even voorstellen: Niels Seppenwoolde

Niels Seppenwoolde

Well-Known Member
19 okt 2016
135
63
Trophies
13
ik ben Niels Seppenwoolde, 17 jaar oud en woon in Rijssen, wil heel graag gaan airsoften na zijn verjaardag (26 februari). waar ik nu mijn oog op heb is een sniper: snow wolf sw-01 via gunfire met een 1911 side-arm. daarnaast probeer ik mijn rijbewijs te halen na mijn 18de om het reizen een stukje makkelijker te maken. waarom ik voor een sniper wil gaan: het lijkt me fijner om niet zo ingepakt te zijn in een tectical vest. (mening kan nog veranderen) ook vind ik snipers erg mooi. ik zie wel in dat een sniper misschien niet het beste beginnersapparaat is dus misschien wordt het alsnog een langere SA (met acog). voor de rest heb ik mijn gear al redelijk op orde.

waarschijnlijke replica:
de sw-01: http://gunfire.pl/product-eng-1152196448-SW-01-sniper-rifle-replica-TAN.html
ik vindt het een mooie replica maar een aantal dingen lijken me een beetje tegen te vallen.
1. het gewicht
2. de kleur, ik weet dat er ook een zwarte van is maar bij deze stond een fps 480 fps en de zwarte 380 fps.

een aantal vragen
1. een sniper heb je een side-arm nodig wat is daar het fps limiet van? en kan ik daar het beste voor een gas of c02 gaan? aantal tips (graag een 1911)
2. zijn hoge bergschoenen goed genoeg of heb je daar bijvoorbeeld speciale schoenen voor nodig zoals deze:http://www.douwesdump.nl/schoenen/sniperboot-zwart/sniper-boot-zwart.html ?
3. zijn er hier leden die ook uit de buurt van Rijssen (Overijssel) komen en ongeveer naar elk zaterdag evenement van bunkerhill gaan om mee te reizen? (dit ivm de OV-reismogelijkheden naar daarle)
4. zijn meshbrillen wel veilig en worden ze toegestaan?

mijn gearlijst:
gunfire:
Low-profile goggles - tan
Olive replica case
Gogle Ultimate Tactical Strike V1 - Olive
0.83' / 21 mm Flashlight helmet mount – foliage green
Ventus V2 Mask - olive
KAM-39 tactical vest - ATC FG
Ballistic CFH Helmet Replica – Foliage Green (L/XL)
woodland camelbag, dumppouch
kotte-zeller:
Mil-Tec Tiefziehholster rechts, schwarz
Mechanix Wear FastFit Glove Handschuhe Multicam
Hüftgurt mit 6 Taschen MFH CZ tarn
Mundschutzmaske MFH schwarz 2 teilig
Ranger Hose Brandit woodland
Langarmshirt Mil-Tec, woodland
Namensbänder oliv mit Klett, bestickt, 5-er Satz
MFH Helmbezug, größenverstellbar, woodland
Langarmshirt Mil-Tec, woodland
MFH T-Shirt halbarm woodland
Mil-Tec Hose US Ranger Typ BDU dutch camo
china:
pistol veerding dat je je side-arm niet kwijtraakt
foregrip bipod
1911 hardcase holster

Beste Niels, welkom op het forum en veel plezier met deze verslavende (en dure :p) hobby!

Wat betreft je keuze voor sniper, het is inderdaad maar de vraag of je dat wil. Ik wil er niet teveel woorden aan besteden, maar er zijn een aantal goede redenen om niet met sniper (en met deze specifieke) te beginnen:
  1. Een sniper schiet out of the box vaak ronduit slecht en moet geupgraded worden om echt 'schade' te kunnen doen. Daar zit het ECHTE geld in bij een sniper. Je geeft waarschijnlijk minimaal 300 euro uit aan upgrades. Daarnaast is het de vraag of dit specifieke model goed te upgraden is.
  2. De sniper speelstijl moet je liggen. Je schiet geen 50 meter verder dan andere replica's. Met een beetje geluk en flinke upgrades 20 meter. Het verschil moet je halen uit camouflage en stiller kunnen schieten dan anderen.
  3. Deze sniper is nogal heftig met bijna 7 kg (ja ik weet het, er zijn ook Barrett replica's die meer dan 10 kg wegen) want de gemiddelde VSR 10, een bekend sniper platform, weegt tussen de 2 en 3 kg. 7 kg is erg zwaar om mee rond te lopen.
Neem dit even in je op, en maak dan je beslissing :) Maar ik blijf erbij, het is makkelijker (en goedkoper) om met een AEG te beginnen.

Wat betreft je andere vragen:
  1. Ja, want met een 500 fps sniper heb je een minimale schootsafstand van 15 meter. Onder die afstand moet je wisselen naar een andere replica die 360 fps schiet. Of dat een M4 of een pistool of iets anders is, maakt niet uit. Maar aangezien je niet ook nog een grote replica om je nek wilt hebben, kiezen de meeste snipers voor een sidearm. Een 1911 is een prima keuze, ik heb er ook één. Green gas zit in bussen, CO2 in 12g capsules. Green gas werkt minder goed in koud weer, CO2 werkt in beide koud en warm weer goed. Qua prijs ontloopt het elkaar niet veel. Wel hebben de CO2 replica's vaak een iets hogere FPS en een hardere blowback. Koop er wel één van een goed merk. TM (Hi Capa), KWC en RWA zijn voor 1911's goed.
  2. Nee, hoge (wandel)schoenen is voldoende. Je hoeft niet speciaal bepaalde schoenen te dragen. Het belangrijkste is dat ze je enkels beschermen en de boel mooi verstevigen.
  3. Ik niet.. (andere leden wellicht :))
  4. Nee! Een meshbril is geen veilige oogbescherming. BBs kunnen namelijk uit elkaar spatten/versplinteren op de mesh en dan krijg je de splinters in je ogen. Dat is niet heel prettig. Orga's zullen deze ook niet toelaten. Je kan wel een meshmasker of bril over je ogen dragen, maar dan is het pas legaal als je er ook een normale, goedgekeurde veiligheidsbril ONDER draagt. Verders hindert het je zicht alleen maar, dus er is eigenlijk geen reden toe. Gewoon een goede bril of goggle kopen.

Laatst bewerkt:
Welkom @Niels Seppenwoolde !

Het is nog eventjes wachten tot je 18 bent en mag Airsoften, maar ik wens je alvast veel voorpret.
Sniper is inderdaad geen (slimme) beginrol. De speelstijl kan je in het begin tegenvallen waardoor de hele sport je misschien gelijk tegenvalt, en het kost je een hoop geld als eerste rol. Ga anders eerst eens met een huursetje bij een veld als Assault spelen. Zo kom je gelijk in het spel en weet je of Assault iets voor je is.

Verder heeft @Foodie88 alles wel gezegd.

Veel plezier op het forum, en wie weet tot ooit in het veld!

Thanks @Stey.

Inderdaad, als je nog nooit gespeeld heb raad ik ook zeer zeer sterk aan om eerst (een aantal keer) met een huurkit te gaan. Dit voorkomt dat je het uiteindelijk toch niet leuk vindt en vervolgens al heel veel geld erin gezonken hebt. Airsoft is echt prijzig en nieuwe gear die je koopt, kan je niet terugverkopen voor de nieuwprijs, ook al heb je het maar éénmaal gebruikt.

EDIT: Mocht je een vest een probleem vinden bij het gebruiken van een AEG, dan kun je altijd nog voor een battlebelt gaan en daar je magazijn pouches op bevestigen. Dan zit je een stuk minder ingepakt ;)

Laatst bewerkt:
dankjewel voor jullie antwoorden @Foodie88 en @Stey

ik denk dat ik dan als eerste replica voor een langere Specna Arms ga. of als er personen zijn die een andere AA aanraden kan ook. ga niet boven de €350,- omdat er nog genoeg bij komt aan mags, accu, oplader, acog etc.
is er ook nog iemand die een goed vest aanraad? liefst van dat soort mesh met woodland.
is een radio als een midland aan te raden of zijn er goedkopere versies die ook goed zijn, of is dit niet echt nodig?

• Leuk
Waarderingen: Foodie88
Thanks @Stey.

Inderdaad, als je nog nooit gespeeld heb raad ik ook zeer zeer sterk aan om eerst (een aantal keer) met een huurkit te gaan. Dit voorkomt dat je het uiteindelijk toch niet leuk vindt en vervolgens al heel veel geld erin gezonken hebt. Airsoft is echt prijzig en nieuwe gear die je koopt, kan je niet terugverkopen voor de nieuwprijs, ook al heb je het maar éénmaal gebruikt.

EDIT: Mocht je een vest een probleem vinden bij het gebruiken van een AEG, dan kun je altijd nog voor een battlebelt gaan en daar je magazijn pouches op bevestigen. Dan zit je een stuk minder ingepakt ;)

die battlebelt lijkt me misschien ook wel een goeie oplossing.
over het probleem met gear is dat ik alles op de AA na al heb :)

*ga voor de rest nog niks kopen*

Geen probleem! :)

Je moet wel even kijken waarom je precies een langere Specna Arms zou willen. Het merk is prima, daar heb ik niets op aan te merken. Zeker goed om mee te beginnen en absoluut geen rommel. Over de barrel lengte: je zou waarschijnlijk denken dat dit je meer range geeft maar dat is een illusie. Je barrel lengte heeft meestal weinig met je range te maken. Dat zit meer in je hopup. Een langere barrel dan gemiddeld maakt je in sommige gevallen zelfs minder accuraat. Hoe dat precies komt, is redelijk ingewikkeld om uit te leggen maar het is wel waar :P

Een kortere replica is erg praktisch, vooral als je CQB speelt (of een buitenskirm met gebouwen en forten) en je om hoeken/door deuren moet gaan. Dat kan heel ongemakkelijk zijn met een lange replica. Ik heb zelf een AKS74 met inklapbare stock en als de stock is uitgeklapt is hij ongeveer 90 cm lang. Dat is mooi lastig om een deur mee door te gaan dus klap ik hem in dat soort situaties vaak in - of ik hang 'm aan de sling naast mijn lichaam en grijp mijn pistool.

• Leuk
Waarderingen: Niels Seppenwoolde
Zelf speel ik met echt spul, zowel vest als belt dus ik kan je niets anders aanraden dan dat wat je in de diverse leger-eenheden ziet.
Een belt is een goed idee als je niet "ingepakt" wilt zitten, al dempt een vest BB-inslagen wel een beetje.

En wat betreft een AA.... ik zou voor een AK gaan :rolleyes::D:p

ik ben zelf niet zo van het russische.
en als je zecht dat een kortere AA niet veel scheelt qua accurtatie dan ga ik denk ik voor een wat kleinere. maar als er andere merken wat beter zijn mag het ook gezegt worden.

• Leuk
Waarderingen: Vladimir
Welk merk je moet kopen, hangt van een aantal dingen af: je voorkeur qua model, hoeveel je wil upgraden en je budget.

Als je wil gaan voor een M4 of M16 model, dan zijn Specna Arms en G&G (Combat Machine serie) prima merken om mee te beginnen. Goede prijs kwaliteit verhouding en qua performance goed genoeg om out-of-the-box mee te kunnen beginnen. Je zit dan tussen de 180 en 300 euro, afhankelijk van het specifieke model dat je kiest. Qua interne onderdelen zit er niet zoveel verschil tussen.

Ook heb je de keuze uit plastic(ABS) of metaal. Die ABS modellen van G&G zijn gewoon erg stevig en qua feeling best dicht bij metaal. Toch, metaal is nog nét iets lekkerder :) Het gewicht stijgt er uiteraard wel door.

• Leuk
wil tot €400 gaan maar dan moeten er nog mags, oplader, accu('s) bij.
riflebag heb ik al. ook een leger weekendtas voor de rest. aan gear hoef ik ook niks meer dus dat moet dan wel lukken. (mn nabv krijg ik voor mn verjaardag)

• Leuk
Waarderingen: Stey
E&L m4's zijn ook heel goed en bevatten een aantal interne onderdelen die je in de toekomst als je gaat upgraden niet hoeft te worden vervangen. Voor de rest zijn de specna's ook hele goede start replica's.

• Leuk
Welkom Niels.
Al eens gekeken naar een M14?
Das een klassieker uit de jaren 50.
Als airsoftapparaat uitgevoerd als AEG met een max.FPS van 360.
Lange of korte loopuitvoeringen.(M14-A1 versus M14 scout of SOCOM-versie)
En later als je toch denk voor sniper te willen gaan prima om te bouwen tot DMR.
Single shot met een mosfet ertussen met 2 seconden delay en een max.toegestane FPS van 450.
Merken zijn er van Cyma en G&G.
Waar Cyma de goedkopere variant is en G&G de kwalitatief betere.(ik heb zelf een Cyma lange loop.)

• Leuk
Welkom Niels,

Ben zelf nog maar een beginner, dus wat dat betreft waarschijnlijk weinig goede adviezen. Wel heb ik net als jij het idee om ooit nog eens als sniper te spelen, echter om bovengenoemde redenen ga ik ook eerst voor een AR. Welk model weet ik nog niet, het zal idd ook geen AK worden (ondanks dat ik het wel een gaaf model vind).

Succes met wachten en de juiste keuzes maken :)

Groet,
Peter

• Leuk
allemaal bedankt voor jullie antwoorden. ik ga op een later moment nog even kijken naar welke AA ik nou ga kopen. (heb er nog 5 maanden voor), in die tijd kan ik kijken naar reviews enz. ik keek net op gunfire naar de g&g g36. dat lijkt me ook wel wat. heeft iemand daar ervaringen mee? de magazijnen lijken me namelijk aan de dikke kant.

Voor de G36 heb je volgens mij ook M4 adapters. Dan kun je er M4 magazijnen in stoppen. De M4 magazijnen passen inderdaad beter / zelfs dubbel in veel pouches.

• Leuk
Waarderingen: Twinfromhell
Wat Evil net zei dus ^^^
Gebruiken zelf ook een G36 met M4 mags en bevalt prima.

Zelf heb ik altijd allerlei verschillende merken side-arms gehad.
Nu net vorige week een TM high capa 5.1 gekocht (tweede hands, maar als nieuw) en heb nu echt spijt van sommige andere zooi die ik heb gekocht.
Ja TM is wat duurder ( of niet 2 de hands :) ) maar dan heb je wel echt wat.
Het enige jammere er aan is dat het alleen GAS is dus in de winter kan het voorkomen dat het niet werkt.

Succes met de start van je nieuwe verslaving

Welkom,
Nog nooit last gehad dat mijn TM in de winter niet werkte.

Ow, heb ik wel degelijk last van gehad met mijn 1911 Night warrior. Was nog geen eens zo gek koud (was rond de 10 graden als ik het mij goed herinner). Kreeg er niet meer dan 2 schoten per 5 minuten uit, anders maakt hij de cyle niet. Zo lang had ik hem toen nog niet.

Ik gebruik ultra- air gas..

Welkom op het forum! De meeste vragen zijn wel beantwoord denk ik. Als je nog een goedkoop vest zoekt kan je eens kijken naar een tactical vest van defensie. Op marktplaats of een dump staan ze te koop voor rond de 35 euro en ze zijn erg fijn in gebruik.