"Even" voorstellen: Knuppel!

RoelTheWorld

Well-Known Member
11 dec 2014
289
109
Trophies
10
Gegroet!

Van het "even voorstellen" zal niet veel over blijven. Dus, pak er een stoel en een zak chips want ik neem jullie mee op avontuur door mijn kennismaking!

Daarna zal een stel vragen volgen, ik dacht ik gooi dat er ook nog maar even bij. Moet wel kunnen, toch?

Dagelijks leven en hobbies:
Mijn naam is Roel, ik ben 18 jaar oud en woon sinds kort (1997) in Hellevoetsluis. Voorheen Alphen a/d Rijn.

Elke dag moet ik om 7:00 uur mijn luie tiener reet uit bed zien te krijgen om vervolgens de bus te nemen naar het Scheepvaart en Transport College in Brielle, waar ik eerste jaars student ben in de MBO4 Procestechniek opleiding. Met een vooruitzicht op een goed betalende baan samengesteld uit Koffie drinken en 4 dagen weekend.

Maar, de ultieme droom is om na deze 4 jarige opleiding weer terug naar school te gaan, namelijk de Koninklijke Militaire Academie. Om hier vervolgens de Officiers opleiding te doen.

Ik ben al mijn hele leven geïnteresseerd in een baan bij Defensie, maar heb sinds enkele jaren een liefde ontwikkeld voor het Korps Commando Troepen.

Om het "kort" te houden; voor de rest besteed ik veel tijd aan mijn andere liefdes: computertechniek en Lisa. Vooral die laatste vergt erg veel tijd.

En natuurlijk hopelijk zo snel mogelijk ook Airsoft!

Airsoft:
Sinds 2 jaar is de sport airsoft mij opgevallen. Mijn eerste reactie was "heh, tof" maar stond er niet echt bij stil om het zelf te gaan doen. Sinds een aantal maanden is dit echter verandert naar een vast genagelde visie om zelf deel te nemen aan deze glorieuze sport.

Mede komt dit omdat ik verfijnd fan ben van de Arma game series (Arma II en III). Ik heb hier talloze uren in zitten in zowel de vanilla games als verscheidene mods. Hoe arcade de mod ook is, ik maam er met vrienden altijd een zo tactisch mogelijke ervaring van en dat is wat mij trekt in Airsoft. Ook ben ik in Arma erg fan van roleplaying mods zoals Arma 3 Life (misschien dat iemand hier dat iets zegt.) En laten we eerlijk zijn, dat is iets wat bij veel in airsoft toch meespeeld: het kunnen en nabootsen wat je wilt!

Ik ben erg geïnteresseerd in "niet standaard" westerse loadouts. Dus geen Multicam voor mij. (Alhoewel ik Multicam tropic erg gaaf vind)
Ik hou er van om veel tijd en gedachte te investeren in loadouts. (wat je ook terug ziet in mijn computer) Voor mij is het samenstellen van een zo nauwkeurig mogelijke immitatie van een loadout en het aanschaffen hiervan bijna net zo leuk als her gebruiken van deze loadout.

Op het moment ben ik bezig met het samenstellen van een S.A.S. Black-Kit. Voor de niet kenners: Dit is de contra-terreur kit van de Britse S.A.S. En ben hiervoor al in het bezit van een AVON S10 gasmasker, een zwart Invader Gear SSV tactical vest (niet crossdraw), een zwarte quick-release riem en een zwart dropleg holster. Als replica hiervoor ga ik hoogstwaarschijnlijk de Dboys/Boyi HK416 AEG aanschaffen. Ondanks dat dit wapen niet in gebruik is bij de S.A.S. (zover ik weet) Dit is omdat dit zal overeenstemmen met mijn volgende geplande loadout (zoals ik al zei, het samenstellen van loadouts is iets waar ik gek op ben): Een KCT loadout.

Op het moment ben ik niet in bezir van een NABV pas en is het samenstellen van mijn loadout tot een halt gekomen omdat ik bezig ben met mijn rijbewijs. En dan zeggen ze dat airsoft duur is! Haha.

Vragen:
Zoals ik al zij wil ik graag bij Defensie, zijn hier bij ACN enkele airsofters die in actieve dienst zitten? Zo ja, wat is je functie en hoe ziet Defensie airsoft?

Zijn hier ook mensen met een S.A.S. Black-kit loadout en/of KCT loadout.

Mijn excuses voor de gigantische lap tekst, hoop jullie zsm te zien in het veld!

Oh en voel je vrij om vragen te stellen als iets onduidelijk is!

-Roel aka Knuppel

Welkom hier op het forum Roel!

Lekkere lange introductie, da's wel fijn, dan weten we meteen een beetje meer.

Een heleboel meer in jouw geval. ;)

Ik moet je wel meteen ergens op wijzen; we noemen die dingen met opzet geen "wapen", omdat ze dat niet zijn. Wapens zijn gemaakt om te doden wij spelen met speelgoed. Onze term voor dit spul is Airsoft Apparaat (AA). We doen hier zo miereneukerig over, omdat het al eens is fout gegaan, je kan je voorstellen dat mensen een beetje argwanend kunnen worden als ze je over "wapens" horen praten en dan uit angst misschien de politie bellen. Beter voorkomen dan genezen.

Voor zover mij bekend hebben we op dit moment twee mannen van ACN in dienst en een aantal ex-militairen. Die melden zich hieronder wel als ze zich geroepen voelen. ;)

Heb je al enig idee wat er in je dropleg holster gaat komen? ;)

Oh en succes met rijles. Trouwens, Airsoft kan écht wel duurder zijn dan je rijbewijs hoor. ;)

Is natuurlijk een beetje afhankelijk van hoe snel je het haalt en hoeveel je aan airsoft "wilt" uitgeven, je kunt het echt zo gek maken als je zelf wilt.

Succes met kiezen en See you in the field! ;)

Welkom hier op het forum Roel!

Lekkere lange introductie, da's wel fijn, dan weten we meteen een beetje meer.

Een heleboel meer in jouw geval. ;)

Ik moet je wel meteen ergens op wijzen; we noemen die dingen met opzet geen "wapen", omdat ze dat niet zijn. Wapens zijn gemaakt om te doden wij spelen met speelgoed. Onze term voor dit spul is Airsoft Apparaat (AA). We doen hier zo miereneukerig over, omdat het al eens is fout gegaan, je kan je voorstellen dat mensen een beetje argwanend kunnen worden als ze je over "wapens" horen praten en dan uit angst misschien de politie bellen. Beter voorkomen dan genezen.

Voor zover mij bekend hebben we op dit moment twee mannen van ACN in dienst en een aantal ex-militairen. Die melden zich hieronder wel als ze zich geroepen voelen. ;)

Heb je al enig idee wat er in je dropleg holster gaat komen? ;)

Oh en succes met rijles. Trouwens, Airsoft kan écht wel duurder zijn dan je rijbewijs hoor. ;)

Is natuurlijk een beetje afhankelijk van hoe snel je het haalt en hoeveel je aan airsoft "wilt" uitgeven, je kunt het echt zo gek maken als je zelf wilt.

Succes met kiezen en See you in the field! ;)

Bedankt Peter!

Ik ben me er van bewust dat jullie het AA's of replica's noemen, doe dit normaal zelf ook alleen was in dit geval zo intensief bezig met mijn verhaal dat ik eroverheen keek. Heb het direct verandert!

Als sidearm zat ik te denken aan een P226/P228 omdat dit overeen komt met de Black-Kit. Maar qua KCT loadout zou een Glock-17 denk ik meer op zijn plek zijn. (Corrigeer me als ik het fout heb)

Klopt, dit is helemaal waar. Mijzelf kennende zal het uiteindelijk ook een stuk duurder worden aangezien ik echt een gear-whore/gear-head ben. De S.A.S. loadout is ook relatief prijzig. Maar op het moment zit ik er met mijn rijbewijs al overheen wat ik waarschijnlijk voor mijn eerste loadout uitgeef. Tenzij ik natuurlijk ipv een Boyi een VFC neem en een Blackhawk tac-vest ipv een goedkoop airsoft replica-vest!

En ik kan niet meer veel toevoegen aan het verhaal lijkt me, tenzij je mijn schoenmaat en wat ik gister gegeten heb wil weten.

See you in the field!

Ik ben niet echt op de hoogte van loadouts van de "echte mannen". Ik koop gewoon wat mij kwaliteit lijkt en wat lekker zit en goed werkt, en dan moet het er tenslotte ook nog vet uitzien. In mijn ogen dan, want voor veel mensen doe ik het al niet goed met m'n Multicam. ;) Zoveel mensen, zoveel loadouts.

Zo'n glock 17 is wel een fijn dingetje, heb ik er zelf ook twee van rondslingeren, voelt goed ziet er goed uit, en werkt ook uitstekend.

Succes met keuzes maken! ;)

Ik ben niet echt op de hoogte van loadouts van de "echte mannen". Ik koop gewoon wat mij kwaliteit lijkt en wat lekker zit en goed werkt, en dan moet het er tenslotte ook nog vet uitzien. In mijn ogen dan, want voor veel mensen doe ik het al niet goed met m'n Multicam. ;) Zoveel mensen, zoveel loadouts.

Zo'n glock 17 is wel een fijn dingetje, heb ik er zelf ook twee van rondslingeren, voelt goed ziet er goed uit, en werkt ook uitstekend.

Succes met keuzes maken! ;)

Ja klopt daar heb je helemaal gelijk in! Wat ik gewoon zoek is een sidearm die niet te groot en niet te klein is, een Dan Wesson of een Desert Eagle is allemaal heel leuk, maar niet practisch in mijn ogen.

De ASG Glock 17 is een perfecte sidearm, en een van de voordeligere. (Goedkoop kun je 110 euro niet noemen, maar het kan veel erger natuurlijk :P)

De ASG Glock 17 is een perfecte sidearm, en een van de voordeligere. (Goedkoop kun je 110 euro niet noemen, maar het kan veel erger natuurlijk :P)

Bedankt! Zal me er in verdiepen. Is het ook gewoon een full metal?

Haa Roel! 

Wat een verhaal! Mooi man :D 

SAS Black kit! Ben je dan ook van plan vooral indoor te gaan spelen of ga je er ook mee het bos in? 

Joris was bezig met een KCT loadout meen ik, maar die is jammer genoeg even met een sebattical. Ik ga over een paar maanden ook beginnen aan een "echte" loadout, maar zal ook wat vrijheden nemen wat merken betreft. Zoveel geld is het mij nog niet waard. Als ik nou continu naar milsim weekenden ging, kan ik me wel voorstellen dat de real-deal echt nut heeft. Maar replica's zijn voor mij nu meer dan genoeg. 

Maar wat heb je nou gister gegeten ;)

Haa Roel! 

Wat een verhaal! Mooi man :D 

SAS Black kit! Ben je dan ook van plan vooral indoor te gaan spelen of ga je er ook mee het bos in? 

Joris was bezig met een KCT loadout meen ik, maar die is jammer genoeg even met een sebattical. Ik ga over een paar maanden ook beginnen aan een "echte" loadout, maar zal ook wat vrijheden nemen wat merken betreft. Zoveel geld is het mij nog niet waard. Als ik nou continu naar milsim weekenden ging, kan ik me wel voorstellen dat de real-deal echt nut heeft. Maar replica's zijn voor mij nu meer dan genoeg. 

Maar wat heb je nou gister gegeten ;)

Ja in het begin wel, aangezien Ghost Town bij mij op het volgende eiland is. Ik koop er wsl gwn nog een DPM setje met een DPM Smock bij zodat ik ook outdoor kan spelen. Ga daarna een uitgebreidere outdoor loadout bij elkaar knutselen.

En wat maakt het uit of het echte merken of replica's zijn? Zolang ze maar stevig zijn en goed werken is het goed, toch? Of zie ik dat nou verkeerd als newbie?

Heb gister Chili con carne gegeten! Lekkah.

Ik had trouwens nog een vraagje: Dje Invader Gear plate carrier die als laatste geshowt word in jullie video over de Tac-vesten en plate-carriers, welke is dat precies? Kan alleen maar blanco Invader gear PC's vinden online.

Ah! Die vraag zag ik ook al op Youtube voorbij komen ja, maar ben vergeten dat aan @Michiel te vragen. Bij deze ;) 

Maar inderdaad, echt of replica maakt voor de meeste niet uit. Andere "puristen" willen alleen maar met de real deal rondlopen. 

Chilli Con Carne! Lekkooooor! ;) 

Ah! Die vraag zag ik ook al op Youtube voorbij komen ja, maar ben vergeten dat aan @Michiel te vragen. Bij deze ;) 

Maar inderdaad, echt of replica maakt voor de meeste niet uit. Andere "puristen" willen alleen maar met de real deal rondlopen. 

Chilli Con Carne! Lekkooooor! ;) 

Is goed! Laat maar weten als je het weet. Of michiel springt ineens bij dat kan ook. ^.^

Het enige real deal wat ik zou kopen op het moment is gear van Blackhawk. Dat schijnt zwarte magie te bevatten, is niet kapot te krijgen.

Het verschil tussen real steal en replica is vaak dat een replica maar 2 a 3 jaar mee gaat en meestal net niet lekker zit , terwijl het echte betere pasvorm heeft en gewoon een stuk duurzamer is.

Daar betaal je dan ook meteen weer een mooie prijs voor en dan moet je voor jezelf de afweging maken of het je waard is.

Hi Roel,

De PC die ik in de video laat zien heet voluit "Invader Gear Mod Carrier Combo Coyote Brown" en die kan je o.a. bij Combatshop.nl vinden, en wel hier:

http://www.combatshop.nl/product_info.php?cPath=54_307&products_id=3854

Je kunt natuurlijk ook een PC van Invader Gear vinden zonder alle pouches maar hier zit alles al bij. En ik moet zeggen, ik ben er nog steeds erg tevreden over en heb nog niets dat stuk gegaan of versleten is.

Hi Roel,

De PC die ik in de video laat zien heet voluit "Invader Gear Mod Carrier Combo Coyote Brown" en die kan je o.a. bij Combatshop.nl vinden, en wel hier:

http://www.combatshop.nl/product_info.php?cPath=54_307&products_id=3854

Je kunt natuurlijk ook een PC van Invader Gear vinden zonder alle pouches maar hier zit alles al bij. En ik moet zeggen, ik ben er nog steeds erg tevreden over en heb nog niets dat stuk gegaan of versleten is.

Ah! Ik was die inderdaad tegen gekomen maar heb over de tekst die de mee geleverden pouches opnoemde. :/

Maar hartstikke bedankt @Michiel !