Even voorstellen...

timzwe

Member
12 dec 2016
7
2
Trophies
3
Beste mede-forumleden,

Mijn naam is Tim, vandaag de leeftijd bereikt van 30 jaar en woonachtig in Tilburg.
Van beroep ben ik treinmachinist bij de Nederlandse Spoorwegen.
Al een tijdje de sport aan het volgen op internet/youtube/facebook etc. en blijf het interessant vinden dit als hobby eventueel te beoefenen. Laat mij nu eens een cadeau voor mijn verjaardag mogen kiezen en een AA is zo gekocht denk ik nu. Dat is het plan. Uiteraard zal er ook nog wat beginners-gear bij moeten om dit "starters"pakket compleet te maken.
Nu ben ik nog geen lid van de NABV maar ben dit uiteraard voornemens te doen nadat ik iets meer info heb gekregen over het volgende;
Stel, ik heb gear aangeschaft (bril, vest, mags, etc.) en een AA.
Dat ligt dan thuis waar ik ermee ga oefenen. Zonde uiteraard om het daarbij te laten.. dan de volgende stap, waar en met wie en hoe ga je op een locatie oefenen/spelen. Dat is mijn grote vraag. Kom er maar niet precies achter.

Hoop dat iemand mij wat verder kan helpen!
icon_e_biggrin.gif

Groet, Tim

Welkom Tim, en gefeliciteerd!

Het kiezen van een skirm / locatie, kan via de website van de NABV.
http://www.nabv.nl/evenementen

Hier op staan alle skirms / organisatie..
Via de NABV (of Google) kom je op de site van de organisatie, waar je je vervolgens kan aan melden.

Natuurlijk kun je ook op een forum als deze vragen waar men heen gaat, en hier bij aansluiten. Dan begin je al met een groepje die je een beetje kent.

Verder zijn airsofters een sociale leuke club die elkaar graag helpen.. Dus als je alleen ergens heen gaat, en je vraagt aan de buurman of je zijn replica mag vasthouden, neemt hij je vaak in on-time op Sleeptouw.

Veel succes en plein deze sport!

Welkom Tim

Je ziet het ,hulp is er gelijk hier.

Gr Dirk

Het is eigenlijk nooit een probleem om on-the-fly aan te haken bij anderen op een skirm. De mens is een kuddedier en airsofters eigenlijk nog net iets meer :P

Ik zou je wel aanraden, voordat je überhaupt eigen gear gaat kopen, eerst een aantal keer met gehuurde spullen te gaan spelen. Bijna elk veld heeft de optie om voor een meerprijs je een huurkit te geven waarbij het veld je ook bij de NABV aanmeldt. Dus dan kan je airsoften zonder lid te zijn.

Airsoft gear kost een hoop geld en verliest ook na aanschaf direct een deel van de waarde, dus het zou jammer zijn om spullen te kopen en dan erachter te komen dat het toch niets voor je is. Dat is zonde van het geld.

Een huurkit ergens nemen is idd een goed begin. Het is ook handig te kijken welke gear je het leukst vindt. Ik had een hele dpm set met replica en toen vond ik Russisch spul ineens toch veel leuker.

Dus: ga eens lekker virtueel graven in de enorme berg spullen waar je uit kan kiezen en koop dan wat je het leukst vindt ^^

• Leuk
Waarderingen: Foodie88 en Stey
Welkom! Tof idee dat je wilt beginnen met de sport. Zoals anderen al aangeven, een keer proberen kan geen kwaad! Misschien ervaar je het dan compleet anders dan je eerst had gedacht. ;)

Wat er al gezegt is kan ik alleen maar ondersteunen. Moet eerlijk zijn dat ik mijn eigen goggles en masker heb gekocht voor de eerste skirm. Hoorde spoolverhalen over beslagen brillen en slecht passende maskers. (Was een cqb skirm)

Welkom op het forum.

Ik kan alleen aar bevestigen wat de anderen al zeggen, huur eerst eens en kijk hoe het gaat.
Airsoft materiaal verliest snel zijn waarde dus zonde om het na 2 skirms voor 50% weg te moeten doen.

En wat jorst zegt, brillen zijn vaak ruk bij huur setjes. een eigen bril kopen voor die tijd vind ik zeker een redelijke investering.

Succes.

Greetings