Even voorstellen

Scaregrow

New Member
8 dec 2014
1
0
Trophies
1
Goedenavond allen,

Ik ben Jeroen van Nieuwkerk, 25 jaar oud en woonende in 's-Gravenzande. 

Sinds vorige week in het bezit van een NABV pas en nu een beetje zoekende naar gear en een eerste replica.

Ik heb nog nooit meegelopen met een introducé dag, skirm of iets wat met airsoft te maken heeft.

Wel heb ik al eens met een replica geschoten bij vrienden en heb denk ik alle filmpjes op YouTube van A.C.N. gezien en nog vele andere.

Volgende week dindsdag ga ik naar Running the Target in Den Haag. CQB (wat RtT volgens mij is) spreekt mij erg aan en Den Haag is voor mij lekker dichtbij.

Nu wil ik op zeer korte termijn wel wat gear (bril, handschoene, etc.) en een replica aan gaan schaffen. 

Betreft gear, wat zijn een beetje de instap merken? Qua eerste aanschaft zit ik te denken aan handschoenen en een goggles. Ik ben zelf een bril drager dus is dit misschien wat lastiger zoeken naar een goeie goggles. Nog suggesties? 

Wat replica's betreft. Ik neig er zelf erg naar om eerst een side arm aan te schaffen. Is dit verstandig of kan ik beter eerst voor een main gaan?

Wat instap merken betreft zit ik volgens mij wel goed als BOYI/DBOYS en SPARTAC zeg. En waar moet ik rekening mee houden als ik een replica wil kopen (nederlandse wetgeving, kwaliteit). Ook het soort replica vindt ik lastig. Zoals ik al aangaf lijkt CQB mij echt heel leuk en ga je meer naar de compacte wapens. Is hier ook nog goed mee te spelen op een "groot" veld?

Ik hoor graag van jullie.

Groetjes,

Jeroen

Welkom op het forum jeroen! Ik wil je aanraden om eerst voor een main weapon te gaan en daarna eventueel gaat kijken voor een side-arm die gebruik je op het begin meestal niet zo vaak.

Verder heb ik niet echt ervaring met dboys etc maar ik weet dat de instap modelen van G&G goed zijn. De CM18 bijvoorbeeld, maar er zijn nog meerder modellen.

De twee Spartacs die ik heb gezien waren het slechtste wat ik ooit in mijn handen heb gehad eerlijk gezegd.

Dat is duidelijk en bedankt voor de info. 

Ik ga gewoon nog wat rondneuzen en vragen voordat we tot aanschaf overgaan.

Wat side arm betreft, ga ik met evin mee.. Ik zou eerst een main halen,  en later misschien een side-arm als het budget dat toelaat. Maar het is puur voor de heb. Je gebruikt dat ding nauwelijks.

Wat instap merken betreft zit ik volgens mij wel goed als BOYI/DBOYS en SPARTAC zeg.

Ik denk dat je beter Boyi en Specna arms in 1 zin kan zeggen dan Spartac... Al schoot de tweede spartac AK die Jan op BH had nog wel redelijk... Maar dan is de vraag voor hoelang ;)

Specna arms en G&G raider zijn de betere instap modellen. 

Welkom op ons forum! En tof dat je al onze video's hebt gekeken <3 

Klopt, Spartac ben ik niet heel erg tevreden over. Mwa bouwkwaliteit maar normale prestaties qua schieten. Je kan beter 4 tientjes meer neerleggen en voor Cyma gaan als je een AK wilt. 

Specna Arms en Dboys zijn ook aardige begin merken net als Jin-Gong G36's. Bij al deze instap budgetten is het iets meer geluk hebben dan bij de duurdere budgetten. Er kan sneller wat stuk gaan of iets mee aan de hand zijn. MAAR ook de duurdere replica's gaan kapot heb ik inmiddels vaak genoeg gezien. 

Weet RTT dat je dinsdag komt zonder replica? Kun je ergens iets lenen als introducé of heeft RTT iets voor je liggen? De locatie is idd uber vet! Maar ik wist niet of ze daar huur spul hebben :) 

Bedankt voor de info allemaal.

Ik ben nog druk aan het rondkijken maar ga nu in iedergeval eerst voor een main. Ik vindt het niet erg om wat meer neer te leggen als je daarvoor gewoon "beter" spul krijgt. Ik snap inmiddels dat niet 1 merk probleemloos is.

@ Jan: Ik heb inmiddels al contact gehad met RtT en er kan gewoon gehuurd worden (50 euro borg). Ik heb er zeker zin in. In jullie filmpje wordt het (vind ik) goed weergegeven wat de ervaring was. 

Ik laat het wel weten wat mijn ervaring is.

Hoi Scaregrow welkom op het forum,
Zelf ben ik ook een bril drager en heb een phantom tactical gogglè en daar past mijn bril precies in.

@ Arjan. Bedankt voor de tip. Ik had dit al eens ergens voorbij zien komen maar had er verder niet meer aan gedacht. Ik heb ze besteld samen met een setje invader gear gloves (wilde eigenlijk andere maar die waren voorlopig niet meer leverbaar). Ben benieuwd of dat het allemaal naar m'n zin is.

Wat replica betreft ga ik waarschijnlijk voor de http://tinyurl.com/m27wh3j. Ik heb hier tot nog toe alleen maar positieve dingen over gevonden wat prijs/kwaliteit betreft. Iemand ervaring met deze replica?

Ik raad deze zeker aan scaregrow.

Wij gebruiken deze zelf als back-up replica.

Aangezien wij allemaal M4 platform replica`s hebben en ook dus M4 magazijnen is deze ideal, omdat deze dus ook M4 magazijnen slikt :)

Meerdere malen uitgeleend aan andere airsofters die materiaal pech hadden en allemaal waren ze zeer positief verrast over deze goedkope replica.

Standaard bereik en precisie zijn zeer goed voor het geld wat je er voor betaald.

Replica is goed up te graden.

Enige nadeel is dat als je 1 keer in de gearbox moet zijn, dit ding echt een hel is om weer in elkaar te krijgen.

Succes

Greetings

Dat had ik inderdaad gelezen dat deze replica M4 magazijnen "slikt". Is dit overigens voor alle G36C modellen van JG bijv. http://tinyurl.com/m8y7ef3. Dit setje is wel handig aangezien je gelijk een redelijk complete replica in je handen hebt.

Dat had ik inderdaad gelezen dat deze replica M4 magazijnen "slikt". Is dit overigens voor alle G36C modellen van JG bijv. http://tinyurl.com/m8y7ef3. Dit setje is wel handig aangezien je gelijk een redelijk complete replica in je handen hebt.

Nope, het setje welke je daar linkt, slikt geen M4 magazijnen 

Ziet eruit als een goed setje! En zeker niet duur. En weet ook niet of JG een goed merk is, want overweeg ook zoiets te gaan halen. Maar wat ik hier hoor is dat het niet slecht spul is.

Bedankt wederom voor jullie reacties.

Ik ga voor http://tinyurl.com/m27wh3j met wat aanvullende onderdelen (extra magazijnen etc.). Zijn er overigens nog meer webshops die gewoon versturen inplaats van dat het afgehaald moet worden?

@Scaregrow.    Zo lang je niet in België besteld, mogen alle winkels het versturen.

Let er wel op dat je vraagt of ze er een kopie van je NABV-pas op willen plakken, anders heb je kans dat je bestelling nog een X tijd bij de douane ligt :(      

Winkels zoals taiwangun en gunfire verzenden volgens mij al geen replica's zonder kopie naar NL

EDIT:
Let je er wel op dat deze G36 een opgegeven FPS van 365 heeft, wat voor de NL velden te hard is!

Het is een indicatie, dus hij kan lager uitvallen. Maar de onze schoot wel strak 365 out of the box (kun je omlaag brengen, door de veer een weekje gespannen weg te leggen).

Mooie keuze! Toch ook wel leuke replica's die G36's! 

En inderdaad een goeie tip van Eviltwin. Eventueel kan je zelfs vragen voor een downgrade, al zal je dan gelijk wel een stuk lager uitkomen dan 360.