Even voorstellen

NielsB

Well-Known Member
21 jul 2017
108
134
Trophies
15
Hoi!

Ik ben Niels, 21 jaar oud, woonachtig in Schoonhoven en werkzaam in de beveiliging en als ZZP Fotograaf.
Door verhalen van collega's en verschillende YouTube filmpjes geïnteresseerd geraakt in airsoft, nog in afwachting van de VOG maar dat zou geen problemen moeten opleveren. daarna is rustig aan gaan kijken voor gear, iemand daarvoor alvast tips? qua replica's/winkels/tweedehands

vragen? stel ze gerust
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Welkom op het forum Niels. Tips qua replica's, gear en winkels is wel heel breed. Al in gedachte wat voor een load-out? NATO, Russisch, wat voor een type replica, AK, M4, LMG, Sniper etc.
 
Welkom op het forum Niels. Tips qua replica's, gear en winkels is wel heel breed. Al in gedachte wat voor een load-out? NATO, Russisch, wat voor een type replica, AK, M4, LMG, Sniper etc.

zal het wat verder specificeren ja haha
zat te denken aan iets van een FAMAS, ben altijd wel fan van het bullpup design. als sidearm heb ik nog niks specifieks in gedachte.
qua uitrusting heb ik wel wat kleding van de Landmacht liggen, echter nog geen ops vest en bijbehorende zaken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Een sidearm is niet iets wat je echt meteen nodig hebt naast je main assault tenzij je sniper bent. Ik wilde ook altijd wel een sidearm aanschaffen, ziet er cool uit en zo. Maar eerlijk gezegd heb ik nooit een sidearm nodig gehad, of gedacht "damn had ik nu maar een sidearm".

Wat het belangrijks is: goeie bril en stevige schoenen, daar iig niet op bezuinigen. Voor je replica type kan ik je niet echt verder in helpen, heb niet veel verstand van bullpup design (niet mijn kopje thee). Betreft vest, ligt eraan of je plate carrier gaat of chest rig. Invader Gear Mod Carrier wordt veel aanbevolen, je hebt dan meteen alles erop en eraan.
 
Laatst bewerkt:
Hey Niels, zelf ben ik ook aardig nieuw met airsoft, ik heb van de week mijn eigen replica binnen gekregen. Als winkel raad ik Combatshop.nl heel erg aan, dat is ook nog dicht bij jou volgensmij (Fysieke winkel ligt in Ijsselstein). Ik ben hier voor al mijn gear, op de replica na dan, geweest. Je wordt hier erg goed geholpen en de eigenaar die mij hielp probeert je niet van alles aan te smeren maar probeert je echt te helpen met het beginnen van je airsoft ''carrière''. Als ik jou was zou ik daar is kijken voor wat gear.

Daarnaast heb je denk ik geen sidearm nodig, aangezien je met een assault rifle al genoeg kan doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: NielsB
Er bestaat volgens mij wel een Famas replica. Maar heb er ook tegelijk horror verhalen over gelezen. Aug is ook een goede optie ;) En @Toothpick kan je vast nog veel meer vertellen kver de l85's :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick en NielsB
Moi Niels,

Welkom hier. En ja mocht je intresse gevallen zijn op een airsoft apparaat uit de SA80 serie (L85,L86,L22) dan kan ik je hier meer over vertellen.
 
  • Leuk
Waarderingen: NielsB
Welkom op het forum! Leuk dat je voor een bullpup wilt gaan ^^ Dat zijn altijd wel leuke dingen.
Voor een vest kan je op gunfire.pl of taiwangun kijken als je wat goedkoops zoekt. In Nederland zijn er ook genoeg winkels zoals Unit13, Com-Bat, Skirmshop, Bunker501 waar je dat ook makkelijk kan halen.
En anders kan @Boudewijn je ook wel helpen met goede gear ^^
 
  • Leuk
Waarderingen: BoomSmurf en NielsB
Welkom Niels in deze verslavende wereld en dit geweldige forum.

Ben zelf ook een Assault type (meestal) en ik gebruik wel regelmatig een sidearm.

Ik heb deze: http://www.taiwangun.com/en/gas-4/m...stol-replica-stti?from=listing&campaign-id=19 voor iets meer als 20 euro en hij schiet een meter of 20 / 30 behoorlijk zuiver.

Maar ik speel meestal CQB en dat is misschien een iets ander verhaal.

Over de andere gear ga ik hier niet uitweiden, maar bedankt voor het benoemen @ChaoSState.
 
  • Leuk
Waarderingen: NielsB
@NielsB welkom in de verslavende wereld van de Airsoft.

Als de 394 FPS klopt die hun aangeven is dat te hoog ja. Dan zul je een andere veer moeten plaatsen om de FPS naar beneden te brengen.
Ben geen kenner van de bullpop modellen.

Maar door de bank genomen worden er in de nederlandse shops geen rotzooi verkocht. Bedenk wel dat je bij dit model nog batterijen (LIPO/NiMH) en lader moet kopen.
Verder verwacht out of de box niet dat je iedereen er ff oplegt, dan zul je wel wat modificaties moeten gaan toepassen.
 
  • Leuk
Waarderingen: NielsB
@NielsB welkom in de verslavende wereld van de Airsoft.

Als de 394 FPS klopt die hun aangeven is dat te hoog ja. Dan zul je een andere veer moeten plaatsen om de FPS naar beneden te brengen.
Ben geen kenner van de bullpop modellen.

Maar door de bank genomen worden er in de nederlandse shops geen rotzooi verkocht. Bedenk wel dat je bij dit model nog batterijen (LIPO/NiMH) en lader moet kopen.
Verder verwacht out of de box niet dat je iedereen er ff oplegt, dan zul je wel wat modificaties moeten gaan toepassen.
Goed om te weten, dan heb ik nog wat leesvoer te gaan voor de modificaties :)
 
Let er op dat de ASG een rebrand is van de JG en dat ze mogelijk nog goedkoper te vinden zijn onder JG zelf. De MP is moeilijk te vinden maar de standaard A3 variant (dus zonder silencer) is al voor 180 te halen bij gunfire en een andere A3 variant van de JG AUG staat er bij taiwangun op voor 210.