FNG

Slackjaw

Member
9 okt 2017
8
1
Trophies
2
Hey allemaal!

Nieuw hier, naam is Max en woon in Harlingen maar ben daar ooit naartoe verhuisd vanuit Twente! Al langere tijd geinteresseerd in airsoft en het moet er nu maar eens gewoon van komen vind ik :) Ga jullie ook gelijk bombarderen met een vraag, ben voor de eerste eigen replica aan het twijfelen tussen twee stuks..

De JG AU-4G of een BOYi-416?

http://www.taiwangun.com/en/electric/jg ... -works-j-g
http://www.taiwangun.com/en/electric/bi ... black-boyi

In eerste instantie heel lang zeker geweest van de AUG, groot fan van bullpup-ontwerpen, vind het echt (qua uiterlijk) een geweldig ding. Maar vatbaar voor ratio als ik af en toe ben, las ik van veel mensen dat het handiger is te beginnen met een M4 achtig platform vanwege de gigantische keuze aan aftermarket parts en het delen van magazijnen in het veld en dergelijke. No offense, maar juist het feit dat ie-de-reen er een heeft maakt standaard M4s voor mij dodelijk saai, maar de HK-416 vind ik dan wel weer heel erg gaaf. Snap dat DBoys/BOYi en JG nou niet echt watertand merken zijn, maar dacht dat het verstandiger was met een goedkoop (upgradeable) platform te beginnen en dan later evt meer geld in een echte fatsoenlijke steken. Thoughts?

• Leuk
Waarderingen: Somentus
Hey, welkom op het forum!
Ik heb totaal geen verstand van replica's, dus daar kan ik weinig advies op geven, al ben ik het met je eens dat de AUG veel sexier is dan een saaie M4 :D

Welkom op het forum, de dboys m4/hk416 staan nou niet bekend als hele goeie replica's, de JG Aug's dan wel weer. Als je trouwens een HK416 model zou willen op een budget dan zou ik eens kijken naar de Specna Arms HK416 modellen, welke max 4 tientjes meer kosten.

• Leuk
Waarderingen: mwilliam
Welkom op het forum! sluit me aan bij rebelattack.

Welkom!

Inderdaad, als je die 416 wil zou ik kijken naar de specna arms lijn. Dboys is een hit or miss. Sommige replica's doen het jaren prima, anderen doen het na één skirm al niet meer lekker.

Thanks voor alle vriendelijke en snelle reacties! Ben nu door de Specna Arms op Gunfire aan het zoeken, goede tip :) Rebelattack, de JG AUGs staan dus wel bekend als betrouwbaar? De meeste reviews die ik vind gaan er niet echt op in of het een fatsoenlijke robuuste starter replica is..

Deze week ga ik sowieso even langs Shogun in Wormerveer, daar hebben ze een JG AUG (de 3 ipv de 4, maar toch) en een aantal HK416 versies, even kijken hoe ik over het ergonomische verschil denk.

De JG AUG is prima te verkrijgen bij taiwangun. Wellicht dat ze daar ook nog minder kosten dan bij shogun ^^

Welkom!

Maatje van mij heeft de jg aug, degelijk is die zeker, dat kreng is loodzwaar. Geloof bijna een kilo of 4,5. Ik persoonlijk moet er niet aan denken om het de hele dag mee te slepen :p

Welkom!

Ikzelf heb ook een HK416, alleen dan wel van VFC.

Driemaal raden waar ik hem al weken in de winkelwagen heb staan ;)

Iemand ervaringen met deze?
https://gunfire.pl/product-eng-1152212513-SA-H02-Assault-Rifle-Replica.html

Welkom!

Ik heb wel een soort gelijke! De Specna Arms SA-VA02. Zie foto:

PicsArt_10-11-11.23.40.jpg

Ik zie dat die niet meer bij gunfire te koop is. Ik vind hem lekker zijn werk doen.
Deze was met batterij en magazijn voor €263,-
Is verder ook aardig op gewicht door zijn metale delen (2.6 kg).

Gunfire is voor wat mij betreft een aanrader en dan ook richting specna arms.

Bedankt voor alle behulpzame reacties! Heb net de SA-02 besteld met alle gear erbij :) laat jullie weten wat ik er van vind!