Even voorstellen Tri Shot, pas begonnen met deze hobby.

Tri Shot

Well-Known Member
22 mrt 2015
332
163
Trophies
10
Liefhebber van airsoft en luchtdruk schieten. Ik vind het vooral leuk om te sleutelen en te upgraden.


Vorige week mn Cyma AK 048 weer tot leven gewekt. Na 3 keer schieten tandwielen kapot !!!


Nieuwe tandwielen, shimmen, andere veer. en weer voor elkaar. Leuk.


Het schieten op kaarten en doelen heeft mijn voorkeur t.o.v. skirms.


 


 
 
Hi Tri Shot! 



Welkom :D Jammer van je AK! :eek: Maar goed dat je het zelf hebt kunnen fixen. Waarom heeft kaartschieten je voorkeur? Meestal zie je het andersom namelijk :) 
 
Ik ben 52. Zie mezelf niet zo snel meer over een baan rennen met mn spullen. Hoewel buiten en schieten natuurlijk de mooiste combinatie is.
Die AK is inmiddels aardig in de papieren aan het lopen. Eerst een gear veer en piston set. Waarvan ik de veer niet kon gebruiken. Was te lang. De piston heb ik een stuk moeten afslijpen. Daar zat een lip van een paar millimeter aan. Daardoor paste hij niet in de punten van de behuizing. Deze kit was voor een Tokyo Marui. Ik dacht V3 is V3 maar zit toch verschil in blijkbaar. Terug sturen naar Frankrijk zou ook weer lang duren. Heb nu ook nog een 9.6 accu besteld i.p.v. de 8.4 Hoop dat dat ook nog wat uitmaakt in reactie en kracht. Anders toch nog met die 120 veer aan de gang. Moet ie weer open hahah al 3 x gedaan. Terug monteren van de trekker en veertje is het meeste werk.
 
aaah ok! Ja logisch verhaal dan inderdaad.


Een veer die te lang is? Nog niet gehoord, dacht dat bij mijn eerste downgrade ook haha! Maar kreeg hem er uiteindelijk toch in gehehe. 


9.6 ipv 8.4 zal alleen je trekker wat beter laten reageren. Kracht doet die niets mee. Dat is echt je veer en luchtdichtheid. 


Nouja, nog even en je kunt hem blindelingsopenhalen toch ;) 
 
Hahah dat is zeker zo. Mmm had gehoopt dat die accu iets zou toevoegen. Kun je nagaan dat ik nog heel wat te leren heb op dit gebied.


De standaard Cyma zuiger en cylinder hadden een slechte druk. De nieuwe heeft 2 O ringen en een veel betere luchtdichtheid.  Maar vergeleken met mn Bolt action sniper vind ik de vuurkracht erg slapjes.


Mn MB03 sniper heb ik ook voorzien van een upgrade kit en dat ging een stuk eenvoudiger. En wat is dat een vooruitgang. Van een standaard set met een kunstof zuiger en piston naar mooi metaal en een krachtiger veer.




 
 
Maar met 52 ben je zeker niet te oud om over het veld te hobbelen. Sterker nog, ik zie nog heel wat "oudjes" die sommige "game nerds" alle hoeken van het veld laten zien ;-)


 
 
Ik zal er eens over nadenken. Binnenkort ga ik eens kijken bij Balls & Arrows in Lelystad.