Even voorstellen !

Frontliner

New Member
9 jan 2015
1
0
Trophies
1
Goedeavond Airsofters,


Ik ben Robin, 22 jaar jong en woon in Ochten (Gelderland,Neder-Betuwe)


Zelf moet ik nog beginnen met airsoften en heb nog nooit een Skrim meegemaakt. Door al de toffe video's die op youtube staan, lijkt deze sport echt wat voor mij, Team work en gezelligheid. Daarom is mijn vraag ook of ik een met iemand mee kan airsoften als introducé die bij mij in de omgeving woont. Zodat ik echt zeker weet dat dit echt iets voor mij is en mijn hobby van temaken.


Moet je voor introducé al lid zijn van de NABV?


Ik heb alle video's, met hoe begin je met airsoft heb ik allemaal gezien! (Erg leuk gedaan!!)


Ik heb zelf natuurlijk gelijk een beetje rond zitten tekijken voor een replica en gear maar ik heb geen idee. Een M416 of een AK47/74 lijkt mij wel wat als replica? tips?


Graag hoor ik van jullie!


Robin.


 


 


 


 


 
 
Er zijn genoeg organisatie die replica's verhuren. Je hoeft dan nog geen lid te zijn van de nabv. Mocht het wat zijn voor je dan moet je eerst lid worden van de nabv voor je een replica in huis kan halen.
Verder veel plezier hier op het forum en met je hopenlijk nieuwe hobby.
 
Hey Robin,


Zoals Driven al aan geeft, je mag zonder NABV lidmaatschap als introduce skirmen. Je hoeft niet perse met iemand mee. Je mag ook zelfstandig aanmelden bij een evenement als Introduce en de organisatie kan je dan gewoon inschrijven. Met iemand anders mee is wel leuker, maar hoeft dus niet perse. 


Greetings
 
Hey,


Dus als ik mij aanmeld als introduce in mijn ééntje moet ik wel voor eigen gear zorgen neem ik aan ?


Gr


 


 
 
Als je geen eigen spullen hebt zoek je een organisatie uit die huurkitjes heeft. Wat deze kitjes precies inhouden verschilt per organisator maar bevat meestal:

- Een veiligheidsbril

- Een aeg AA

- Een high cap magazijn

- Iets van kleding, meestal een groene overal

Om jezelf aan te melden mail je de organisator met de vermelding dat je graag als introducé aangemeld wilt worden en gebruik wilt maken van een huurkit.

Ga je met een NABV lid mee en leen je ook diens spullen dan kan het beste het lid je aanmelding verzorgen.



De belangrijkste eigen gear waarvoor je moet zorgen zijn goede stevige schoenen. Mocht de organisator niks van kleding beschikbaar stellen dan dien je zelf iets mee te nemen om in te skirmen. Vergeet niet dat arriveren in camo officieel niet toegestaan is (al zie ik helaas veel mensen die regel overtreden)

 
 
Welkom robin :)

@oddball
Is dat van het arriveren in camo serieus niet toe gestaan ?
Dat wist ik namelijk niet
Nou moet ik dus ook een grote tas gaan aanschaffen voor mn gear enzo
 
Bedankt voor de info!.


Het niet morgen arriveren in camo wist ik!


 


Gr


 
 
He Frontliner,


Welkom op het forum! Zo te zien heb je alle antwoorden al en welke replica je het beste kan kopen hangt af van wat je budget is en welke upgrades je wil doen.


Veel plezier en hopelijk ook een nieuwe hobby!
 
Welkom Robin!

Ik kan je niet veel meer vertellen dan de heren voor mij. Ik bevestig wel wat zij hebben uitgelegd.

Overigens hoef je geen NABV pas te hebben om gear zoals tactical-vesten en magazijn pouches te kopen. Maar natuurlijk wel om een replica te kopen.

En wat betreft de HK416 replica's stel ik het merk VFC voor, deze zijn van goeie kwaliteit em gelicensde replica's dus hebben zels de H&K markeringen. Vrijwel een 100% replica op de echte kogels na natuurlijk. Alleen is wel een prijzig ding.

En wat betreft AK replica's, is Cyma zover ik weet een goed merk. Niet heel erg duur ook.


Hopelijk helpt dit een beetje!
 
@RoelTheWorld


Kun je er meteen even bij vertellen dat je nog nooit geskirmd hebt en nog geen replicas bezit dus eigenlijk puur je bevindingen uit reviews op het internet haalt.


VFC is inderdaad een goed merk , Cyma is leuk maar wel een hit or mis AA , met een beetje pech kun je meteen alle internals al vervangen terwijl je net 100 schoten hebt gelost.


Ik zeg overigens niet dat het met VFC of andere High end merken niet kan gebeuren, de kans is wel kleiner daarop.
 
@RoelTheWorld


Kun je er meteen even bij vertellen dat je nog nooit geskirmd hebt en nog geen replicas bezit dus eigenlijk puur je bevindingen uit reviews op het internet haalt.

Ik heb nooit geskirmd nee. Maar dit betekend nog niet gelijk dat ik niets van een AA en zijn kwaliteit weet.

Maar had het er inderdaad het beste bij kunnen vermelden.
 
Waar haal je dan die kennis vandaan dan als ik vragen mag?


Hoeveel AA's heb je daadwerkelijk in je handen gehad en open gemaakt?


 
 
 


Bedankt voor alle info heren !


Ik ga eerst maar is even een huur-kit nemen voor dat ik alles ga aanschaffen.


@RoelTheWorld je bedoelt deze replica.


Heb super veel reviews zitten lezen en dit is zeker een goed apparaat.


Te koop bij Hes van Zweden (Arnhem) voor 449,-


Heckler&Koch 416 CQB AEG

ER-VFC-HK416-14.jpg



 
 
Waar haal je dan die kennis vandaan dan als ik vragen mag?


Hoeveel AA's heb je daadwerkelijk in je handen gehad en open gemaakt?


 

Wat maakt het uit? Het gaat hier om het helpen van frontliner. Ik heb zelf de bedoeling on precies diezelfde replica te halen dus doe mijn research.
 
 


Bedankt voor alle info heren !


Ik ga eerst maar is even een huur-kit nemen voor dat ik alles ga aanschaffen.


@RoelTheWorld je bedoelt deze replica.


Heb super veel reviews zitten lezen en dit is zeker een goed apparaat.


Te koop bij Hes van Zweden (Arnhem) voor 449,-


Heckler&Koch 416 CQB AEG

ER-VFC-HK416-14.jpg



 

Ja precies die replica! Mooi ding.
 
Het maakt uit dat je mensen gaat adviseren over een aankoop terwijl je zelf nog nooit een replica in je handen hebt gehad.


beetje vreemd dat ik iemand over een magnetron ga adviseren en er dan bij zeg : Ohja ik heb er zelf geen, maar ik heb wel het boekje gelezen hoor ohja en ik heb wat filmpjes op youtube gezien.


Je gaat iemand over aankopen adviseren terwijl je zelf nog een beginner bent.


Straks koopt die jongen een Cyma omdat jij hem geadviseert hebt dat het een goede AK is. blijkt dat ie een "Lemon" koopt. en dan? kan hij dan bij jouw zijn geld terug halen?


Als je dan iemand advies geeft doe het dan wel goed.
 
Het maakt uit dat je mensen gaat adviseren over een aankoop terwijl je zelf nog nooit een replica in je handen hebt gehad.


beetje vreemd dat ik iemand over een magnetron ga adviseren en er dan bij zeg : Ohja ik heb er zelf geen, maar ik heb wel het boekje gelezen hoor ohja en ik heb wat filmpjes op youtube gezien.


Je gaat iemand over aankopen adviseren terwijl je zelf nog een beginner bent.


Straks koopt die jongen een Cyma omdat jij hem geadviseert hebt dat het een goede AK is. blijkt dat ie een "Lemon" koopt. en dan? kan hij dan bij jouw zijn geld terug halen?


Als je dan iemand advies geeft doe het dan wel goed.

Klopt je hebt helemaal gelijk, ik kan beter vermelden dat ik zelf nooit een Cyma of VFC heb gebruikt. Mijn advies was enkel gebasseerd op reviews en gebruikers ervaringen van airsofters waar ik mee gesproken heb die een van deze twee merken heeft gebruikt.

Ik probeer enkel te helpen waar ik kan. Zonder bedoeling dat iemand met alleen mijn advies een replica gaat kopen. Ik raad enkel merken aan die naar mijn weten (relatief) goed zijn. Hierna is het aan diegene zelf natuurlijk om verder zelf uit te zoeken bij andere bronnen of dit ook de juiste replica/kwaliteit/prijs naar zijn/haar voorkeur is.

Maar bedankt voor de feedback! Zal er in de toekomst op letten dat ik duidelijk maak dat mijn info gebaseerd is op andermans informatie, en dat ik zelf nog niet ondervonden heb door middel van eigen ervaring of dit ook werkelijk zo is.
 
@Sander Roel is denk ik super enthousiast over deze replicas! En ik vindt het super leuk dat hij tijd voor mij neemt ! Bedankt @RoelTheWorld


De beslissing is natuurlijk aan mij welke replica ik zal aanschaffen. Maar ik kijk natuurlijk wel naar adviesen die mensen geven over de apparaten. 


Zelf heb ik ook rond gekeken en ik lees inderdaad dat Cyma niet een best merk is. 


Gr Robin


 
 
Heej @Frontliner,


Welkom op dit forum.


Ik heb zelf een M4 van het merk ICS, full metal, pracht apparaat. Zeker een aanrader.