Of er altijd veel mensen aanwezig zijn? Tja hang er een beetje van af.
Als je in zomer buiten gaat spelen, en het is al een week lang mooi droog weer. Graatje of 20. Dan schrijven veel deelnemers zich de week er voor nog even snel in. en sta je op een vol veld.
Is het weer wat minder, dan zal er vaak een iets minder vol veld staan. Maar meestal wel genoeg om een leuke dag te hebben.
Natuurlijk heb je op een groot veld, wel weer een groter risico dat er relatief weinig spelers per m2 zijn . Maar vaak passen ze de missie er wel op aan, of gebruiken ze dan maar een deel van het speelveld.
Echter heb het 1 keer in Assendelf RSL meegemaakt, dat de hele skirm werd afgezegd, omdat er maar 8 aanmeldingen waren. Maar hier kregen we de middag / avond er voor een mailtje over.
Verder kan het natuurlijk ook heel leuk zijn om op een rustig veld te spelen. Zo was ik 2 Januari indoor bij Helenaveen. Aan het begin van de dag , waren er zo'n 24 / 40 spelers. Echt door breken ging al niet lekker meer. En er werd veel door het midden heen en weer geschoten.
Tussen de middag gingen er 8 spelers weg, en was het dus 16 / 40 = 8 vs 8. Hierdoor ligt het veld veel meer open. En kun als je een beetje je best doet, achter de vijand komen. Hierdoor word het spel veel diverser en panischer als het begin van de dag. Ook door de kleine groep werd het veel gezelliger en werden hits ook echt veel beter genomen. Naar mijn mening dus juist erg leuk.
Daarbij roep ik vaker, dat % 60 van de max veldcapaciteit het leukste is, omdat je dan nog een beetje duw en trek ruimte hebt voor mooie acties.
Of je eerder weg kan... Ja dat kan bijna altijd wel. Er zijn situaties zoals bij het mega event van Unit13 in oktober 2015, waarbij de auto's dan door het speelveld moeten wat erg irritant is, maar in over leg kan het vaak wel. Ook bij balls and arrows, moet je door het speelveld. om van de safety., naar de auto te komen. Dus het is niet ideaal. Maar in goed overleg kom je een heel eind.