Full auto problemen

Pas

Member
8 nov 2018
6
0
Trophies
1
Beste,

Ik heb een ICS-160 CXP.08 waarbij ik een probleem heb bij het schieten met full auto. Zodra ik de trigger overhaal terwijl de replica op full auto staat schiet de replica 1 bb dan pauzeert hij een halve seconden en dan begint hij pas full auto te schieten.

Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen?

Groet pas
 
Is deze replica nieuw?

Als hij nieuw is, weet ik het niet.
Als het een gebruikte replica is, kan het een mosfet zijn die geïnstalleerd is. Misschien iets met setting ofzo.
Maar ik verwacht eigenlijk dat je trekker contacten gearcd zijn (ingebrand) .
 
Bedankt voor uw reactie eviltwin, het is geen nieuwe replica. Ik zou niet weten of ik überhaupt iets met de settings van de mosfet kan doen. Hoe zou ik de trekker contacten na kunnen kijken? Hoe zou ik dit op kunnen lossen?
 
De ICS heeft een split gearbox, dus dan moet je de onderste helft openmaken; daarin zitten de trekkercontacten.
Kijk bovenste filmpje eerst helemaal (alleen kijken dus) en volg dan de stappen die uitgelegd worden.
Uiteraard hoef je het bovenste gedeelte (met de piston) niet uit elkaar te halen (je moet hem wel verwijderen zodat je de draden naar de accu los kunt maken).

In stap 22 zie je vervolgens hoe de gearbox open moet.
In het hieronder roodomlijnde gedeelte zie je waar de trekkercontacten zich bevinden.
Triggercontacten.png
 
Dat ligt aan het soort contacten (ik heb zelf geen ICS of split gearbox replica): zijn het echt contactpuntjes, dan moet er "Eigenlijk" een nieuwe schakelaar is (een echte schakelaar heeft namelijk geharde contactpunten).
Zijn het gewoon (verzilverde) koperen contacten (of als het je niets uitmaakt en je erbij kunt), dan kun je de contacten opschuren met een staal- (of liever koper-) borsteltje of een stukje fijn schuurpapier.

Wil je een definitief goede oplossing, koop dan een nieuwe schakelaar en installeer een MOSFET (ze zijn er al voor een euro of 15, dus echt de kosten zijn het niet), zodat de contactpunten niet meer te lijden hebben.

[EDIT]
Zo te zien, helemaal aan het eind van het filmpje zie je een close-up van de contacten, is het gewoon een verzilverd koperen schuifcontact.
 
Laatst bewerkt:
Is deze replica 2de hands gekocht?

Ik acht de kans dat dit de trigger contacts zijn vrij klein.
Denk dat dit een mosfet setting is.
 
Inderdaad 2e hands, maar ik denk dat de mosfet origineel is aan de bekabeling te zien. En zover ik weet kan ik niets aan de settings doen bij deze mosfet. Er zit geen usb poort of zoiets op.
 
Dat hoeft ook niet. Veel mosfets kun je met de trekker instellen. Kun je een foto van de mosfet plaatsen? Misschien dat hij ingesteld is om een AUG trekker na te bootsen.
 
Zal dan inderdaad een mosfet instelling zijn.
Heb zelf ook deze mosfet en heb ook wel eens met deze instellingen gespeeld.
Instellingen bevielen mij alleen niet zo. Dus weer terug gezet naar normaal.