G&G GC16 predator VS VFC VR16 Fighter CQB

welke AA zou ik kiezen

• Totaal aantal stemmers
    5
  • Opiniepeiling gesloten .

Niels Seppenwoolde

Well-Known Member
19 okt 2016
135
63
Trophies
13
ik ben al een tijdje aan het zoeken naar mijn eerste replica (nog 3 maandjes tot 18 jaar). in deze zoektocht kwam ik de GC16 Predator en de VFC VR16 Fighter CQB tegen op gunfire. deze leken mij aan de reviews op YouTube te zien wel goed. zijn jullie het daar mee eens of moet er bv. nog veel aan geupgrade worden? zoals te zien ben ik meer opzoek naar een m4 style AA (SCAR mag ook). als iemand anders een goede AA aanraad is het ook welkom, ik heb mijn max op €400 gelegd.
linkjes van de AA's:
gc16: http://gunfire.pl/product-eng-1152207753-GC16-Predator-Assault-Rifle-Replica.html
VFC: http://gunfire.pl/product-eng-1152211845-VR16-Fighter-CQB-MK2-Assault-Rifle-Replica.html
ook was ik dan benieuwd welke mags erin passen/kunnen en hoeveel je er nodig hebt (midcaps)?
ik hoop dat jullie me hier mee kunnen helpen. hier onder heb ik nog de standaard tekst gehaald van de website van gunfire.

tekst die op de website staat bij de G&G:
GC16 Predator Assault Rifle Replica

The replica was manufactured from metal and glass fibre reinforced polymer. All parts fit very well together. Metal parts include: the body, the handguard, outer barrel, stock slide, iron sights and majority of small elements. Polymer parts on the other hand include: the stock and pistol grip.

The replica has a telescopic stock with space for a battery. The stock is adjustable, which allows for customization of the replicas length to the body type and preferences of the user. The pistol grip is profiled in order to provide best possible hand placement. The barrel has a 14 mm left hand thread finish.

The replica is perfect for operating on a medium range with a muzzle velocity of ~410 FPS. The implemented top RIS rail allows for the attachment of any optical sight, whereas a multi-position stock, which holds the battery, allows for adjustment of the replica to the preferences of an individual user. The set includes a kit of flip-up iron sights.

The GB aside from typical for G&G high quality parts is equipped with an innovative ETU (Electronic Trigger Unit) system. The system completely replaces the connector cube and fully takes over the function of a MOSFET module. Due to electronic operation of the trigger, the system has gained a remarkable responsiveness to the trigger. Each pull results in a full operation cycle of the GB.

The ETU system has the ability to program fire modes. The user by default has the access to SAFE - SEMI - FULL AUTO - 3 round burst modes. The programming process is trivial - the user needs only to select the SEMI option and pull the trigger for 10 seconds. Once that is done, the third option of the fire mode selector will initiate the selected mode.

The replica was modified for use by both left-handed and right-handed users. Manipulators such as: fire mode selector, magazine release button or charging handle. It is an especially useful solution during games that require the user to switch hand that wields the replica.

The set does not include a battery or a charger.

The set includes:

- replica
- magazine

specs:
410 fps
V2 gearbox
single, auto en 3 shot burst
bearings 8mm
inner barrel 240mm
2,48kg
meeste metaal met wat plastic
71-81 cm lang

VFC:
VR16 Fighter CQB MK2 Assault Rifle Replica

VR16 series of replicas by acclaimed Vega Force Company brand that is characteristic for its absolutely highest quality craftsmanship and a wide array of interesting carbine assault rifle models from the AR15 family.

The replica’s construction is, of course, full metal (aluminium alloy), with an addition of steel elements such as the flash hider, shell ejection window flap, stock slide ring or manipulators. The receiver bears effective MOD VR16 markings. Parts made from reinforced polymer include the pistol grip with anti-slip, rough texture and adjustable, telescopic stock.

The subject of the stock requires more consideration, because in Avalon replicas a copyright, patented by VFC QRS (Quick Response System) stock was used. The QRS stock stores a battery, has tactical sling swivels and a comfortable stock pad as well as a short RIS 22 mm rail. No tools whatsoever are required in order to gain access to the inside of the stock in order to attach the battery. The stock was made from high quality, strong polymer and features a new type length adjustment lever.

Access to the hop-up chamber is gained after pulling back the charging handle, much enjoyment provides also an operational bolt-catch mechanism.

The replica features a long, top RIS 22 mm mounting rail and a modular RIS hand guard. This allows to mount a wide array of additional attachments on the replica, starting with optical sights, through grips and tactical lighting and ending up with laser sights.

The heart and an essential element of all VR16 replicas is a excellently fitted and carefully designed ECS gearbox! ECS Gearbox Features:

- ECS skeleton
- reinforced piston with special materials and aluminium CNC head
- very light cylinder
- steel, bearing-mounted ECS spring slide
- Ultra High Speed 8 mm ball bearings
- set of steel High Speed gears
- aluminium CNC nozzle
- reinforced tappet plate
- temperature-resistant contacts
- quick spring change system

The replica is propelled by a High Speed motor.

The replica comes with a metal, mid-cap magazine with a capacity of up to 120 BBs.

The set does not include a battery or a charger.

The set includes:

- replica
- magazine

specs:
370fps
modified V2 gearbox
bearings 8mm
inner barrel 275mm
2,7kg
ZnAl + steel + plastic
70-78,3 cm lang

VFC, want qua out of the box performance en kwaliteit van de interne componenten zijn ze redelijk on par, maar bij mij heeft qua externals de VFC een heel klein streepje voor, daarnaast is de ETU van G&G leuk maar zien we recentelijk al weer bij een andere ACN forum gebruiker dat deze niet altijd even goed werken en soms al heel snel kapot gaan, wat vaker voorkomt.

Daarnaast komt de gearbox met een QSC systeem wat het veer wisselen makkelijk maakt maar ook in de toekomst het upgraden doordat je niet onder spanning alles in of uit elkaar moet zetten. Daarnaast komt hij standaard met een midcap, dus een mooi begin aan de voorraad midcaps.

Voor de rest is het vooral welke jij qua external look het mooiste vind, de rest maakt hier niet zoveel uit.

Elke M4(stanag) mid cap moet passen, afhankelijk van welke look je gaat zijn er genoeg opties. Qua batterijen zou ik gewoon op hobbyking kijken naar de lipo's en daarbij dan een goede oplader nemen.

dankjewel voor het antwoordt @Rebelattack , ik zat zelf een beetje met die etu wat me zou overhalen maar jouw antwoordt te horen is dat wel achterhaald, hoe ze er uit zien vindt ik bij deze 2 niet zo erg. ik vindt ze allebij mooi.

heeft iemand nog een idee hoeveel midcaps je nodig gaat hebben, bv of je er minimaal 6 nodig hebt of rond de 10. (dat je niet op het veld hoeft te gaan reloaden met je speedloader?

De ETU is cool en vanuit mijn eigen principe wil ik er nog wel eentje proberen, maar omdat in je eerste replica te pakken zou ik niet doen vanwege de grote kans op falen met die dingen, jammer want een ETU/Mosfet in een stock replica is wel heel nice. Gelukkig zijn mosfets echter makkelijk in te bouwen en niet duur :).

Ik speel met 5-6 mid caps en dat is meestal genoeg voor buiten zolang je niet heel trigger happy bent. Je kan altijd meer pakken, maar 5 a 6 is wel het gemiddelde wat je bij iedereen ziet. Uiteindelijk red je het hier geen hele dagen mee, maar als je een beetje conservatief bent en niet een half mag dumpt op elk persoon wat je ziet, wat ik soms nog wel eens doe XD, dan kan je het meestal wel tot de bij vul pauze halen. Ben je wat meer trigger happy dan zul je er misschien wat meer meenemen, mogelijk dan ook de tip om 1 a 2 hi caps mee te nemen in een minder snel bereikbare pouch en die dan alleen gebruiken als je echt in een vuurgevecht of punt zit waar je niet even snel je mid cap wil gaan vullen in de safety. Als je dan 6 mid caps en 2 hi caps runt met een gemiddelde van 1100 bbs zou je het makkelijk een halve dag moeten redden.

Binnen red je het veel makkelijker omdat de afstand veel korter is raak je sneller en ben je sneller af waardoor je niet gigantisch veel verschiet, dus dan red je het op 5-6 mid caps makkelijk voor een halve dag. Naar mijn mening dan, meningen verschillen hier nog wel eens :).

ah oke dan ga ik voor 6 extra mags van specna arms omdat ik dan precies de pouches van mn vest vol heb, raad je het trouwens ook af om de AA te downgraden bij gunfire (las wat op het forum erover) . kan dan zeker het beste hem gelijk laten downgraden in nl en er gelijk een mosfet in laten zetten. zal dan wel wat extra kosten maar dan zal ik hopelijk wel voorruit komen,
maakt het veel uit wat voor accu's ik er voor koop aan grootte? iemand daar ervaring mee? sws een lipo.

Denk ook eens aan de G&G 120 rounds midcaps. Feeden erg goed en hebben een dingetje erin zitten zodat alle BB's gebruikt kunnen worden.

Zelf heb ik gekozen voor een Specna Arms AA met een 5 pack G&G midcaps, gaat erg goed :)

Over het downgraden... zou het zelf doen, leer je direct een beetje je AA kennen (en waarschijnlijk moet je toch ook wel ff met een potje vet aan de gang :))

Succes!

mags van g&g zien er mooi uit en zullen beter feeden maar vind 14,88 per mag iets te.
ook zijn ze van plastic en de mags die denk ik ga halen van SA van metaal

downgraden zie ik dan wel, voornamelijk het plaatsen van de mosfet wil ik laten doen door iemand die er verstand van heeft. kan desnoods wel met help van een ander

Vergeet niet dat de helft van het plezier zit in het schieten van de BB's ;) geen idee hoe de Specna mag's zijn overigens, maar soms kan je beter iets meer investeren. Ze hebben ook 5 packs, zijn ze ongeveer 11,50 p./st.

Het klopt dat ze van kunststof zijn, maar moet zeggen dat je dat niet direct merkt... zijn redelijk zwaar en voelen erg stevig :)

ik neem aan dat het feeden bij de specna arms wel goed zit, dit na het zien van deze video:
Jammer genoeg heb ik inmiddels van anderen gehoord dat ze niet lekker feeden. Zelfs bij Specna Arms replica's niet :( Met het reviewen had ik er dus geen moeite mee.

Ik zou voor de VFC gaan, voor zowel de looks als de kwaliteit.

Tevens is de standaard afstand van de VFC beter. En hebben ze (naar mijn weten) een standaard precision barrel. De eerste upgrade zou wel een mosfet zijn. Bij mijn broer waren de trigger contacts met een jaar versleten, dit bij gebruik van de standaard NiMH batterij.

Ik zou ook voor de vfc gaan, heb ik ook gedaan met mijn eerste AA tot nu toe nog dik tevereden :)

wat ik hier uit opmaak is dat ik het beste voor de VFC kan gaan en daar een mosfet inzetten/laten zetten, hem draaien op lipo's en er G&G mags in doen. op de mags na leek mij dit ook het beste tot de predator in beeld kwam.

@Valmijaan welke vfc heb jij zelf als ik vragen mag

wat ik hier uit opmaak is dat ik het beste voor de VFC kan gaan en daar een mosfet inzetten/laten zetten, hem draaien op lipo's en er G&G mags in doen. op de mags na leek mij dit ook het beste tot de predator in beeld kwam.

@Valmijaan welke vfc heb jij zelf als ik vragen mag

Op je eerste vraag ik zie ook geen vershill tussen de 2 links die je poste.

Op je 2e vraag ik heb een Vfc scar-l mod 0
Ook van softairrastellie vandaan niks aan hoeven doen out of the box 325 fps :)

het verschil wat ik zag was de kleur (beetje raar voor €55)

ik vindt de scar wel een mooi ding maar vindt hem minder mooi door de stanag mags, vindt het er niet echt bij passen

het verschil wat ik zag was de kleur (beetje raar voor €55)

ik vindt de scar wel een mooi ding maar vindt hem minder mooi door de stanag mags, vindt het er niet echt bij passen

Ben zelf ook nog vrij nieuw maar als het goed is eet mijn scar gewoon alle soort m4 mags, heb 3 verschillende merken mags en ze feeden allemaal goed dus :)
Maar als je voor een replica van vfc gaat zit je wel goed alleen dus een mosfet word wel aangeraden... Ik gebruik zelf ook lipos en heb nog geen mosfet maar tot nu toe nog geen problemen ( heb wel pas zoon 2000 bb's vershoten dus kan er niet al te veel over zeggen.) maar gelukkig zijn hier zat andere mensen met meer ervaring :)
Succes met je toekomstige aankoop ;)

zit nu ongeveer met een winkelwagentje vaan 500 euro waar nog mags bij moeten plus een mosfet in nederland, ik ga voor de atc-fg camo

Een Nano gate pico mosfet is uit m'n hoofd €15 bij unit 13. Is niet veel. Maar doet precies wat je er van verwacht. Geen extra poespas. Gewoon een mosfet welke je trigger beschermd.