Ff voorstellen

Dylan

Member
15 jan 2017
5
0
Trophies
1
Een hele goeie avond ik kom me even voorstellen.

Mijn naam is Dylan ben 26 jaar oud en ben woonachtig in groot-ammers ik woon nu nog gezellig bij me ouders maar ben op dit moment bezig met een huis kopen en hypotheek regelen.

Ik moet jullie even waarschuwen dat ik echt een verschrikkelijke last van dyslexie heb dus Let asjeblieft niet op schrijft fouten

Ik heb me aangemeld op dit forum omdat ik eigelijk graag informatie wil in winnen ik word eigelijk soort van gedwongen door vrouw lief om een hobby te nemen en niet elk weekend als een zoutzak op de bank zit te game. Waarop ik heb gezegd is goed ik ga informatie in winnen over airsoft en als huis geregeld is ga ik dat doen. Ik weet dat je ingeschreven moet zijn bij een vereniging voordat je überhaupt ook maar na mag denken om een replica te mogen kopen. Ook de kosten daarvan is natuurlijk wel bekend.via het internet bekeken. Maar nu zit ik zelf met het volgende. Hoe sportief moet je zijn om te zeggen dat je niet na 1 spel met fles zuurstof in de berm zit en is der ook echt de mogelijkheid om inderdaad elk weekend aan een event mee te doen (ben in bezit van auto)ik ben voor de rest alleen maar bekend met airsoft vanaf YouTube en vind altijd een leuke en zeer gezellige sfeer waar ik graag zelf in de toekomst ook deel van uit wil maken

Groetjes Dylan
 
Welkom Dylan!

Inderdaad, je dient lid te zijn van de NABV (www.nabv.nl).
Hierna (en inleveren van VOG) krijg je een pasje en mag je vrij de replica's bezitten.

Sportief... tja, zelf heb ik geen geweldige conditie, maar ik kan aardig meekomen. Je kunt elke week (meerdere malen) skirmen. Sowieso hebben organisaties de Zondag skirm, en andere organisaties doen ook vrijdag avond of zaterdags een evenement.

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust en er zal vast iemand antwoorden.
 
Dat komt zeker goed ik heb nog alle tijd om me zeer goed in te lezen en uiteraard voor ik echt begin eens proef te draaien. Me vriendin stelt alleen een terechte vraag hoe zit het met de opslag van de replica''s in huis want ze heeft klein zoontje van 4 die alles heel interessant vind. Uiteraard snap ik dat je zelf veranderwoordelijk bent voor het veilig opbergen hier van. Maar zitten daar nog verplichtingen aan.
 
Enige verplichting is dat de replica's in een afgesloten ruimte opgeslagen worden. Deze mogen niet toegankelijk zijn voor Niet-NABV leden. Lullig gezegd: Moeders de vrouw mag niet de kamer in lopen en toegang hebben tot de kast waar replica's in opgeslagen zijn. Er zijn geen vereisten zoals verankerd aan de vloer of iets dergelijks, zolang de ruimte (kamer / kast) maar afgesloten is, en alleen toegankelijk voor jou (met sleutel).
 
Welkom Dylan,
Klinkt herkenbaar. De dagen skirmen zijn perfect voor dr even uit. Lekker raggen door het bos.

Ik heb zelf mijn replicas in een stevige kunstof koffer met slot. Buiten bereik van grijpgrage vingertjes.
 
Dat is inderdaad de bedoeling om er even 1 dag heerlijk uit te zijn en gewoon lekker te genieten. Is fijn om te weten dat er voor de rest niet zulke hele zware weten verbonden zijn aan het opslaan van replica''s kijk en nou ben ik ook nog eens een echte oerhollandse jongen en ben dan beetje nieuwsgierig wat het prijs kaartje er aan is. Als ik zo brutaal mag zijn omdat te vragen.
 
Ligt eraan... hoe gek wil je het maken?
Je kan vanaf een eurootje of 150 wat krijgen, maar ook voor 300, 400, 500, 600, 1000, 2000, 2500 etc.
Dus je kan het zo gek maken als je zelf wilt :D

Ik raad aan om eerst gewoon een keer een huursetje te nemen, zeker weten dat je het wilt, en dan beslissen.
 
Dat ga ik ook zeker te weten doenmaar als het net zo verslavend is als battelfield1dan moet ik daar geen probleem in zien als ik hier ook gesprekken lees is de samenhorigheid als iets wat me echt heel erg bevalt
 
Als je de kale replica bedoelt dan zijn er hele leuke voor ongeveer 250 euro. Bijv. Specna arms. Er is hier ergens een topic met de verschillende merken.

Daarnaast moet je nog batterijen en een oplader hebben. Deze zitten soms bij de replica maar zeker niet altijd.

inschrijfgeld kost vaak 20 - 25 euro voor een dag spelen. Zakje bb's kost ongeveer 15 euro, maar die hele zak schiet je er niet in één dag door, uitzonderingen daargelaten ;)

Je kunt het eigenlijk zo gek maken als je zelf wilt.

Kleding kun je van de legerdump halen voor een habbekrats.

Nabv lid zijn kost ongeveer 80 euro per jaar met eens in de drie jaar een nieuwe vog van ong. 35 euro.
 
  • Leuk
Waarderingen: BoomSmurf
Als je Battlefield 1 verslavend vindt... dan heb je nog geen Airsoft ervaren.
Is totaal iets anders dan "100% skill" met een controller of keyboard+mouse, en dan moet je zelf rennen, richten, schieten, in dekking gaan (of niet).
Ik ben niet zo van de FPS shooters... gewoon omdat ik slecht ben, maar Airsoft vind ik geweldig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pietjepuk123
Hoi dylan welkom op acn bovenstaande info klopt allemaal daar heb ikzelf niks op toe te voegen :)

Wat ik verder je kan aan raden is eerst huren dan als eerste je eigen veiligheid regelen(paintball masker of super bril met mesh en stevige schoenen) dan idd legerdump.nl en dan nabv met replica zo ben ik dan begonnen.

Verder idd zorg ervoor dat alleen jij in eerste instantie bij je airsoft spul kan komen en kwa conditie is het gewoon opbouwen knallen en op passen dat je niet te diep in het spelletje opgaat wat jammer genoeg gebeurd en dat levert alleen gezeik op:)

Verder heb je kwa replicas een groot aanbod en is het maar net wat je wilt ik koop bijvoorbeeld een wat duurder model naar aanleiding van goede reviews en koop dan risicos af maar iemand met een minder budget voor specna arms bijvoorbeeld is op het veld niet minder als een persoon met top of the top replicas vul daarom lekker met google je eigen replica in en ga daarvoor

Succes en vragen staat vrij
Greets chris
 
Welkom Dylan,

Goed dat je je even hebt aangemeld op het forum. Dat maakt het makkelijker al je vragen te kunnen stellen.
Succes met de oriëntatie!
 
Welkom! Wat tof dat je vrouwlief dit aan wakkert ;)

Goeie tip is inderdaad eerst een keer proberen. Dan kan je ook gelijk ervaren hoe je conditie moet zijn. Het ligt er trouwens aan wat voor soort events. De wat meer arcade events zijn wat meer zelf in te delen. Als je moe bent ren je een keer niet.

Bij de simulatie games kan het dan zijn dat je je hele squad ophoud of dat de squad het zonder jou moet doen. In NL zijn ieder weekend de arcade events. De simulatie games zijn vaak op uitnodiging.
 
Ja is nou niet dat me conditie zo verschrikkelijk slecht is. Maar als ik me ergens voor in zet wil ik ook wel gewoon mee kunnen draaien voor de rest hoe meer ik rond doe kijken hoe meer zin ik er in ga krijgen dus ga inderdaad kijken of er al snel een mee loop dag gehouden word of even aan doe melden bij 1 van de 6 plaatsen waar ze huur setjes hebben. Ook als ik hier rond kijkt is gewoon de gastvrijheid en de vriendelijkheid iets wat me verschrikkelijk aanspreekt
 
Balls & Arrows in Lelystad houdt bij elke skirm rekening met nieuwe spelers. Er is een extra uitleg voor first-timers. Hierin worden de regels duidelijk uitgelegd, en de werking van de replica verteld.

Verder heb ik geen ervaring met andere velden mbt nieuwe spelers, maar dit kan ik je in ieder geval over B&A vertellen.