Facelift CZ 805 Bren

Beetje laat maar hoe schiet hij uit de doos en is het de variant die M4 mags pakt, zit te twijfelen tussen 805 bren of scar L
En heb je een shop
 
De Bren is prima uit de doos. Je kunt online nagenoeg alleen maar de versie vinden die m4 mags pakt. De m4 versie is te herkennen aan het feit dat de magrelease op de magwell zit vergelijkbaar met n m4. De versie die andere mags pakt heeft de magrelease tegen de trigger guard zitten. Hij is ietsje kieskeuriger met magazijnen dan de gemiddelde m4, maar de meeste passen wel. Hij is ook redelijk goed te upgraden, de mainspring is quickchange, en de V3 gearbox is robuust. Enige wat offspec is is de hopup unit en de nozzle. Voor de hopunit is geen retrofit voor te vinden maar doet het best oke. Een betere nozzle met o-ring is wel te krijgen. De batterijruimte is nogal klein, qua dimensies vergelijkbaar met een AK. Ik heb zelf een dummy peq box gebruikt om mijn batterij in te plaatsen. Toen ik hem heb geupgrade heb ik de kabels naar de voorkant geleid en aan de voorkant uit de rail in de peq box gedaan. Dit is redelijk goed te doen. Techen vond ik met deze replica best makkelijk. Je moet wel wat losschroeven aan de rail, maar de selector etc hoeft niet losgeschroefd te worden in tegenstelling tot een m4. Als je t een beetje vaker doet is hij sneller dan een m4 om de gearbox eruit te krijgen. De gearbox is V3 welke ik eenvoudiger vind om aan te werken. Motorhoogte is beter te controleren en je hebt minder schroeven bijvoorbeeld.
 
Terug
Bovenaan