Even voorstellen!

JelleV

New Member
17 nov 2019
4
0
Trophies
1
Hey! Ik ben Jelle en ik ben momenteel 17 jaar oud, volgende week is het eindelijk zo ver en word ik 18. Mag ik eindelijk legaal airsoften na lang hebben moeten wachten. Sinds de eerste keer dat ik airsoft zag vond ik het er gelijk geweldig eruit zien. Nu voordat ik grote aankopen ga doen wil ik eerst even als introducee keertje meespelen. Ben van plan om dit in het weekend van 30 november / 1 december te gaan doen. Ben helaas nu nog even afhankelijk van het OV. Ik weet niet wat voor locaties jullie aanraden? Ik kom uit Gorinchem en ben dus nog wel afhankelijk van het OV.

Ben dus erg benieuwd of ik het wat ga vinden!

Buiten airsoft zijn mijn interesses: sporten, gamen, lezen, gitaar spelen.
Ik ben afgestudeerd op MBO4 Applicatie Ontwikkeling en heb nu een tussenjaar en volgend jaar start ik aan de studie Social Work op het HBO.

Als je verdere vragen hebt stel ze gerust!

Laatst bewerkt:
Welkom!

Allereerst super dat je netjes hebt gewacht, verstandige keuze!
Meespelen als introducé is een goed idee om het eens te ontdekken. Ik wil wel altijd mensen meegeven die voor het eerst spelen rekening te houden met dingetjes die je als je zelf gear aan gaat schaffen als je het wat vind allemaal zelf kan bepalen of kan voorkomen, denk hierbij aan replica's die niet lekker zijn afgesteld, of als de huurkitjes kwalitatief niet wat voorstellen en het spel wellicht een beetje kunnen bederven.

Er zijn talloze locaties best goed bereikbaar met het OV, in de buurt van Gorinchem ken ik er helaas geen, ben daar niet zo bekend, zelf speel ik eigenlijk alleen in Flevoland ( Balls & Arrows )

Er is vast wel iemand uit je buurt die wel locaties kent die wat korter bij zijn :)

Hoi jelle, welkom!
Hier al tussen gekeken?
https://www.nabv.nl/locaties

In jouw geval zal ik zeker vaak naar het Nationaal Airsoft Centrum (NAC) in Geldermalsen gaan.
Verder heb je Combat-Outpost in Oude-Tonge, Running the Target in Den Haag, Combat City in Leiden, Airsoft Inc. in Den Haag, nog een toffe locatie in Waalwijk en Outdoor Brielle in Zwartewaal.
Mocht je interesse hebben in ene evenement. Maak die dan even aan op dat forum. Als er meer geïnteresseerde zijn is het helemaal niet gek om te kijken of je met iemand mee kan kijken ofzo :)

Hoi jelle, welkom!
Hier al tussen gekeken?
https://www.nabv.nl/locaties

In jouw geval zal ik zeker vaak naar het Nationaal Airsoft Centrum (NAC) in Geldermalsen gaan.
Verder heb je Combat-Outpost in Oude-Tonge, Running the Target in Den Haag, Combat City in Leiden, Airsoft Inc. in Den Haag, nog een toffe locatie in Waalwijk en Outdoor Brielle in Zwartewaal.
Mocht je interesse hebben in ene evenement. Maak die dan even aan op dat forum. Als er meer geïnteresseerde zijn is het helemaal niet gek om te kijken of je met iemand mee kan kijken ofzo :)

Ik heb inderdaad wat locaties nu waar ik heen kan! Bedankt! Kan je trouwens in het NAC ook replica's testen, zit er daar een winkel bij? Voor stel als ik straks lid wordt van de nabv en een replica wil gaan kopen.

Ik heb inderdaad wat locaties nu waar ik heen kan! Bedankt! Kan je trouwens in het NAC ook replica's testen, zit er daar een winkel bij? Voor stel als ik straks lid wordt van de nabv en een replica wil gaan kopen.

Nac hebben ze wel replica’s aan de muur hangen waar je soms mee kan schieten, zijn er weinig, er is geen winkel bij de nabv.
Echter zijn er wel genoeg winkels die over een groot assortiment en range beschikken om te testen.
Als je naar een skirm gaat kan je aanraden om gewoon aan mensen te vragen of je hun replica mag vasthouden en er even mee mag schieten. De meeste mensen zullen je graag helpen. Zo krijg je een beter beeld van welke replica/rol je aanspreekt.

Zoals @Recros in bovenstaande al zegt.
Wat ik daaraan toe wil voegen is dat Com-Bat (een airsoft winkel) 800 meter verderop zit.
Daar kun je terecht voor onderdelen.
In jouw geval zou ik naar QTAC in Wouw (Wauw?) gaan. Dat ligt net buiten Roosendaal en die hebben wél een schietbaan en verkopen replica's.
Verder heb je Airsoft Incl in Den Haag (bij de uithof) en Shogun in Wormerveer waar je ook alles kunt testen. Das voor jou in de buurt wel het meest handige.

Daarbij wil ik nog een kleine tip geven. Bepaalde replica's zijn in het buitenland een stuk goedkoper dan hier in Nederland, soms kan dit oplopen tot een paar honderd euro in het duurdere segment. Dus mocht je een replica gevonden hebben die jou aanspreekt, kijk altijd even wat die op andere Europese websites kost. Mocht het prijsverschil maar enkele tientjes schelen kan je de replica beter in Nederland aanschaffen ivm service en gemak.

Daarbij wil ik nog een kleine tip geven. Bepaalde replica's zijn in het buitenland een stuk goedkoper dan hier in Nederland, soms kan dit oplopen tot een paar honderd euro in het duurdere segment. Dus mocht je een replica gevonden hebben die jou aanspreekt, kijk altijd even wat die op andere Europese websites kost. Mocht het prijsverschil maar enkele tientjes schelen kan je de replica beter in Nederland aanschaffen ivm service en gemak.

Bedankt voor de tip, hoe kan ik het dan het beste doen? Ik vind het ook zo lullig om bij een winkel binnen te lopen, van allerlei replica's te testen maar er geen één te kopen omdat ik het erna online ga bestellen.

Bedankt voor de tip, hoe kan ik het dan het beste doen? Ik vind het ook zo lullig om bij een winkel binnen te lopen, van allerlei replica's te testen maar er geen één te kopen omdat ik het erna online ga bestellen.

Ik persoonlijk kijk van te voren al online welke replica's ik wellicht zou willen hebben en hoe groot het prijsverschil is. Nu schelen naar mijn weten Krytacs of g en g niet enorm veel.
Maar als je gaat kijken naar Tm of een AK, die zijn in het buitenland vaak een stuk goedkoper.
Zo kost een scar h of l in Nederland 750 bij shogun en bij airsoftshop.be rond de 550. Voor die 200 euro heb jij toch je magazijnen, sling, lipo en misschien een leuke scope