G&G arp9 groupering problemen, hop up?

7 dec 2023
7
3
Hoi allemaal!

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen want ik geraak er niet echt uit, 😅

Ik heb een g&g arp9, mijn groupering was niet zo goed dus heb een Prometheus 6.03 128mm gestoken met de gedachten dat die nu kaarsrecht zou schieten.. Niets is minder waar dus 😅

Mijn groupering van bbs is niet goed en schiet in een straal van min 20 cm rond een target vanaf +- 15 meter.

Ook schiet ie vanaf een afstand van +- 20 richting de maan ookal staat hopup al op de laagste stand..

Ik schiet wel met 0.23 momenteel ( heb niks anders momenteel)

Ik heb de hop up al zuiver gemaakt, barrel zuiver gemaakt. Gekeken of barrel recht erin zit.
Hop up rubber olie vrij gemaakt ( niks aan de rubber te zien dus denk dat die wel goed is)

Ik heb wel een zwaardere veer gestoken met 2 ringen eraf gehaald en nu schiet ie exact 1.19 joule

Is er iets mis met de hop up, of de rubber? Of zijn mijn bbs gewoon te licht?

Alle tips zijn welkom! 😁
 
Hoi,

Zou je kunnen laten weten welke hop-up rubber en hop-up nub je nu gebruikt? En gebruik je de standaard hop-up unit of is deze ook vervangen?
 
Er zit een blauwe hop up rubber op ( standaard vermoed ik )
De nub en hop up unit zijn de originele die erop zaten
Dan kan ik wel aannemen dat het deze is, denk ik. :)

De ARP heeft een nogal korte inner barrel, (want het geheel is immer kort, duh), maar dat hoeft niet per se voor problemen met groupings te zorgen.
Een nieuwe inner barrel kan wel bijdragen aan de precisie, maar ik denk dat de hop-up rubber hier mogelijk inderdaad de boosdoener is.

Ik heb zelf goede ervaring met de Maple Leaf Macaron 60 graden bucking i.c.m. met de Maple Leaf Omega Nub in meerdere replica's. De barrel was dan altijd de stock barrel die al in het systeem zat. Ik zag zowel range en precisie hierdoor toenemen, vooral i.c.m. G&G Bio BB's. (Bij persoonlijke voorkeur 0.28g). Ik gebruikt ook eigenlijk altijd de stock hop-up unit van replica's, dus ik zie ook geen reden om die al te vervangen.

Desondanks zijn dit alleen mijn ervaringen, kan best zijn dat andere mensen andere ervaring(en) hebben. Ik zou de bucking en nub in ieder geval preventief wissel, mede omdat deze niet per se heel duur zijn. Zwaardere BB's kunnen bij precisie ook heel erg helpen, trouwens. Ik gebruik eigenlijk op stock replica's nooit lager als 0.25g.
 
Klopt die is het inderdaad.

Ik had al wel een vermoeden dat ik misschien best de hop up rubber kon vervangen maar wist niet dat dit zoveel verschil zou kunnen geven.
Maar ik ga die maple leaf bestellen die je doorstuurde iig.
Die nub , past die in elke aeg? want die ik heb is veel kleiner..
Die zit toch over de barrel om de barrel in de hop up unit vast te zetten eh?

bedankt voor je tips in ieder geval , ik kan weer aan het werk 🤘

Normaal gebruik ik altijd 0.25 , maar die waren op 😅
 
Ik had al wel een vermoeden dat ik misschien best de hop up rubber kon vervangen maar wist niet dat dit zoveel verschil zou kunnen geven.
Maar ik ga die maple leaf bestellen die je doorstuurde iig.
Die nub , past die in elke aeg? want die ik heb is veel kleiner..
Die zit toch over de barrel om de barrel in de hop up unit vast te zetten eh?
Ter referentie:
053131_644fd9a36c474a7e98b40e727faf8245~mv2.jpg

De Nub komt onder de arm van de hop-up unit. Deze zit dus tussen de hop-up rubber (in de hop-up unit) en de Hop-up arm. De C-clip verbindt de hop-up unit en de barrel met elkaar. :)
bedankt voor je tips in ieder geval , ik kan weer aan het werk 🤘

Normaal gebruik ik altijd 0.25 , maar die waren op 😅
Succes. Rustig de tijd voor nemen, dan komt het vast goed.
Het zou trouwens best kunnen dat het met 0.25g ook prima werkt, hoor. Nooit getest, omdat ik altijd standaard met 0.28g schiet. Zoals gezegd: persoonlijke voorkeur. 🤭
 
  • Leuk
Waarderingen: Marijn Meelberghs
Ter referentie:
053131_644fd9a36c474a7e98b40e727faf8245~mv2.jpg

De Nub komt onder de arm van de hop-up unit. Deze zit dus tussen de hop-up rubber (in de hop-up unit) en de Hop-up arm. De C-clip verbindt de hop-up unit en de barrel met elkaar. :)

Succes. Rustig de tijd voor nemen, dan komt het vast goed.
Het zou trouwens best kunnen dat het met 0.25g ook prima werkt, hoor. Nooit getest, omdat ik altijd standaard met 0.28g schiet. Zoals gezegd: persoonlijke voorkeur. 🤭

Bedankt voor de uitleg!! 😁 👌🤘
 
  • Leuk
Waarderingen: Kroeskoppie
Nog als aanvulling. Je kan er een demper op zetten en dan een anderen inner barrel er in doen die 10cm langer is. nou weet in niet wat voor cylinder er in een G&G zit, ik weet wel dat de barrel +- 12cm is standaard. Je zou dan +-22cm krijgen dan maar weet niet of de cylinder er voor gemaakt is dat de barrel 10cm langer zou worden. Maar dat is iets wat ik zou doen heb dit ook bij mijn hk416 gedaan
 
  • Leuk
Waarderingen: Marijn Meelberghs
Update : Hop up rubber vervangen en maple leaf nub gestoken en schiet een pak beter!
problemen zijn van de baan vermoed ik , hop up ook terug regelbaar nu :D

Schiet ongeveer 25 a 30 meter redelijk recht nu :D
Bedankt voor de tips iedereen !!
 
  • Leuk
Waarderingen: gambit en Kroeskoppie