Fps Vraag

Daarom vroeg ik of 326 fps met 0.25 ook toegestaan is want heb sinds gister avond op internet gevonden dat omgerekend het ook te veel is idd maar ik zal wel kijken of iemand uit de buurt een andere veer erin kan zetten voor me
In ieder geval allemaal bedankt voor de positieve reacties en negatieve
 
kleine Tip van Flip:p: Probeer de volgende keer je vraag dan wat beter te formuleren, want zoals je merkt komt het nu bij een paar mensen over alsof je niet op de hoogte bent van de reglementen.

Iets van: "Jongens ik heb dit en dit type/merk replica en nu schiet hij op .20 ineens boven de 360fps. Wat kan ik hier aan doen?"

No hard feelings, we proberen elkaar allemaal te helpen ;):D
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en Joris
FPS kan per chrono verschillen... een afwijking van 20 is geen uitzondering heb ik al wel gemerkt...

Weet niet waar je vandaag komt, maar door heel Nederland zitten idd wel shops die het kunnen en anders zijn er hier ook altijd mensen te vinden die je willen en kunnen helpen!

Wat ke overigens ook nog kan doen is je AOE corrigeren. Hierdoor lever je wat cilinder inhoud in en daardoor zal je FPS ook 10 tot 20 zakken watervoor zorgt dat je er gewoon mee kan spelen en je internals zullen minder slijten.

Succes in ieder geval!

Groet,
Peter
 
Dat chrono's zeer kunnen verschillen heb ik zelf ook al mee gemaakt. Dus raad ik inderdaad aan, wat de rest al zegt. 330 is een mooie fps.

Eerste meting met mijn nieuwe replica bij Bunker Hill schoot hij 370. Vergeet de blik niet van de man, die de meting stond te doen. Na zo'n 30 rounds zat hij op 359.

Ik ben zwaar gematst toen.. moest alleen wel zo laag mogelijk mikken, wat ik niet meer dan terecht vond op dat moment.
 
Wat wellicht een reden is voor een FPS increase is dat er een onderdeel in je luchtstroom, beter aangesloten zat dan de eerste meting? Er lekt dan minder lucht weg en houdt je meer lucht over voor je BB. Waardoor je FPS weer hoger wordt.

Als je wat los zittende onderdelen hebt kan je variaties krijgen in FPS. Als je 1 of 2 keer geschoten hebt bij de chrono kan het zijn dat je net de lage kant hebt gehad. De volgende keer chrono'en heb je dan de hoge kant te pakken.

Wegleggen met gespannen veer is nu denk ik je veiligste optie idd.
 
330 fps is idd een veilige marge, zeker omdat het in de winter als het koud is je veer kouder en stugger kan worden en je fps dan weer omhoog gaat.
Niet dat het hier zo snel koud zal worden, maar vorige winter bij critical hit toch een aantal spelers gezien die ineens een te hoge fps hadden in koud weer.

Goed om te weten, dit wist ik helemaal niet.

Heb m'n downgrade voor mn AKSU door gunfire laten doen, dus ik zal hier voor de wintermaanden op letten ;) (de fps is nu goed hoor, rond de 340)