Feeding issues en lage FPS

Man of War

Well-Known Member
2 apr 2017
137
37
Trophies
11
Een poosje terug heb ik een Specna arms SA-V04 gekocht. Ik heb hem meteen open getrokken en de originele veer verwisseld met de veer die in de doos zat om hem legaal te maken. Echter wordt op de website van SA deze replica met twee FPS waardes aangeprezen. Deze waardes zijn 410/310 FPS echter kwam ik er tijdens het chornoën erachter dat hij op zijn hoogste 250 FPS schiet. Ook kwam ik er vandaag achter dat hij feeding issues heeft hij schiet de eerste omwenteling wel, de twee niet, de derde wel, ga zo maar door. Wat kan ik hier aan doen?

Had ik ook, Boudewijn ook en wel meer mensen die ik ken. De SA midcaps geven vaak feedingproblemen bij SA replicas.

Over de FPS heb ik te weinig kennis voor een goed advies, maar ik vermoed een airseal probleem.

De Ares magazijnen!

http://www.com-bat.nl/mid-cap/193-ares-m4-midcap-140rds.html

Niet duur, feeden super!

Je FPS kan van alles zijn... dan zou je alle onderdelen moeten nagaan die met je airseal te maken hebben, maar het kan b.v. een je piston zijn die niet lekker door de geleiders loopt en hierdoor je veer tegenwerkt waardoor er minder druk wordt opgebouwd. Maar tegelijk kan je ook je bucking zijn waar lucht ontsnapt.

Persoonlijk zou ik adviseren je gearbox sowieso open te maken en er gelijk wat shims en fatsoenlijk vet in te gooien. Als je nog wat budget hebt zou ik dan ook de pistonhead, cilinderhead en nozzle vervangen en als er dan nog wat over is dan ook maar je piston en cilinder zelf :) tegelijk is de correctie van je AOE er 1tje die eigenlijk niks kost, dus neem die ook maar mee :)

Het is allemaal ff werk, maar uiteindelijk loopt alles wel soepeler en daarmee verleng je de levensduur, maar ook de stabiliteit van je FPS (waar je veel meer aan hebt, dan alleen maar een hoge FPS).

Hopelijk heb je er wat aan! :)

Groet,
Peter

Je fps heb inderdaad te maken met heel veel factoren maar deze zijn al genoemd over je trigger probleem is dit mijn gedachte: zo kan het ook zijn dat je trigger contacts niet goed meer geleiden/ te zwakke motor of een motor die het niet meer goed doet dit kan je denk ik wel enigzinds uitsluiten in elk geval loop alles na overweeg een mosfet en anders als je trigger contacts het zijn lekker gaan wed sanden met nat schuur papier good luck

Probeer de hopup unit eens strakker tegen de gearbox aan te krijgen. Dit kan makkelijk door een rubber ringetje over de inner barrel te schuiven. Hierdoor drukt de outter barrel de hopup tegen de gearbox en zal er minder lucht lekken. Dit deed wonderen voor mijn M4 replica.

Video indien mijn uitleg onduidelijk was ;)

Tijdens het shimmen en nakijken van alle onderdelen van mijn gearbox kwam ik er achter dat er bijna geen tanden op mijn zuiger zitten.

Oftewel piston gestript dat wordt een nieuwe piston als je kijkt bij shs dan heb je vaak wel prima pistons voor een zacht prijsje:)

Dat kan wel eens de rede zijn van je FPS verlies en mogelijk zelf het om de zoveel schoten schieten...

Gelukkig is een nieuwe piston idd niet heel duur.

Succes met de vervanging!

Groet,
Peter

Als je er 1 ergens kan ophalen is een nieuwe piston er zo ingezet! Heb je mooi wat te doen bij het kampvuur ;)

Maar alvast veel plezier bij Bunker Hill, tot zondag!

Groet,
Peter

Misschien dat er mensen op het forum zijn die het hele weekend gaan en een spare piston hebben. Ik heb ze wel maar ga niet naar Bunker hill :|. Vervangen is fluitje van een cent en heb je alleen een kruiskop voor nodig.

• Leuk
Waarderingen: chris93