FPS verlagen zonder nieuwe veer?

Sonar_Owl

Well-Known Member
9 mrt 2018
52
23
Trophies
7
Vorige week heb ik een Steyr Aug A1 besteld op gunfire en gevraagd of ze de FPS konden verlagen onder de 360 zodat het skirmbaar is, nu bleek bij een meting bij Wild Mountain dat de FPS ongeveer 6 te hoog was. :(
Nu had iemand mij verteld dat het mogelijk is om de FPS lichtelijk te verlagen door een stuk van de huidige veer af te knippen (ongeveer 2 ringen).
Zelf heb ik er geen verstand van en ben ik nogal onzeker, dus is mijn vraag of dit daadwerkelijk waar/verstandig is en of dit eventueel negatieve gevolgen kan hebben.
 
Als het om 6 FPS gaat, kun je de veer volgens mij ook nog inschieten, ik dacht dat je dan ook nog wat zakte met je fps. Ik kan het heeeleemaal fout hebben want ik ben geen tech-guy in de airsoft, maar ik heb het wel eens gehoord.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sonar_Owl
Als het om 6 FPS gaat, kun je de veer volgens mij ook nog inschieten, ik dacht dat je dan ook nog wat zakte met je fps. Ik kan het heeeleemaal fout hebben want ik ben geen tech-guy in de airsoft, maar ik heb het wel eens gehoord.
En met inschieten bedoel je gewoon de replica gebruiken/schieten?
 
Yep, je zou een paar magazijnen op een schietbaan kunnen legen... of in een kartonnen doos...

Geen idee waar je zit in Nederland, maar je kunt bv in de Kwakel bij Risen Airsoft een middagje je replica in schieten... kijken wat voor effect dat op je fps heeft.

Of je replica met gespannen veer wegleggen schijnt ook iets te kunnen helpen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7 en Sonar_Owl
Mocht je fps niet genoeg zakken maar je wilt de gearbox niet openmaken, is er ook altijd een andere optie: kortere loop erin zetten. De aug loop is nogal lang, dus daar kan je best 5 cm van missen waardoor je fps flink omlaag kan. Stalen loop plus andere bucking en nub en het is direct ook een goede upgrade.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sonar_Owl
Jep dat.
Probeer eens een bb of 1000.
Daarna zou het niet veel meer schelen.

Andere optie :

Wat je nog kan doen, is de veer een week of 2 tot 4 gespannen weg leggen. ( als je geen skirm plannen hebt.)
Veer verliest zo een klein deel van de kracht
Nadeel is je weet nooit precies hoeveel fps en de fps kan na een x aantal schoten weer iets omhoog gaan.
Dus veel zekerheid geeft deze optie niet.
Maar voor kleine fps verlaging mogelijk bruikbaar.
Wel handig als je zelf een chrono hebt...
 
  • Leuk
Waarderingen: Sonar_Owl
Mocht je fps niet genoeg zakken maar je wilt de gearbox niet openmaken, is er ook altijd een andere optie: kortere loop erin zetten. De aug loop is nogal lang, dus daar kan je best 5 cm van missen waardoor je fps flink omlaag kan. Stalen loop plus andere bucking en nub en het is direct ook een goede upgrade.
Is inderdaad iets om te overwegen, upgrades zijn altijd goed wat dat betreft.
 
En? Ben benieuwd of het heeft geholpen
Ben ook benieuwd. Mijn Classic army ca4a1 schiet ook net een paar fps boven de 360
Ben er nog niet aan toegekomen, heb het drukker gehad dan verwacht.
Ik ben van plan om zaterdag te gaan skirmen dus voor die dag ga ik het uitproberen.
Dan zal ik bij de skirm ter plekke te zien/horen krijgen of het heeft geholpen, als ik het niet vergeet zal ik de resultaten hier even posten.
(Mocht ik het vergeten kan je het gewoon even vragen.)
 
Ben ook benieuwd. Mijn Classic army ca4a1 schiet ook net een paar fps boven de 360
En? Ben benieuwd of het heeft geholpen
Heb gisteren ongeveer 400-500 BB's geschoten, vandaag bij Wild Mountain gemeten en het resultaat mag er wezen. Mijn AUG schoot nu rond de 340 FPS, ongeveer 26 FPS minder dus. Denk dat we hiermee wel kunnen concluderen dat het werkt.