Even voorstellen voor ik verder ga!

sammy

New Member
12 feb 2015
1
0
Trophies
1
Goedenavond airsoft liefhebbers,

Mijn naam is Samuel kom zelf uit arnhem, ben 21 jaar en ben al enkele jaren bekend in de airsoft wereld.  Heb altijd in België deze sport beoefend en ben nu van plan om in Nederland ook maar is een begin maken. En het is natuurlijk stukje dichterbij. Zelf ben ik nog even aan het uitzoeken hoe en wat ik correct moet doen volgens de regels die hier in nederland worden gehanteerd zoals NABV aanvraag en correcte storage thuis en dergelijke. Hoop jullie  allemaal op het veld leren kennen, ik zal met een heleboel enthousiasme in Nederland deze sport willen voortzetten. 

Met vriendelijke groet,

Samuel 

(Team s u i c i d e  2-5 boys)

Welkom bij Airsoft in Nederland.
En als je vragen hebt dan weet je ons te vinden ;-)
Veel plezier (maar dat wist je al)

Hoe zit het bestellen vanuit hongkong eigenlijk qua spullen en replica? wat voor stappen neem je en kan je ieder shop iets bestellen of specifieke shops buiten europe?

Bestellen uit het buitenland is geen probleem. Let er alleen wel op dat wanneer je buiten de EU besteld, er dan nog invoer rechten / in klaringskosten overheen komen. Verder is het niet geheel onverstandig om een kopie van je NABV-pas bij de bestelling in te laten doen. Zeker als het gaat om replica's, maar ook bij onderdelen (loop), heeft de douane mij al eens om een kopie gevraagt, dus die doe ik er standaard bij. Dit kun je vaak aangeven in het opmerkings veld, tijdens de bestelling.

Nochtans wel leuk om te vermelden dat de douane (eigenlijk gewoon de postmedewerker bevoegd om in te klaren) tegenwoordig lang niet altijd meer pakjes open maakt. Dit kan er zeer gemakkelijk toe leiden dat, ondanks toegevoegde kopie NABV pas, je toch een brief krijgt met verzoek een kopie te sturen. Dit is mij al verschillende keren overkomen.

wel goed om te weten idd.. Zodra mijn NABV pas afgerond word en pas binnen heb moet ik uit belgie nog een aantal spullen overbrengen, maar ben zowiezo toe aan een nieuwe replica en zat te denken aan een m4 of m16 GBB alleen zit beetje zelf nog in de overgang van AEG naar GBB dus vandaar en zag nog solarstar ofzo dat die ook goed zijn omdat je ze goed kan en snel fps BPM kan veranderen alleen ben daarin nog echt niet bekend ofzo

tis makkelijker omdat ik overal in europa heb gespeeld zie ik vaak andere fps regels een team maat van me heeft zon polarstar en heeft heel veel positieve factoren daarmee kunnen scoren zegmaar.. maargoed zelf vind ik het erg duur zon polarstar maar heb er zelf wel eens naar gekeken. aleen zag ik de WE m4 katana langskomen en zie nog niet echt overal reviews van en ben eigenlijk best wel benieuwd naar aangezien WE vooral GBB doen. 

Begrijp me niet verkeerrd hoor tis niet om vals te spelen om fps gemakkelijk te veranderen tis meer omdat je rekening kan houden op wat voor veld je speelt met max fps dat je altijd met dezelfde replica zorgeloos kan spelen. Maargoed had van de week een gesprek gehad met een maat van me uit belgie, over innerbarrel extension idee. Dat je je innerbarrel gewoon kan verlengen door erop te schroeven voor outdoor en dan bijv silencer er overheen en indoor er af te halen zodat hij cqb ready is. Hoe bevalt zon idee jullie en wat voor mening hebben jullie hierover? Tot nu toe ben ik er nog geen 1 tegen gekomen of ik moet het over het hoofd  hebben gezien? 

Meeste mensen in nederland zorgen gewoon dat hun replica niet over de 360 fps schiet.Maar omdat je buiten nederland misschien harder mag schieten en dat je dan heel graag perse die paar fps erbij wilt hebben terwijl dat lang niet altijd voor beter resultaat zorgt, vind ik nogal overdreven.

Mijne schiet mooi rond de 330 fps met 0.20 bbs en ik ben nou niet heel ijverig om een andere veer er in te gooien zodat ik net onder de 360 fps kom. Maar dit is natuurlijk je eigen keus, is net hoe ver je wilt gaan met je replica upgraden.

Ook ik ben van mening dat een "quick spring change" systeem in Nederland e.o.l. totaal geen nut heeft.

Verder over dat idee van de innerbarrel verlengen. Leuk en aardig, maar een innerbarrel schroef je er niet af. Bij sommige outer barrels heb je de optie die langer of korter te maken, en ja ook met een silencer erop kun je een inner barrel die langer is als je outer barrel netjes wegwerken.

Echter zal het jou bb een worst zijn hoe lang of hoe kort je outer barrel is. De bb interesseert zich alleen in de inner barrel en die zijn altijd 1 geheel.

hm dat is weer waar idd. maar idd was alleen benieuwd over jullie mening :P hahaha

ik zag trouwens dat in arnhem paintballworld ook airsoft wordt gespeeld? das wel echt lekker dichtbij, 

ik moet nu alleen nog even wachten om  mijn NABV pas en dan kan ik pas verdere stappen ondernemen dus even afwachten

Vroeger was ik ook altijd erg gefocussed op de FPS maar heb nu ontdekt dat ik range en accuratesse veel beter kan bereiken met andere aanpassingen, zoals bijv. R-Hop en M-Nub.

Sterker nog, heb ook een Tokyo Marui en die schiet zeker geen 360 FPS maar TM staat bekend om hun bereik en precisie.

Ik heb een vraag, Ik draag laatste jaren tijdens airsoft goggles omdat ik een brildrager ben haha. Ik ben nu al een jaartje zat van die goggles en ben opzoek naar een degelijke bril voor airsoft met misschien glazen die op juiste sterkte erin kan zetten of gewoon een bril die over me bril heen kan. ik weet niet of iemand hier ervaring mee heeft of brildrager van zichzelf is. 

Zelf kwam ik deze tegen alleen weet niet of dit zo'n eentje is waar je glazen opmaat maakt erin zet:

http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/airsoft/Combat_Gear_Masks_Glasses_TMC_C2_Polycarbonate_Glasses_Goggles_BK.htm

OF is lenzen toch beste optie. 

Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen.

Ik heb zelf een balistische bril op sterkte overgehouden toen ik nog aan schietsport deed , kost wel wat maar dan heb je ook wat. Ik heb hem toendertijd gewoon bij mijn opticien laten maken.

Ik ben ook wel benieuwd of dat confortabel is met die inzet glazen. Maar die schijnen niet eens duur te zijn dus als het niet bevalt kun je altijd nog lenzen nemen en de bril zonder inzet glazen dragen. 

Maar die site die ik hierboven heb gezet is wel met inzet glazen toch? want dan ga ik ze gewoon bestellen en zal er dan wel review over maken want volgens mij is het best  een voorkomende obstakel voor brildragers die geen goggles willen dragen