FSB AK DMR build

Er is gelukkig niks doorgebrand, de motor deed het nog gewoon. Ik ben ff wezen testen met alleen de gears in de gearbox en de motor daar op aangesloten. Nu zie ik dat als ik de selector plate op single shot zet dat de gears niet altijd dezelfde cycle maken en dat het af en toe ook lijkt alsof ze nog even doordraaien als ik de trekker loslaat.
Nu weet ik niet of dat laatste per sé verkeerd is, maar dat de gears niet altijd in dezelfde positie eindigen lijkt me niet goed. Ik denk dat het probleem ook bij de cutoff lever ligt, alleen weet ik niet precies hoe.
 
Update:

Nou... De problemen zijn eindelijk verholpen. Bij airsoftcenter heb ik een Jefftron V3 processing unit in laten bouwen en de cutoff lever is ook vervangen en bijgesteld. De trigger response zonder 11.1v LiPo is nu al super goed en de fps variatie is rond de 2.
Het enige wat intern nog gebeuren moet is een sterkere veer inbouwen.

En nu: op naar de paintjob! =D
 
Nice!

Gate komt in november als het goed is met een V3 versie van de Titan FCU ;)
Die gaat mogelijk nog wel in mijn AUG komen.
 
Vandaag heb ik de AK maar eens uitgetest. Helaas blijven er nog wat problemen met de cutoff lever, want na een aantal keer op single schieten schiet hij soms ineens full auto.
Terug naar de winkel dan maar weer..

Voor de rest schiet hij prima als hij single schiet. De 60m haal ik wel op 350 fps, dus met 450 zal dat nog wat meer worden.
 
hmm de cutoff lever moet mooi stevig de micro schakelaar aanklikken.
snel de trekker overlaten gaan moet geen probleem zijn wel suf dat ze hem niet grondig hebben getest
 
Ik heb hem 1 dag terug gehad van de winkel en ze hadden er een nieuwe jefftron ingezet want de oude bleek toch stuk te zijn gegaan.
Echter.. Thuis haal ik de trekker over op single shot en schiet hij weer full auto en soms single.
Ik ben nu helemaal klaar met die jefftron trigger board en nu gaat er een gate titan v3 in als die uitkomen.
Eens kijken of het dan wel werkt >.<
 
Ik heb hem 1 dag terug gehad van de winkel en ze hadden er een nieuwe jefftron ingezet want de oude bleek toch stuk te zijn gegaan.
Echter.. Thuis haal ik de trekker over op single shot en schiet hij weer full auto en soms single.
Ik ben nu helemaal klaar met die jefftron trigger board en nu gaat er een gate titan v3 in als die uitkomen.
Eens kijken of het dan wel werkt >.<

RIP, in mijn M4 werkt ie prima. Het is allemaal iffy want bij de eerste 3 test schoten half cycled hij ook soms maar daarna nooit problemen. Ik denk dat ik in de toekomst ook gewoon een keer diep in de zakken graai voor een Gate Titan setup, gezien je voor de daarop volgende units geen programmeer items meer nodig hebt en alleen nog een losse unit, welke ~100 kost en ik er niet per se een hoef in elke gearbox. Zeker nu ik ook al zag dat de jefftron triggerboards met bekabeling ook al weer tegen de 70 kosten (tov ~55 een jaar geleden) en het programmeren met een app een stuk makkelijker is dan met trigger pulls.
 
Dat half cyclen heb ik ook heel de tijd. Zeker als je wat sneller de trekker achter elkaar overhaalt. En na een paar van die halve cycles gaat hij dan maar full auto.
 
Ik ben tot op heden niks anders dan tevreden met mijn Gate Titan! Geen microswitches, cutoff-lever en safety lever meer. Dus weer minder onderdelen die stuk kunnen gaan en/of aan slijtage onderhevig zijn.
 
Update! (eindelijk)
Na een hoop wachten zit er nu eindelijk een gate titan v3 in mn AK, en het werkt als een beest.
De trigger response is nu super snel en kan eventueel nog gevoeliger worden afgesteld. De hele cutoff lever is er nu uit, dus ik heb ook geen last meer van een vastlopende gearbox.
Gister heb ik hem een dag uitgetest op 360 fps en er waren geen problemen. Nu nog een sterkere veer inbouwen en alles in een mooie kleur spuiten.
Ik zal vanavond nog even een foto maken van de nieuwe flash hider ;)
 
Gaaf! Ben erg benieuwd naar de paintjob :D
De flash-hider is erg vet ^^
Ben zelf door dit project ook geïnspireerd geraakt om een Russische DMR te bouwen, ik miste gister toch m'n SVD wel erg haha ;)
 
Gave build! Heb jij zelf de Titan ingebouwd? Zoja, hoe was dat? Ik hoor/lees overal dat het erg makkelijk is, maar het blijft toch een duur component dat je niet graag kapot ziet gaan :p

En hoe ga je het spuiten aanpakken? Op veel fotos van de realsteal versie zie je dat de Camo van de kleding vaak direct op het geweer staat, dus met alle patronen enz. Ziet er wel heel gaaf uit bij de Russische

En die geweren van de FSB zien er wel heel bruut uit :)
 
Ik heb de titan laten inbouwen, want als het dan stuk gaat pakken ze weer een nieuwe.
De paint job wordt ongeveer die van mn VSS die ik dacht ik hier ook had gepost. Eerst een laag zand/tan, dan groene vlekken erop, dan met een net bruine vlekken zodat je een beetje snake skin krijgt, en als laatst dat herhalen met zwart gedeeltelijk over het bruin heen.
Het patroon kan je gewoon zelf kiezen eigenlijk. Veel van die AK's hebben nog geen eens een echt camo patroon, maar gewoon donkere vlekken op een lichtere ondergrond.
 
Terug
Bovenaan