FPS verhogen

brett jones

Member
14 okt 2019
5
0
Trophies
1
hi allen,

hier mijn vraag.
Ik heb een HK 416 A5 gekocht tweedehands, Hier is al behoorlijk aan vertimmert
Nieuwe moter, gears, barrel, piston met pison head, m120 veer en meer.
Nu heb ik hem op de meter gezet en schiet hij 1 joule met 275 fps met een 0,3 bb.
fps is wel heel constant. Ik had na al het verbouwen wel iets meer verwacht.
Hoe zou ik de fps kunnen verhogen?
iemand een idee?

Vraag je eerst even af of het de moeite is. Je zit nu bijna op 1.1J van de 1.2 die je mag schieten. Als je buks goed schiet zou ik in ieder geval niet voor dat minimale open gooien.

• Leuk
Waarderingen: QuickFix
Ik ben het met Oddball eens. Een kleine toename in J/FPS heeft niet persé effect op range of verdere prestatie. En zit ik persoonlijk liever aan de veilige kant van de J/FPS. Vaak genoeg meegemaakt dat een chrono op locatie 10 - 20 FPS meer aangeeft dan mijn chrono thuis.

Maar om je FPS te verhogen kan je een sterkere veer in je replica stoppen, anders zou je de Airseal na kunnen kijken. Maar omdat je schrijft dat de FPS wel heel constant is, en dat hij al geupgrade is. Zal dat wel goed zitten denk ik. Verder heeft de stand van je Hopup ook invloed op de schotkracht. Normaal Chrono ik met de hopup instelling waarmee ik ga spelen.

Laatst bewerkt:
En geen antwoord op je vraag, maar met een M120 geen 1,2J halen?
Of er zit ergens een lek, of is er geshortstroked?

Ik had na al het verbouwen wel iets meer verwacht.

Met verbouwen kunnen meerdere doelen bereikt worden.
Betere trigger response, hogere FPS, meer duurzame onderdelen.

Misschien heeft degene die hem verbouwde niet met het oogpunt op "Zo'n hoog mogelijke fps'' gewerkt.
Meest eenvoudige manier om fps te verhogen: Veer (mits je gearbox / motor / batterij dit aankan)
Meest eenvoudige manier om fps ''winst'' te halen, airseal te verbeteren.

Dit zijn dingen die al eerder gemeld zijn, maar ik sluit me ook aan bij:
Voor dat kleine beetje fps winst, why would you.

En geen antwoord op je vraag, maar met een M120 geen 1,2J halen?
Of er zit ergens een lek, of is er geshortstroked?
dat lijkt mij dus ook. Met een m120 veer zou hij toch veel harder moeten gaan. Ik maak hem volgende week open, dan gaan we maar eens kijken.