G&G gc16 m4a1 vs CYMA M4A1

michiel80

Well-Known Member
22 jun 2016
240
93
Trophies
13
Ik ben een beetje aan het rondneuzen voor een M4 om naast mijn M16 te gebruiken.
Ik hou van de look van de m4a1 modellen en heb (vooralsnog) geen behoefte aan RIS.

Het hoeft voorlopig nog geen high end replica te zijn, dus een wat meer budget optie.

Mijn oog is gevallen op een tweetal modellen, die beide een 'full metal' body hebben. De CYMA m4a1 en de G&G GC16 M4A1. Nu was ik benieuwd of iemand hier ervaring met deze modellen heeft en misschien wat advies kan geven of de voor-/nadelen van beide replicas.
 
Zoals je zelf al aan geeft, zijn het beiden geen high-end replicas.

Toch zou bij menig airsofter op dit forum, bij deze keuze voor de kwaliteit van G&G gaan.

Veel merken staan bekend om "dat ene type replica" wat erg goed is. En dat is bij Cyma de AK-familie. Echter schijnen andere type replicas daar weer aardig aan onder te doen, en uit verhalen blijkt de M4 / M16 van Cyma weer niet zo best te zijn. De G&G combat machines / raider series zijn daar in tegen top dingen voor hun prijs. Deze raden wij hier op het forum dan ook geregeld aan.

Ik heb echter geen van allen in bezit gehad, en spreek dus enkel uit de verhalen van anderen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en michiel80
Wat betreft prijs ontlopen ze elkaar niet echt ( ca. 200,- bezorgd thuis)

Wat.is er in de regel beter aan g&g naar jullie idee?
 
Ik zie dat WE ook een m4a1 in dezelfde prijscategorie heeft..

Of ben ik het nu moeilijk aan het maken voor mezelf? :D
 
en dan heb je ook nog de specna arms M4A1, zoveel maakt het niet uit tussen G&G, SA en WE, mogelijk dat de internals wat verschillen maar over het algemeen zal je dezelfde out of the box performance kunnen verwachten. Ik zou voor de G&G gaan dit merk heeft nou een maal een goeie reputatie en daarnaast heb ik zelf een G&G GC16 replica en zijn de internals en externals gewoon goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: michiel80
Maak het je zelf niet te moeilijk en luister naar de mensen hier ;-)

Zelf geen ervaring met de drie merken, maar zal zelf ook de G&G aanraden gebaseerd op de verhalen van anderen.
 
  • Leuk
Waarderingen: michiel80
Ik sluit mij aan bij Specna Arms en G&G, heb geen van beide maar wel hands-on ervaring met beide en die was goed! Prima performance out of the box.
 
  • Leuk
Waarderingen: michiel80
Ik zou ook voor G&G gaan, heb zelf een specna en ben daar niet heel tevreden over.
Of je doet het goede en koopt gewoon een AK :D
 
  • Leuk
Waarderingen: michiel80
De G&G M4 komt er sowieso ook nog wel, maar voor nu is het even een occasion ICS geworden :D
Zaterdag uitproberen.
 
Met tweedehands moet je idd wel oppassen. Ken je iemand die wat ervaring heeft met Aeg's?
 
  • Leuk
Waarderingen: michiel80
Nee eigenlijk niet... Maar goed.. Het was een redelijk zacht prijsje dus moet er ook niet alles van verwachten.
ICS is wel een redelijk merk naar wat ik begrijp, maar als het slecht onderhouden is, schiet het nog niks op inderdaad..
 
En als de verkoper zegt dat er upgrades aan gedaan zijn kan je vragen of hij ze laat zien in de replica.
Ik heb wel eens gehoord dat iemand een tweedehands kocht met "upgrades" en bij thuiskomst bleken die er niet in te zitten.
 
  • Leuk
Waarderingen: michiel80
Morgen ga ik t meemaken en dan is het al te laat.. Inmiddels betaald en verstuurd:)