Even voorstellen

michaelvanberkel

New Member
28 dec 2014
1
0
Trophies
1
Aangenaam,

Ik ben Michael van Berkel , 30 jaar oud en woonachtig in Gouda.

Ik ben tegenwoordig werkzaam als kok en heb vroeger 4,5 jaar bij de landmacht gezeten, waarvan ik ook 4maanden (DTF 2006) naar Afghanistan uitgezonden ben geweest.

Nog dagelijks mis ik het 'leger' en alles wat daarbij komt kijken.

Daarom zou ik graag willen gaan airsoften maar ken geen mensen in mijn omgeving die dit al doen, misschien kunnen jullie me daar bij helpen.

Als jullie nog vragen hebben hoor ik het graag.

Mvg Michael van Berkel

Hallo Michael.

Net als jij kenden wij ook helemaal niemand binnen het airsoft wereldje toen wij begonnen. Via ACN zijn wij doorgestuurd naar een andere club die een introductie dag organiseerde voor airsofters. (ACN had toen geen introdag gepland staan.)

Op zo`n dag ben je met veel meer nieuwelingen die nog niemand kennen en weinig van airsoften weten.Je krijgt wat meer uitleg en omdat een groot gedeelte nieuw is leg je toch wat makkelijker contact met anderen.

Je hoeft nog geen eigen materiaal aan te schaffen omdat je daar huurkits kan nemen. Je betaald dan iets meer voor zo`n dag, maar stel dat je het toch niks vind heb je niet een volledige uitrusting voor niks aangeschaft.

Zo`n introductie dag raad ik dan ook zeker aan voor een eerste kennis making met airsoft.

Als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust.

Greetings

Hey twinfromhell,

Bedankt voor je snelle reactie.

Ik had inderdaad al iets gelezen over introduce dagen bij A.C.N.

Weet jij ook toevallig wanneer die zijn? Graag zou ik me daarvoor willen opgeven.

Omdat ik vroeger bij de landmacht met een Canadese Dymaco C7 (amerikaans is M16)  schoot, gaat mijn voorkeur bij een airsoft wapen uit naar een M16 of M4 A.

Wat zou jij mij kunnen adviseren qua 'voedingsbron' gas, electrisch of veer?

Alvast bedankt voor je hulp.

Michael van Berkel

Hallo Michael, Welkom op het ACN forum.

Als het goed is zal ACN in de loop van 2015 zelf weer een intro dag organiseren.

De vorige keren was dit volgens mij in April.. Dus ik denk dat het wel weer in die periode gaat vallen, maar dat komt wel op de ACN FaceBook / nieuws brief als je die volgt.

Heb je een voorkeur voor de Dymaco? Geen probleem, u roept wij draaien ;)

http://gunfire.pl/product-eng-1152202524-GC7A1-assault-rifle-replica-black.html

Deze is echter wel aardig aan de prijs, maar het is een Dymaco. Hij komt niet 100 procent overeen met de NL versie, maar it is as close as it gets. Daarbij is het ook nog een erg goed merk. Helaas was hij een week geleden nog voor €239 in de aanbieding.. Maar tegen de tijd dat je zover bent, om je eigen gear aan te schaffe, zal er vast wel weer ergens een aanbieding zijn.

Wat betreft de voedingsbron?  De meeste airsofters, beginnen met een elektrische apparaat. En dat blijven de meesten ook gebruiken. Waarom? Dat kun je in het volgende artiekel lezen(sorry ik ben nogal lui aangelegd :P      ):

http://www.airsoftclubnederland.nl/airsoft-replica-gas-of-elektrisch-de-voor-en-nadelen-van-beide-platformen/

Hey @Eviltwin-NL

Jij ook bedankt voor je reactie en je links, super!

Kan niet wachten tot april, tot die tijd maar goed voorbereiden wat ik wil voor gear.

Mvg Michael van Berkel

Hi Michael, welkom op ons forum! 

Welke functie had je bij de landmacht? Net als velen airsofters vind ik Defensie en alles daar om heen erg interessant. Jammer genoeg nooit aangedurfd om iets met die interesse te doen. 

Mocht je echt niet kunnen wachten op onze intro dag? Dan kun je nog altijd bij Balls and Arrows of 3Division op eigen gelegenheid een huurkit pakken op een openbare skirm. Je doet dan mee met een openbaar evenement wat misschien iets minder beginnerfriendly is qua andere replica's en teams op het veld. Dat neemt niet weg dat veel airsofters beginners alleen maar met open armen ontvangen en het niet erg vinden van alles over airsoft en hun gear te vertellen ;) Dus het is een prima manier om alvast een keer te airsoften zonder op onze intro dag te moeten wachten.

Twins, alweer bedankt voor de snelle en vakkundige reactie om deze meneer op weg te helpen! <3 

Hey Jan,

Ik was 18 toen ik het leger in ging als veldkok bij een verbindings eenheid (101 divvbbbed ) dat was een eenheid die veel samenwerkte met een duitse verbindings eenheid.

Na een jaar werd die eenheid opgeheven en ging ik naar een logistieke eenheid, daar deden we voornamelijk andere eenheden tijdens oefeningen bevoorraden.

In Afghanistan (tarin kowt) was onze voornaamste taak om het kamp op te bouwen, maar deden ook wacht-shifts en patrouille.

Na 4,5 jaar ben ik eruit gegaan om weer de echte wereld in te gaan.

Welke site's hebben jullie voorkeur voor gear?

Mvg Michael van Berkel

Kleding heb ik voornamelijk van marktplaats (gewoon DPM). Ik weet niet of jij nog bruikbaar spul van ''vroeger'' hebt ;)

Op-vesten, reddots, facemask.holsters en wat nog meer haar ik van www.aliexpress.com.

Kost bijna niks, op-vesten zijn niet super degelijk. Maar gezien het feit ik er $23 inclusief verzendkosten voor betaal lach ik me rot :) Je moet alleen wat langer op je spul wachten.

Greetings

Welkom Michael!

Ik kan je niet super ver op weg helpen qua Airsoft ervaring aangezien ik zelf nog moet beginnen. Maar daar kan de rest je wel mee helpen. Doen ze al flink zo te zien.

Aangezien je circa 2006 dienend was neem ik aan dat je de "oude" C7 nog gebruikt hebt. Niet het huidige model die decked-out is met attachment rails (RIS) en aimpoints. Dan lijkt mij die eviltwin voorstelde een goede keus.

Je kunt ze vrijwel nooit 100% nauwkeurig krijgen. Aangezien hier vaak licensing voor nodig is en al dat gezeur. En licensed replica's zijn meestal erg prijzig. (Neem bijvoorbeeld de VFC HK416) Maar dat zou je er niet van moeten weerhouden er zelf aan te sleutelen.

En ik begrijp dat je het iedere dag nog mist, Defensie. Kan mij hier zelf (nog) niet volledig in inleven. Maar doe mijn best!

Kleding is totaal niet moeilijk te vinden. Er zijn veel goede dump-sites/stores die relatief goede deals aanbieden voor DPM gear. Een OPS-vest hoeft ook niet perse. Het is wel de goedkopere optie. Maar als je voor een goede KL impressie wilt gaan is een MOLLE vest/platecarrier niet misplaatst. Aangezien die gewoon door de KL gebruikt worden. Weet niet of dit geld voor alle KL onderdelen. Heb zelf een maatje die bij de Luchtmobiele Brigade zit en die heeft gewoon een prachtige MOLLE plate-carrier om zijn lichaam hangen.

Hopelijk was mijn beperkte kennis nuttig. Je kan altijd natuurlijk meer vragen stellen!

-Roel

He naamgenoot!

Leuk om je verhaal te lezen! Net zoals RoelTheWorld ben ik ook beginnende en ben zelf ook nog van alles aan het aanschaffen.

Qua replica's heb ik niet zoveel verstand en heb me alleen tot de snipers verdiept. Verder haal ik mijn outfit voornamelij op ebay.

Wat Twinfronhell al zei is het een lachertje om van alles op Aliexpress te kopen. Net als ebay is dat erg goedkoop en betaal je vaak 1/4 of 1/2 van de prijs hier in Nederland. Ik had zelf nog een camo broek en groene jas en heb dingen als masker, sjaal, handschoenen enz op ebay besteld. Het duurt vaak wel lang maar dat is het waard.