fps voor een m4

Een bucking is dat rubber ding wat over je loop heen zit in de hop up. (no pun intended)


En ik woon in Oss of soms ben ik ook in Den Dungen. ~35min. Help graag. 
 
Ik ga tm zo effe openmaken en dan zie ik wel


Zou gewone machine olieer schadelijk voor zijn?


 
 
Waarscijnlijk vreet het je o-ringen weg.. en al het plastic, ik gebruik alleen 100% silicone olie/vet en teflon vet.
 
net mijn sa opengemaakt en bleef mijn piston ineens hangen op onderste positie nu mijn gearbox open liggen


mijn piston en seal zijn goed met de het plastic buisje op de uitgamg van de cilinder dat in de bucking steekt is lek vrij de verbinding met de bucking weet ik niet zeker hoe goed te testen maar ik denk dat het daar lekt


 


even vet erin en dan terug dicht bouwen


is simpler dan ik had gedacht
 
net klaar met de replica


gesmeerd met vaseline voorlopig de pistom is goed dicht en hoop dat de bucking nu ook goed is


heb bij gunfire meteen een m100 veer gekocht en een reserve bucking als die past


veel dank voor de tips en groetjes uit riel
 
Vaseline zou nou niet echt mijn eerste (of tweede/derde enz) keuze zijn geweest :p (om dezelfde reden als wat Ties eerder zei als reactie op machine/olie)
 
Beter vaseline er in dan niets. Eb vaseline tast normaal niets aan (hoop ik)
 
Vaseline droogt het rubber uit (o-ring, bucking etc) waardoor het uiteindelijk gaat scheuren.

Ik gebruik zelf Teflon vet van Modify ( http://www.com-bat.nl/com-bat/diversen-onderdelen/synthetic-lubricant-with-ptfe-gear-grease-20ml/ ) , dat werkt perfect voor je gears, O-ringen, cilinderkop etc.



Om de bucking in de hopup-kamer te krijgen gebruik ik een heel klein beetje siliconen-spray. 
 
Geen idee hoe je aan de wijsheid komt dat vaseline rubber aantast?? zuur vrije vaseline tast zeker geen rubber aan. Dat een silicone of teflon vet beter is ontken ik niet, maar dat heeft meer met de consistentie te maken dan wat anders.
 
Ik ga binnenkort andere smeermiddelen regelen maar deze vaseline voldoet wel voorlopig