'ff voorstellen.

Chunkr

Member
3 nov 2016
5
1
Trophies
2
Hallo!

Ik ben Pieter! 22 jaar oud en woonachtig in de omgeving van Arnhem, recentelijk door familie en vrienden toch wel een beetje geïnteresseerd geraakt in Airsoft en nu samen met mijn broertje bezig met onze NABV passen.

Ondertussen al flink aan 't zoeken naar een aantal mooie replicas om mee te gaan beginnen, wat raden jullie aan?

Cheers!

Welkom @Chunkr !

Wat raden we aan? AK's natuurlijk!
Nee grapje.. je moet natuurlijk kiezen wat je zelf wilt.
De zoektocht is de voorpret van het skirmen, dus alvast veel plezier en wie weet tot op het veld!

• Leuk
Waarderingen: Pietjepuk123 en Chunkr
Hoi Chunkr en welkom op ons mooie, gezellige forum.

Zelf woon ik ook in de omgeving Arnhem en volgens mij zit @ChaoSState hier ook ergens in de buurt :D

Qua replica is de eerste vraag eigenlijk wat je op het gebied van modellen mooi vindt. M4/M16 (AR15 familie), een AK, een AUG of een SCAR? Binnen die groepen heb je weer verschillende merken, met verschillende kwaliteiten en bijbehorende prijsniveaus.

Veel airsofters beginnen met een AR15 model, die zijn gemakkelijk te krijgen en goed aan te passen aan de gebruiker. Je zou even kunnen kijken bij Gunfire en dan de merken Specna Arms en G&G bekijken. Beide merken zijn redelijk vriendelijk voor de portemonnee en out-of-the-box zijn ze prima te gebruiken. Nadeel is dat je dan wel loopt met een model dat 90% van alle andere airsofters ook heeft, dus als je dat niet wil, raad ik je aan eens te kijken naar bijvoorbeeld een AK!

Voordat je vanalles gaat aanschaffen, zou ik je echter wel aanraden om een aantal keer met huurkit te gaan spelen zodat je zeker weet dat je het leuk vindt. Het is gewoon zonde om een hoop spullen aan te schaffen en al na een paar keer erachter te komen dat je het voor niets hebt gekocht. Dan is het kapitaalvernietiging en dat is jammer :P

• Leuk
Waarderingen: Chunkr
Hallo!

Ik ben Pieter! 22 jaar oud en woonachtig in de omgeving van Arnhem, recentelijk door familie en vrienden toch wel een beetje geïnteresseerd geraakt in Airsoft en nu samen met mijn broertje bezig met onze NABV passen.

Ondertussen al flink aan 't zoeken naar een aantal mooie replicas om mee te gaan beginnen, wat raden jullie aan?

Cheers!
Welkom! Wat goed dat je gaat beginnen aan deze epische sport! Je bent weer voorzien van advies dus ik kan weinig meer doen dan je welkem heten en wachten op welke keuze je gaat maken ;)

• Leuk
Waarderingen: Chunkr en Stey
Hey welkom hier op het forum.
Eindelijk iemand uit mijn omgeving :) woon zelf in nijmegen.
En inderdaad wat Jan ook al zegt genoeg advies hier al :p

Tot op het battlefield, neem aan dat je vast wel een keer naar paintballworld in arnhem zal gaan.

Cool man,
Maak tegen die tijd maar event aan hier op het forum dan komt dat wel goed :)

Welkom en ik zie dat alle belangrijke info al gegeven is.
Rest mij nog te zeggen dat er meer is dan AK's en AR15's.
Kijk ook eens naar bijv.de klassiekers in de vorm van de ww2 replica's of wat jonger,de M14,Fall of de bull-pup's van Steyer.