Evenement aanmaken bij aanschaf replica in winkel?

Leon

Well-Known Member
8 jan 2018
167
51
Trophies
6
Wanneer je een replica in een fysieke winkel aanschaft en deze vanaf daar mee naar huis wilt nemen, is het dan verplicht of nodig om een evenement aan te maken gezien je een AA vervoert?

En hoe zit het als je een pakketje afhaalt met een AA erin? Ik kon een dergelijk topic niet zo snel vinden op het forum en ook niet in de reglementen van de NABV. Alvast bedankt voor de reactie(s)!
 
Laatst bewerkt:
voor een airsoft winkel is er vrijstelling. Voor een pakketje is een beetje een rare situatie omdat men er eigenlijk vanuit gaat dat het bij je thuis wordt afgeleverd.
 
voor een airsoft winkel is er vrijstelling. Voor een pakketje is een beetje een rare situatie omdat men er eigenlijk vanuit gaat dat het bij je thuis wordt afgeleverd.

Hmmmm.. dus het antwoord blijf je me schuldig? :p
 
Waar Rebelattack op doelt is dat je verplicht bent een evenement aan te maken zodra er een Airsoftreplica op die locatie is of naar die locatie vervoerd wordt, met uitzondering van:
- Jou thuisadres, want je NABV-pas bevat je thuisadres en is daarmee vrijgesteld
- Een Airsoftwinkel (mits je op directe route van jouw thuisadres naar deze winkel rijdt)
- Een geplande, publieke Skirm (deze moet verplicht aangemeld zijn bij de NABV)

Voor al het andere moet je een Event aanmaken. Bijvoorbeeld als je gaat sleutelen bij een vriend die ook NABV'er is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Leon
Die geplande skirm, moet je die door elke airsofter die erheen gaat aangemeld worden of door de organisatie?
 
Dat gaat leuk worden voor een vriend. Pakket is afgeleverd bij een pakketshop verderop in de stad. GLS (en Gunfire) heeft standaard een flex delivery optie om te kunnen leveren aan een pakketshop. Niet heel handig
 
Waar Rebelattack op doelt is dat je verplicht bent een evenement aan te maken zodra er een Airsoftreplica op die locatie is of naar die locatie vervoerd wordt, met uitzondering van:
- Jou thuisadres, want je NABV-pas bevat je thuisadres en is daarmee vrijgesteld
- Een Airsoftwinkel (mits je op directe route van jouw thuisadres naar deze winkel rijdt)
- Een geplande, publieke Skirm (deze moet verplicht aangemeld zijn bij de NABV)

Voor al het andere moet je een Event aanmaken. Bijvoorbeeld als je gaat sleutelen bij een vriend die ook NABV'er is.

@Joris erg bedankt voor je uitleg, duidelijk verhaal.
 
Die geplande skirm, moet je die door elke airsofter die erheen gaat aangemeld worden of door de organisatie?

Zoals ik het begrijp maakt de organisatie een evenement aan, deze kun je ook altijd zien onder evenementen via de website van de NABV. Als je naar een open Skirm gaat, vul je in je in 'mijn NABV' onder je activiteit in dat je hier heen gaat.

Dat gaat leuk worden voor een vriend. Pakket is afgeleverd bij een pakketshop verderop in de stad. GLS (en Gunfire) heeft standaard een flex delivery optie om te kunnen leveren aan een pakketshop. Niet heel handig

Volgens mij moet dat dus geen probleem zijn aan het verhaal van Joris te horen. Zolang de replica maar (rechtstreeks) wordt vervoerd van de pakketshop naar het thuisadres van degene die op de NABV pas staat.
 
Je moet het probleem niet groter maken dan het is bij het ophalen van het pakketje. Gewoon aan nemen en direct naar huis. Zo lang je niet eerst boodschappen gaat doen en even gaat tanken is er natuurlijk niks aan de hand

Edit: en thuis pas uit pakken natuurlijk, niet eerst even kijken in de auto. Al spreekt dat hopelijk voor zich;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Leon
Je moet het probleem niet groter maken dan het is bij het ophalen van het pakketje. Gewoon aan nemen en direct naar huis. Zo lang je niet eerst boodschappen gaat doen en even gaat tanken is er natuurlijk niks aan de hand

Edit: en thuis pas uit pakken natuurlijk, niet eerst even kijken in de auto. Al spreekt dat hopelijk voor zich;)

Zo kijk ik er persoonlijk ook tegenaan, maar omdat ik nog nieuw ben in de sport vind ik het wel goed om dit soort dingen even goed uit te zoeken!
En uiteraard pas thuis unboxen, maar dat is half the fun ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix