Even voorstellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jor
  • Startdatum Startdatum

Jor

New Member
29 dec 2014
2
0
Trophies
1
Hallo jongens en meisjes, 

Een tijdje geleden heb ik, Jorrit (25, woonachtig in Lelystad) met een schuin oog tijdens het eten een soort docu over airsoft gekeken (herhaling van Lauren ned 3). Meteen dacht ik, dat is echt iets voor mij! 

Dus gelijk het internet opgedoken en kwam al vrij snel op de site van ACN terecht. Na ongeveer alle filmpjes van jullie gekeken te hebben (en nog wat filmpjes van scoutthedoggie en desertfox) en veel dingen gelezen te hebben, wist ik het zeker: ik moet dit eens gaan proberen en wel zo snel mogelijk! Afgelopen zondag was het dan eindelijk zover. Lekker dichtbij, namelijk bij Balls&Arrows in Lelystad, ben ik voor het eerst gaan airsoften. Na een geweldige dag gelijk m'n vriendin gebeld met de mededeling "zet de computer maar vast aan en ga naar de site van NABV". 

Bij thuiskomst pas aangevraagd en inmiddels ik verwacht komende week de nodige pakketjes met daarin m'n gear. Natuurlijk ook al uren zitten zoeken naar een replica en mijn wishlist bij gunfire blijft maar groeien (schiet op met die pas, haha!). Zat vooral te twijfelen of ik als sniper wil beginnen of toch assault. Na de verhalen op het forum toch besloten om voor assault te gaan en dan zal het waarschijnlijk iets van een m4 worden. 

Nou dat was het voor nu even, hebben jullie vragen dan hoor ik dat graag.

Groetjes,Jorrit 

Welkom Jorrit op ons gezellige forum.

Eeb goede keus om als eerste replica een M4 te nemen.

Meest gekochte apparaat en meeste accessoires voor verkrijgbaar.

En altijd voldoende kennis aanwezig op de velden mocht je problemen hebben(ik heb er zelf ook 1tje)

Sterkte met het afwachten van de NABV-pas.

Ik weet hoe zenuwslopend het is,wachten op je pas.

Welkom op misschien wel het gezelligste airsoft-forum Jorrit,

Desondanks dat ik zelf de aflevering van Lauren niet echt het "airsoft" gevoel vond overbrengen, vind ik het mooi dat je via deze wijze kennis hebt kunnen maken met airsoft.. Als je het dan ook nog zo snel al probeerd, geeft dat wel je enthousiasme al aan.

Zelf ben ik door desertfox voor het eerst in aanraking gekomen met airsoft. Die hebben wel leuke filmpjes.

(schiet op met die pas, haha!).  

Dat duurt altijd te lang als je zo enthousiast bent ;)   Maar het geeft je wel de mogelijkheid om rustig na te denken over je load-out en replica's. Zo maak je geen overhaaste beslissingen.

Zat vooral te twijfelen of ik als sniper wil beginnen of toch assault. Na de verhalen op het forum toch besloten om voor assault te gaan

Ik kan niet anders zeggen dan HULDE! Daar krijg je geen spijt van.

waarschijnlijk iets van een m4 worden

Dan is je keuze reuze ;)

Welkom en tot op het veld!

@Eviltwin-NL Ik snap inderdaad wat je bedoelt, de "docu" ging vooral over het geklaag van Lauren. Maar daar heb ik maar doorheen gekeken, haha! 

Verder vind ik de beslissing om een eerste replica aan te schaffen toch wel een hele moeilijke. Heb mijn oog laten valen op een specna arms en dan de sa-b04 en de g01. Lees er alleen zo nu en dan wel wisselde verhalen over, dus dat brengt me erg aan het twijfelen. Mocht iemand hier tips hebben: GRAAG! 

@Eviltwin-NL Ik snap inderdaad wat je bedoelt, de "docu" ging vooral over het geklaag van Lauren. Maar daar heb ik maar doorheen gekeken, haha! 

Verder vind ik de beslissing om een eerste replica aan te schaffen toch wel een hele moeilijke. Heb mijn oog laten valen op een specna arms en dan de sa-b04 en de g01. Lees er alleen zo nu en dan wel wisselde verhalen over, dus dat brengt me erg aan het twijfelen. Mocht iemand hier tips hebben: GRAAG! 

Welkom Jor!

Heb net ook een stukje zitten kijken en de docu beeld airsoft inderdaad als iets kneuzerigs af. Wat jammer is. Het laat ook de Milsim kant zien, die best wel wat serieuzer is dan de mensen die even een dagje naar B&A/Bunkerhill/etc. gaan.

Wat voor gear ga je gebruiken? Camo, etc. Nog een impressie van een bepaalde krijgsmacht/eenheid/karakter of gewoon lekker je eigen ding?

@RoelTheWorld Gear uitzoeken vind/vond ik ook nog een hele opgave. Ik vind het amrikaanse leger er over het algemeen erg strak uitzien, ook de navy seals. Maar mijn eerste kledingset heeft een multicam patroon. Heb hier en daar wat losse dingen gekocht, nu hopen dat alles mooi bij elkaar past!  Zodra ik de dingen binnen heb, zal ik wat plaatsen in het zojuist aangechaf topic. 

@RoelTheWorld Gear uitzoeken vind/vond ik ook nog een hele opgave. Ik vind het amrikaanse leger er over het algemeen erg strak uitzien, ook de navy seals. Maar mijn eerste kledingset heeft een multicam patroon. Heb hier en daar wat losse dingen gekocht, nu hopen dat alles mooi bij elkaar past!  Zodra ik de dingen binnen heb, zal ik wat plaatsen in het zojuist aangechaf topic. 

Een Navy Seal loadout is niet moeilijk samen te stellen, aangezien de meeste airsoft gear er relatief mee overeen komt. Je moet alleen wel even researchen wat zij dragen en wat er op lijkt. Google is je beste vriend. ;)

Met Multi-cam kan je ook de Neerlandse SF richting uit. Ooit de docu over Taskforce 55 gezien?

@RoelTheWorld Nee de docu nooit gezien, is dat wat? Ik zal eens kijken of ik hem op internet kan vinden. 

Ja google is de laatste dagen een zeer goede vriend gebleken, heb veel inspiratie op kunnen doen! 

@RoelTheWorld Nee de docu nooit gezien, is dat wat? Ik zal eens kijken of ik hem op internet kan vinden. 

Ja google is de laatste dagen een zeer goede vriend gebleken, heb veel inspiratie op kunnen doen! 

Is volgens mij geen hele docu, maar een stuk over TF55 op het nieuws. Laat in ieder geval de Commando's in afghanistan zien tijdens een missie. Sommigen dragen Multicam en sommigen dragen de standaard 3-colour desert.

Zover ik zie verschillen de camouflage patronen bij Special Forces erg veel. Licht aan de missie welke gebruikt word. Heb zelfs foto's van het KCT gezien waarin zij A-TACS dragen. Weet niet 100% zeker of dit ook A-TACS is. Maar leek er wel op.

Deze foto:
http://instagram.com/p/tdnVsbGx7x/

Welkom jorrit

Ik ben zelf nog niet in de mogelijkheid om te beginnen met airsoften en ben nog heel erg aan het twijfelen wat ik nou eigenlijk voor rol wil spelen in de airsoft wereld
Maar ik heb nog n half jaar om t uit te zoeken dus dat komt wel goed

Welkom Jorrit,

Ik had de docu ook gezien en het eigenlijk wijnig te melden over het werkelijke airsoft. Het was meer van: "Volg Lauren op een avontuur met een paar kerels die heel vroeg opstaan en veel geld uitgeven om soldaatje te kunnen spelen". Gelukkig is Lauren wel echt een lekker ding dus maakte ook wel weer iets goed haha!

Goeie keuze om voor de M4 te gaan. Je kiest dan een replica die zoals al gezegd is: Het makkelijkste platform om uit te breiden. Dus dat geld ook voor upgrades. Want als je de sport wat langer beoefend ga je al snel merken dat anderen bijvoorbeeld veel veder kan jou kunnen schieten en dan wil je natuurlijk zelf ook. Wat dat betreft upgrade je de M4 super makkelijk en je komt niet voor verassingen te staan.

Succes!

Groeten Roelof

Haa Jorrit! Welkom en leuk dat je je hier hebt aangemeld :D 

Goede keuze inderdaad om niet als sniper te beginnen. Dat is hier de laatste tijd een rage aan het worden ;) 

Heb je al een M4 model in je hoofd zitten? Of heb je nog geen keuze kunnen maken haha! 

He Jorrit,

Welkom, en leuk om je verhaal te lezen. Ik ken de video's en de aflevering met Lauren, want ook ik ben daardoor gecharmeerd geraakt!

Zelf heb ik mn pasje nu een aantal dagen in huis en ben zonder spelen toch voor de sniper class gegaan. Heb me eerst goed ingelezen maar sta nog steeds achter mijn keuze.

Ik ben benieuwd welke M4 je gaat nemen! 

Wat betreft outfit ben ik toch voor woodland gegaan. Leek me een beetje allround.

Succes!

@Jan Welke m4 ik ga nemen? Dat is een hele lastige vraag, haha! Wat een keuze zeg, ik zie zo langzamerhand door de bomen het bos niet meer. Vroeger speelde ik op de ps2 altijd socom en daar was mijn favoriete wapen de m4a1 sd, maar ook een m16 trekt me wel. Ik heb een aantal verschillende m4's van specna arms op het oog, maar mocht er iemand nog een goede tip of goed advies hebben dan hoor ik dat graag! 

@Michael En heb je nou lang moeten wachten op de NABV pas? Ik ben nu een goede week op weg, aanvraag VOG e.d. en vind het nu al te lang duren! Ben benieuwd wat je er van vindt, spelen als sniper? En wat heb je voor replica aangeschaft? 

@Jor ik had op 3 december mijn NABV-account aangemaakt en kreeg pas de 27e mijn pasje thuis.

De pasfoto was snel goedgekeurd en de betaling ook zo gedaan, alleen die VOG duurde een eeuwigheid. Let wel op dat de NABV alleen op dinsdag de postbus leegt volgens mij. En elke vrijdag worden passen gedrukt heb ik me laten vertellen.

Ben erg benieuwd wat me als sniper zijnde te wachten staat en heb gelukkig een maat die ook als sniper speelt met goede verhalen.

Ik heb nog geen bestelling gedaan aangezien ik er nog niet uit ben welke scope het moet worden, maar qua upgradable replica heb ik voor de Well MB01 gekozen.

@Michael De replica ziet er strak uit! Zelf vindt ik de m82a1 ook erg mooi. Succes met het zoeken naar de juiste scope!  

@Jor dat is zeker een mooie! Alleen na het vele zoeken naar snipers ben ik er wel achter gekomen dat dit volgens mij ook 1 van de duurste replica's is die je kan kopen.

hahaha ja er is een hoop smaak en keuze wat betreft M4 en M16 replicas. 

Bij Specna Arms en andere budget merken is het altijd een beetje mazzel hebben. Bij mijn specna zit de hop up bijvoorbeeld wat los. Maar verder is ie helemaal prima. Ook duurdere merken krijgen kuren of kunnen die krijgen. Maar met goedkopere merken heb je dat net wat meer. 

Mijn advies, zoek dus gewoon een mooie Specna Arms uit, of iets duurder als je dat er voor over hebt, en ga gewoon skirm ervaring op doen ^_^