Waarderingen: Patrick
Hey Patrick, hier een mede-Heemskerker (van 30 jaar oud... kennen wij elkaar misschien niet al?) :)

Ik ben mij momenteel aan het oriënteren in airsoft en ga zondag 18 februari a.s. met een groep vrienden voor de eerste keer skirmen bij Balls & Arrows.
Daarna waarschijnlijk wel doorpakken met een NABV en het compleet maken van alle gear. Voor nu ben ik nog bezig met zoveel mogelijk informatie te verzamelen om t.z.t. de juiste keuze te maken qua replica... maar ik neig wel naar Specna Arms.

Misschien moeten wij maar eens een keertje afspreken om wat informatie uit te wisselen? ;)

Ik ben er ook, met zo'n 20 anderen XD.

Poh wat baal ik dat ik die dag niet kan. Wilde graag naar B&A :(